Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3 Coupe -99 | M3 -02 | M2 -18
<<   1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21   >>
17 besök senaste veckan (79419 totalt)
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Kul att de har en fotograf DÄR vid T13 nu, nya depån ger nya möjligheter. Härligt reportage!

blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag tycker också att det är en underhållande och kul reseberättelse

Vad är detta för belägg, har du testat dem tidigare? PBS Pro Comp S1 belägg.

Mönsterås
Här sen Jul 2008

Alltid kul att läsa om det som rör ringen och försöken att nå nästa drömgräns. Lycka till, nästa gång händer det ...vad är planerna

924S -86 ...pcsr #924
911 -74 ...gul
@lagteknik på instagram
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Eldh skrev:
Kul att de har en fotograf DÄR vid T13 nu, nya depån ger nya möjligheter. Härligt reportage!

Blev förvånad första gången jag såg en fotograf ståendes där, men det blir fina bilder! Tack!

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
blixten skrev:
Jag tycker också att det är en underhållande och kul reseberättelse

Vad är detta för belägg, har du testat dem tidigare? PBS Pro Comp S1 belägg.

Tackar! Jag har kört med PBS Pro Comp fram på min E46 M3 och dom ger en härligt och konsekvent känsla oavsett temperatur. Pro Comp S1 är liknande men en annan blandning bara (semi-metalliska), nu var det ett tag sedan jag körde M3:an men något säger mig att S1:orna "hugger" lite mer initialt men dom ska har samma beteende genom hela temperaturomfånget. Har dock bara kört med S1:orna hem från Ringen så dom är väl knappt inbäddade, får blir en mer utförlig recension när jag har testat dom på banan.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
gtBen skrev:
Alltid kul att läsa om det som rör ringen och försöken att nå nästa drömgräns. Lycka till, nästa gång händer det ...vad är planerna

Tack så mycket! Inga stora planer. Drivlinan känns perfekt nu med lite mer effekt, bromsarna funkar kanon och chassit likaså. Den ökade effekten gjorde dock att bakaxeln rörde sig mer än tidigare så jag får nog kika på en sånt där dubbelfäste så den sitter still. Utöver det blir det att montera i M Performance stolarna jag inte hann innan Ringen.

Framöver kanske en extra baklucka med vinge och en större splitter för att bilen ska bli mer högfartsstabil? Väldigt nöjd med bilen som den är nu, perfekt daily driver/trackday bil.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Dags att backa bandet till onsdagen och dela med sig lite av vad vi gjorde utanför banan, varning för fotobomb! På onsdagen var Ringen helt stängd för körning så vi bestämde oss för att åka till Köln och besöka Motorworld och åka in till stan.
Vi hade fått för oss att Motorworld var stort och att det var någon form av museum för tävlingsbilar, men när vi kom fram kändes det lite udda då det inte fanns någon tydlig ingång.

Vi gick iallafall in genom dörren som mest kändes som huvudentrén, men det visade sig vara en Lancia/Lotus försäljare. Men det gjorde inget för vi fick se den här pärlan som var till salu på runda slängar 90.000 EUR!

Kändes lite snopet så vi gick ut och kollade på kartan, ingen tydlig struktur som det vanligtvis är i Tyskland. Vi bestämde oss för att börja längst bort och gick in på hotellet. Vi hade en liten lustig känsla för vi förväntade oss att det skulle vara någon kostnad för inträde, men det var det inte. Vi hittade den här skönheten i lobbyn som var renoverad till perfektion, låg t.o.m. speglar under bilen för att man skulle kunna se alla timmar som hade lagts ner på bilen.

Lokalen bortom hotellet var nästintill helt tomt p.g.a. renovering, vi gick ut och kikade om det fanns något där och fann en riktig retropump!

Sen gick vi tillbaka genom lobbyn och via restaurangen för att hittade en gammal Porsche på ett bord bara sådär. Nån som känner igen modellen?

Sen fanns det ett mellanrum lite blandat, mestadels bilar från olika bilhandlare/samlingar som var till salu. Inget som fångade mitt intresse direkt. Vi gick vidare till stora salen som skulle inhysa Michael Schumachers privata samling, eller iallafall delar av den, och många bilar från dels bilhandlare/samlare men även privatpersoner som hyr förvaring på Motorworld. Porsche 911 GT3 Touring är tidlöst vacker!

En av Schumis gamla F1:or stack ut bland gatbilarna.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25, väldigt ovanlig tydligen.

Gillade skylten där det stod "Good for training". Jo ja tackar, bil med 700 hk och bakhjulsdrift...

Väldigt ovanlig Ferrari 360 GT, "trackday spec". Tror det var över 400 hk och den vägde 1170 kg.

Av ren vana slog jag ett getöga på M2:an som stod på parkeringen utanför och då reagerade jag direkt, det kan inte vara?! Visst fan var det en BMW Z8 som hade parkerat bredvid min M2:a, var tvungen att gå ut och tillfälligt avbryta besöket för att gå ut och kolla på Z8:an. Ingen risk för dörruppslag där inte!

Första gången jag ser en Z8 live, en riktig drömbil! En av BMWs topp 5 snyggaste karosser. Bonus med en BMW Z4 M bredvid också, samma färg som min fast en cab.

Efter lite dräglande ute på parkeringen fortsatte dräglandet inne i hallen. Ferrari F40.

Modern Ferrari, modell? Ingen aning.

Ferrari 360 Modena Challange Stradale.

Läcker gammal LMP (?) Merca.

Inte bara 1 utan 2 Ferrari 488 Pista!

Sen var det dags att börja kolla på Schumis F1:or som, vad jag tror var alla, stod där på övervåningen.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Den modernaste F1:an kändes lite malplacerade där den stod bland de äldsta, men det är dumt att klaga...

Förlorade mig en stund i hjulupphängningarna, imponerande ingenjörskonst!

Jani såg inte så imponerad ut, han hade ju trots allt rattat en trimmad M2:a med misständningar några dagar innan.

Micke kollade på Schumis 2000 F1:a som verkade ha fått mer plats än någon annan, var det peaken på Schumi karriär?

Jani var fortfarande inte imponerad utan drömde sig bort istället, kanske var tankarna på ett glas med Plantation?!

Jag tyckte att det var mer intressant att kolla på motorn från 2000.

Grenrören är fantastiska!

Imponerande siffror!

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Tycker att det var intressant att se att det inte hände så mycket på utsidan av F1:orna mellan 00-05, aerodynamiskt alltså.

När Micke började förlora sig i nyckelringar och annat krimskrams var det dags att dra vidare. Men jag kan rekommendera Motorworld om ni är i krokarna!

Först tänkte vi ta oss in till centrum med bilen med det visade sig att allt utom runt Motorworld var miljözon. Sammanträffande? I think not. Vi hade inte fixat något klistermärke som dom gangstrarna vi är så vi valde att ta pendeln in till centrum istället som påpassligt nog låg ett stenkast ifrån Motorworld (Linje 5).

Domkyrkan i Köln, imponerande byggnad! Vilka detaljer! Finns ingen brist på pengar inom kyrkan iallafall. Kollekten är proppmätt.

Bron över Rehn.

Vi tyckte att det var mycket lås på norra sidan (högst oklart men jag bestämmer att det är så i min berättelse)...

...men det visade sig vara rookie numbers när vi gick tillbaka längst södra sidan!

Fortsättning följer med torsdag-lördag nån dag.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Trevlig reseberättelse och mycket trevliga bilder!
Med denna bilen kommer 7,5x smidigt nästa gång när trafik och övriga förhållanden tillåter. thumbs up

Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Tack för bilder och "prat"! Verkar som jag skall ta genvägen via Köln vid tillfälle, bra tips.

Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
mittmotor skrev:
Trevlig reseberättelse och mycket trevliga bilder!
Med denna bilen kommer 7,5x smidigt nästa gång när trafik och övriga förhållanden tillåter. thumbs up

Tackar! Det hoppas jag, känner mig ganska trygg med att köra låga 8:or nu. Ett steg i taget!

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
blixten skrev:
Tack för bilder och "prat"! Verkar som jag skall ta genvägen via Köln vid tillfälle, bra tips.

Kul att det uppskattas! Det tycker jag att du ska göra, klart värt det.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Då var vi framme vid torsdagen och det var enbart kvällskörning så dagen behövde fyllas upp med något. När vi satt ute och käkade frukost hörde vi att det kördes på Ringen, vi visste att det inte var en trackday utan kom fram till att det borde vara biltillverkarna som är ute och kör. Vi tyckte att det var på tiden att utforska lite mer runt banan och då ställen där man kanske inte åker och ställer sig. Vi kikade lite på kartan och valde att åka upp till Karusellen. Det var en bit in i skogen och ganska mycket uppför, när vi närmade oss "toppen" hittade vi ett bra ställe att backa in på bredvid en parkbänk. Det var en bit att gå och när vi kommer fram inser vi att man inte kan komma fram till banan p.g.a. stängsel, men vi fortsatte att gå en bit runt Karusellen. Vi hittade ett ställe där stängslet var sönderklippt så vi var lite osvenska och gick igenom där, vi ställde oss bakom skyddsnätet precis i början av karusellen.

Medan vi stod där såg vi en del prototypbilar som körde förbi. Några av dom var Audi RS4, Audi RS6, BMW M5 Touring, en mattröd Mercedes AMG One, Lamborghini Revuelto, Ford Mustang GTD, diverse Porschar och BMW M2 CSL som kändes igen på den typiska bakluckan. Tyvärr hann jag inte ta bild på någon av de extrema bilarna men jag tror att Micke hann knäppa ett par, väldigt kul att få se så pass exotiska bilar i sitt rätta element! Mustangen lät mycket brutalt. En bil som fastna på bild var en äldre Porsche GT3 innan en marshall dök och och bad oss vänligt men bestämt att gå därifrån.

Efter en sen lunch parkerade vi vid restaurangen vid exit Breidscheid och gick uppför ända bort till Metzgesfeld. Efter vandringen blev det som ni redan vet lite kvällskörning och efteråt blev det middag på Piazza Aviano tillsammans med Emil (Snömannen), Giorgios och Giorgios son Alex. Väldigt trevligt!

På fredagen tog vi lite sovmorgon då vi inte hade någon tid att passa och tog den sedvanliga frukosten ute då vädret tillät. Det visade sig att Ringen var bokad av biltillverkarna igen denna dag. Denna gången parkerade vi vid Brünnchen och gick till Karusellen, vilken jävla nivåskillnad det är från Hedwigs Höhe ner till Karusellen! Inget man riktigt tänker på när man kör, blev ett träningspass. Ännu en gång bjöds det på många prototypbilar med inslag av det exotiska. Ännu en sen lunch innan vi begav oss mot Adenauer Forst då vädret inte såg så lovande ut, tänkte kolla i början för att se hur vädret artade sig.
Det blev en händelserik första halvtimme av TF men vädret var bra! Kastade mig in i bilen för att åka och ta ett varv med Micke bredvid. Lika händelserikt som det var att kolla första halvtimmen blev det på banan med en kollision mellan en BMW E92 M3 och en motorcyklist i Aremberg, och även efter varvet när jag som tidigare nämnt var nere på metallen på beläggen höger fram. Men vi linkade iväg i sakta mak och fick reda på att banan var stängd för kvällen, då bestämde jag mig för att byta belägg ganska omgående. Tog sisådär 45 minuter inkl. skramlande av verktyg. Till kvällen hade vi bokat bord på Blau Ecke tillsammans med Emil och gänget igen för en trevlig middag och ett öga på storbildsskärmen som visade fotbolls EM matchen mellan Tyskland och Skottland.

Vi gick upp i tid på lördag morgon för att hänga på låset till frukosten så vi kunde komma iväg till SPA i hyfsad tid, dagen till ära hade RSR Nürburg en trackday som en vän skulle köra på. Det tog ungefär 1,5h till SPA med en trevlig variation av vägar, stora som små. Generöst nog var trackdayen öppen för allmänheten så vi ställde oss utanför på grusparkeringen och började knata. Första stoppet blev lite förutsägbart Eau Rogue för en bild.

Vi chansade att gå upp till läktaren för att se om det gick att komma in. Det gjorde det!

Johan hade bra tempo när han passerade Eua Rogue!

Efter en stund gick vi ner till stora depån för att kika på lite bilar. Hittade en BMW M4 GT4, ball bil!

I dom uthyrda garagen hittade vi en riktig juvel, en Mclaren Senna! En bil som drog till sig horder av människor hela dagen.

I depån fanns det andra bilar som inte skämdes för sig. Bland annat en Ferrari av okänd modell.

Vi hittade även en Jaguar Project 8.

Mer Senna.

Sen verkade det som att det förbereddes för en träff med italienskt tema. Det hade ställts fram några gamla Maseratis.

Och en lite modernare Maserati MC20.

När vi hade sett det mesta gick vi och ställde oss ovanför depån för att få se lite action på start och mål rakan.

Ännu en bild på Senna. Något speciellt med den bilen!

En lamt försök att fånga Sennan på bild medan den passerade på rakan.

Johan när han passerade på rakan ner mot Eau Rogue!

En obligatorisk bild när vi passerar Öresundsbron!

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Utlovade lite bilder på caddandet av delarna jag 3D-printade innan avresan till Ringen. Kör i tidsordning så jag börjar med luftintagen i njurarna och betar resten en efter en.

Luftintaget i höger njure, 3D-scannade bara det nödvändiga för att undvika tungjobbade filer. Fick komplettera med lite mått mot lyset då det är för trångt för att 3D-scanna där, det blev även lite kalkylerade chansningar/bondröta. Valfritt vokabulär. Jag gillar ju att återanvända hål som redan finns för montering för att slippa kapa/borra o.s.v. även om det ibland innebär lite merjobb! Det fanns ett hål i original avskärmning som jag använde och sedan kompletterade jag med 4 st styrklackar varav 2 av dem fick bli fästen för buntband också för att hålla tratten på plats och se till att styrklackarna inte hoppade ur öppningen.

Luftutsläppet bakom lyset riktat rakt mot värmeväxlaren till oljekylningen.

Lite detaljstudie med konturerna påslagna, att köra med konturer tillsammans med 3D-scanningen gör det bara grötigt och tungjobbat. När 3D-scannen är synlig använder jag bara konturer på när jag behöver hitta punkter för att skapa plan eller för skisser med 3D-scannen som referens, annars är 3D-scannen dold.

Satte en ribba på baksidan av luftintaget för att stötta upp, blir ju en del fartvind i lite högre hastigheter. Men den har ju hållit ihop för 250+ km/h i GPS fart så det får väl anses vara godkänt.

Luftintaget i vänster njure, här fick det bli en speciallösning p.g.a. ett fäste på framsidan av kylarens gavel som inte används till något alls på min M2:a iallafall. Men då fick jag en ursäkt att använda det för att fästa luftintaget i.

Lite detaljstudie igen, utbuktningen i mitten av luftintaget är till för att göra plats för fästet. Inte optimalt men det var en nödvändighet. Passade bra att placera en logotyp på dock.

Fästet på baksidan, svårt att se men det finns en hake i det fästet som till viss del låser fast luftintaget i kylaren. Kompletterade med ett hål framför luftintaget precis som på höger sida då det redan fanns ett hål där i avskärmningen.

Vidare till hållaren för catchtanken till vevhusventilationen. Det var ju det där med att använda redan existerande hål och det gjorde det här fästet lite... speciellt. Det blev inte snyggt, men det funkar. Väl monterat syns knappt fästet ändå. Gjorde en snabb skiss av catchtanken också för att kunna få en referens om hur allt förhöll sig till varandra. Även här fick jag gissa lite hur mycket fästet skulle luta åt olika håll då det inte fanns så många referenser att gå efter. Var tvungen att ta bort motorkåpan för att ens komma åt att knapphändigt kunna scanna av fästpunkterna i karossen.

Inte nog med att jag behövde använda mig av 3 olika fästpunkter så vid ena fästpunkten, det bakre/övre, gick det ett bromsrör framför/nedanför. Därav urtaget i det bakre fästörat. Det mellersta fästörat sitter fast i en "skruv" som är fastsvetsad från fabrik, använde ett plastmutter typ OEM till detta fästörat. Det främre fästörat använder ett hål som går till ett förstärkningsstag mellan torpedväggen och fjädertornet. Innan satt det en flänsskruv som skruvade från motorutrymme, fick lösa det med en längre skruv och använda en mutter som mothåll. På så sätt hade jag gänga över till det främre fästörat som drogs fast med en mutter. Svårt att förklara men jag har ingen bild på detta.

Konturerna påslagna för att ni ska kunna se lite mer detaljer.

Förberedde för låsmuttrar på baksidan, tight tolerans för att man ska få knacka i muttrarna så dom håller sig på plats.

Tills sist så blir det avskärmningen till intercoolern. När man byter till en "race" intercooler på M2 är man tvungen att ta bort original avskärmning då IC:n är för stor.

3D-scannade när nya IC:n satt på plats och scannade ytterligare en gång med original avskärmning på plats för att få ett hum om vad jag hade att jobba med. La in båda 3D-scannarna i samma assembly och linjerade dom så gott det gick för att kunna formge den nya avskärmningen.

Detaljstudie.

När jag var nöjd med ena gaveln speglade jag den bara och ritade aluminiumplåten som skulle sitta under för att hindra luftflödet från att smita under IC:n. Aluminiumplåten fick jag lov att höfta lite hur djupt in i fronten den skulle gå då jag bara hade satt på original avskärmning provisoriskt och var osäker på hur mycket mer IC:n och därmed original avskärmning byggde framåt. Men jag utgick från att scannen var någorlunda rätt och det visade sig bli precis på millimetern och radien blev även den kanon!

Baksidan som visar lite mer var jag var tvungen att dela gavlarna då dom inte fick plast i ett stycke i printern.

Här kan ni se att jag gjorde ett fästöra mellan halvorna så dom är både limmade och dragna med 1 skruv för att hålla ihop det. Blev oväntat stadigt faktiskt!

När jag tänker tillbaka på tidspressen och allt jag hann med att göra under 2-3 veckors tid är det helt otroligt att det inte var något som djävlades och allt passade på första försöket. Det fantastiska med 3D-scanning helt enkelt! Och en del tur också så klart i de fallen jag var tvungen att höfta.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Köpte mig en GoPro för att jag hade tänkt börja filma lite för att kunna analysera körningen lite mer, så det blir mer tanke bakom och inte bara köra. Det hade varit enklare att köpa ett färdigt fäste men vill man ha det på sitt sätt så blir det till att göra ett. Printade ut fästet i PLA CF som jag fick med printern när jag köpte den, tänkte att det skulle vara kul att testa. Blev fint!

Ville inte ha "fasta" vred till skruvarna/muttrarna (förutom till GoPron då) för att fästet skulle bli mer passagerarvänligt. Ritade ett löst vred som får agera "ringnyckel".

Gjorde en försänkning i botten av fästet för att kunna limma dit en bit 1 mm gummiduk (mer friktion och förhindra repor).

Använde låsmuttrar till allt, ska inte vibrera upp!

Skar ut ett par klistermärken för att skydda plasten från att bli repig!

Fick även dit min logotyp som jag fixade för att göra mina produkter tydligare och mer enhetliga.

Kameran är exakt i mitten av bilen, om man nu kan lita på att armstödet är 100% i mitten av bilen. Tog hänsyn till att linsen är förskjuten på GoPron. Glömde så klart det första gången innan jag insåg mitt misstag!

Kände att vad som är utanför vindrutan är viktigast att få med, men fick med lite runtom som ratt och mätarna (delvis). Kanske skulle man vilja ha med växelspaken också? Nåja! Fästet är modulärt så jag kan labba lite med det vartefter.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Glömde bilder på CAD och 3D-scan!

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Blev en trevlig och välordnad trackday med Fordklubben igår på Gälleråsen, vädret var sådär i början men blev helt perfekt på eftermiddagen! Passade på att testa min GoPro Hero 12 som jag köpte för att kunna filma lite, fästet jag 3D-printade till armstödet fungerade bra tycker jag. Dagens snabbaste varv blev 1:15:07 och förbättring av tidigare PB med M3:an med drygt 1 sekund. Nöjd med dagen! Men inte så nöjd såhär dagen efter när jag ska synka GoPro-videon och RaceChrono bara för att inse att GoPro valde att ta bort den inbyggda GPS:en till 12:an!!! Nåja... Gick ju att synka ganska smidigt ändå, men irriterande ändå. Annars tycker jag att det funkade smidigt att fixa allt. Ett första (någonsin) klipp inifrån bilen då jag kör, finns lite att slipa på. Är otroligt nöjd med hur bilen är just nu, den perfekta mixen mellan gata och bana.

Var även trevlig att hälsa på Mr Rejsa för första gången och prata lite bil!

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009

Westersund skrev:
Blev en trevlig och välordnad trackday med Fordklubben igår på Gälleråsen, vädret var sådär i början men blev helt perfekt på eftermiddagen! Passade på att testa min GoPro Hero 12 som jag köpte för att kunna filma lite, fästet jag 3D-printade till armstödet fungerade bra tycker jag. Dagens snabbaste varv blev 1:15:07 och förbättring av tidigare PB med M3:an med drygt 1 sekund. Nöjd med dagen! Men inte så nöjd såhär dagen efter när jag ska synka GoPro-videon och RaceChrono bara för att inse att GoPro valde att ta bort den inbyggda GPS:en till 12:an!!! Nåja... Gick ju att synka ganska smidigt ändå, men irriterande ändå. Annars tycker jag att det funkade smidigt att fixa allt. Ett första (någonsin) klipp inifrån bilen då jag kör, finns lite att slipa på. Är otroligt nöjd med hur bilen är just nu, den perfekta mixen mellan gata och bana.

Var även trevlig att hälsa på Mr Rejsa för första gången och prata lite bil!

Man längtar tillbaka till Gelleråsen!

Trevligt kört, bara få bort korringarna och passageraren så har du ju en mitten 1:14 rätt snart!

Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Mumba skrev:
Man längtar tillbaka till Gelleråsen!

Trevligt kört, bara få bort korringarna och passageraren så har du ju en mitten 1:14 rätt snart!

Det är en kul bana men den är hård mot bilen. Med mer tid bakom ratten så blir det nog bra. Det där med korrigeringar får du prata med Johan Landegren om, aldrig sett någon som korrigerar så mycket i sin körning. Han körde en mid 1:10 igår i en M2 Comp.

Är väldigt imponerad av vad bilen och Advan A052:orna klarar av, 8 attackvarv i rad utan att tappa prestanda. Det var föraren som tyckte att det räckte så bilen fick vila lite.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Trådstartare
Bytte tillbaka till gatfälgar och -belägg idag och passade på att kolla lite under bilen. Har tydligen skrapat i flexröret, måste nästan ha varit på Ringen. Låter inte som att det läcker nåt men får nog undersöka lite närmare sen. Vet inte riktigt hur just detta flexröret är uppbyggt men hoppas på att det finns ett inre flexrör också. Ska maila Milltek och fråga.

Det här året höll iallafall expansionskärlet jag lappade ihop, men tyvärr flyttade det bara problemet så överflödesslangen (skit i plast) började läcka runt flänsen. Köpte lite Do88 armerad silikonslang av Sellholm och satte dit istället. Får hoppas att detta problemet är permanent fixat nu. Turligt nog fick nya slangen plats i originalhållaren trots att slangen är ganska mycket grövre än original!

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3 Coupe -99 | M3 -02 | M2 -18
<<   1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21   >>
17 besök senaste veckan (79419 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande