Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Megane RS 2016 *Ringtool* Version 3.0
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
5 besök senaste veckan (37882 totalt)
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Jocke Gunnarsson skrev:
Peo.K skrev:
Jocke Gunnarsson skrev:
Peo.K skrev:
100 varv körda i år med fransosen, går hur fint som helst





Det va kul att träffas och köra några varv ihop 👍 hoppas det kan bli fler tillfälle under hösten 😃 Lovar att försöka undvika fågel incidenter då 😂


Mycket trevligt att träffas, hoppas på återförening👍🏻


Vi har bokat trackdayen med Schnelle Schwaben 21/9, anslut!! (Men stäng av fågelperspektivet)😁😁


😂 Lovar 👍 Vi har inte bestämt nått än! Har varit mycket utgifter så det blir tyvärr nog ingen trackday för mig och det är inte så bra med TF öppettider då 😬 Men vi kollar på
det 👍


Absolut vi håller kontakten🏁
Ps. Migränen rensas interiört nu, ingen mer musik eller myspysinredning kvar tills nästa besök🙉

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Jocke Gunnarsson
Bara
Här sen Jun 2008
Inlägg: 35



Peo.K skrev:
Jocke Gunnarsson skrev:
Peo.K skrev:
Jocke Gunnarsson skrev:
Peo.K skrev:
100 varv körda i år med fransosen, går hur fint som helst





Det va kul att träffas och köra några varv ihop 👍 hoppas det kan bli fler tillfälle under hösten 😃 Lovar att försöka undvika fågel incidenter då 😂


Mycket trevligt att träffas, hoppas på återförening👍🏻


Vi har bokat trackdayen med Schnelle Schwaben 21/9, anslut!! (Men stäng av fågelperspektivet)😁😁


😂 Lovar 👍 Vi har inte bestämt nått än! Har varit mycket utgifter så det blir tyvärr nog ingen trackday för mig och det är inte så bra med TF öppettider då 😬 Men vi kollar på
det 👍


Absolut vi håller kontakten🏁
Ps. Migränen rensas interiört nu, ingen mer musik eller myspysinredning kvar tills nästa besök🙉


😃 Nu blir det riktig räserbil 😃👍👍

_________________
Joakim Gunnarsson
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Bilen rullar på och gör jobbet helt utan protest, Lagt 20 varv till i dagsläget, på Turistkörning tar jag i regel aldrig tid men gjorde ett undantag senaste resan och loggade 7.56 med en del stök på banan, det varvet hade jag endast 213 km/h i toppfart då omkörningar skedde på ställen jag önskat mer effekt:-)
Den har passerat 2000 mil så byte av tändstift Utfördes av Raeder samt en vanlig kontroll för att se till att inget är onormalt slitet.
Börjar bli tom på inredning då det mesta är urrivet så som innertak, dörrsidor, hela ljudsystemet med mera, Ett Super B batteri på knappt 2 kilo är beställt samt att jag letar efter ny huv i glasfiber. Målet är att komma ner till 1200 kg. Fortfarande orörd mjukvara och förblir nog så ett tag till!
Trackday i sikte om ca 2 veckor och hoppas på putsning av tider

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



1200 kg??!!!

Imponerande lågt

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
qvisfr skrev:
1200 kg??!!!

Imponerande lågt


Strax över 1200 ska gå utan soppa!
Vägde 1330 med halv tank.
Mycket inredning är nu urrivet, bara batteribytet gör 20 kilo.
Motorhuv i gfk spar 13 kg, så många bäckar små:-)

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Peo.K skrev:
Bilen rullar på och gör jobbet helt utan protest, Lagt 20 varv till i dagsläget, på Turistkörning tar jag i regel aldrig tid men gjorde ett undantag senaste resan och loggade 7.56 med en del stök på banan, det varvet hade jag endast 213 km/h i toppfart då omkörningar skedde på ställen jag önskat mer effekt:-)
Den har passerat 2000 mil så byte av tändstift Utfördes av Raeder samt en vanlig kontroll för att se till att inget är onormalt slitet.
Börjar bli tom på inredning då det mesta är urrivet så som innertak, dörrsidor, hela ljudsystemet med mera, Ett Super B batteri på knappt 2 kilo är beställt samt att jag letar efter ny huv i glasfiber. Målet är att komma ner till 1200 kg. Fortfarande orörd mjukvara och förblir nog så ett tag till!
Trackday i sikte om ca 2 veckor och hoppas på putsning av tider


Bra jobbat thumbs up
Kanske skulle gått på Fransyska iaf......
Dryga 1200kg låter bra, svårt att se att jag kan hitta 70kg till utan att det blir folkracebil av Spanjorskan.
Vad räknar du att kunna nå på Trackday? Med tanke på ovan tid, 7:45?

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
bakmotor skrev:
Peo.K skrev:
Bilen rullar på och gör jobbet helt utan protest, Lagt 20 varv till i dagsläget, på Turistkörning tar jag i regel aldrig tid men gjorde ett undantag senaste resan och loggade 7.56 med en del stök på banan, det varvet hade jag endast 213 km/h i toppfart då omkörningar skedde på ställen jag önskat mer effekt:-)
Den har passerat 2000 mil så byte av tändstift Utfördes av Raeder samt en vanlig kontroll för att se till att inget är onormalt slitet.
Börjar bli tom på inredning då det mesta är urrivet så som innertak, dörrsidor, hela ljudsystemet med mera, Ett Super B batteri på knappt 2 kilo är beställt samt att jag letar efter ny huv i glasfiber. Målet är att komma ner till 1200 kg. Fortfarande orörd mjukvara och förblir nog så ett tag till!
Trackday i sikte om ca 2 veckor och hoppas på putsning av tider


Bra jobbat thumbs up
Kanske skulle gått på Fransyska iaf......
Dryga 1200kg låter bra, svårt att se att jag kan hitta 70kg till utan att det blir folkracebil av Spanjorskan.
Vad räknar du att kunna nå på Trackday? Med tanke på ovan tid, 7:45?


Du har snart också en folkracebil, vänta bara:-)
Runt 7:50 ska väl funka tycker jag, har väl ett långsiktigt mål På under 7:50 men fegar för mycket efter SchwedenX av någon anledning samt några ytterligare ställen där jag inte är helt bekväm och litar på baken så kommer nog ta ett stund o nå det målet.. finns ju dom som åker brutalt fort med samma chassisetup så det är väl "bara" o öka succesivt.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Peo.K skrev:
bakmotor skrev:
Peo.K skrev:
Bilen rullar på och gör jobbet helt utan protest, Lagt 20 varv till i dagsläget, på Turistkörning tar jag i regel aldrig tid men gjorde ett undantag senaste resan och loggade 7.56 med en del stök på banan, det varvet hade jag endast 213 km/h i toppfart då omkörningar skedde på ställen jag önskat mer effekt:-)
Den har passerat 2000 mil så byte av tändstift Utfördes av Raeder samt en vanlig kontroll för att se till att inget är onormalt slitet.
Börjar bli tom på inredning då det mesta är urrivet så som innertak, dörrsidor, hela ljudsystemet med mera, Ett Super B batteri på knappt 2 kilo är beställt samt att jag letar efter ny huv i glasfiber. Målet är att komma ner till 1200 kg. Fortfarande orörd mjukvara och förblir nog så ett tag till!
Trackday i sikte om ca 2 veckor och hoppas på putsning av tider


Bra jobbat thumbs up
Kanske skulle gått på Fransyska iaf......
Dryga 1200kg låter bra, svårt att se att jag kan hitta 70kg till utan att det blir folkracebil av Spanjorskan.
Vad räknar du att kunna nå på Trackday? Med tanke på ovan tid, 7:45?


Du har snart också en folkracebil, vänta bara:-)
Runt 7:50 ska väl funka tycker jag, har väl ett långsiktigt mål På under 7:50 men fegar för mycket efter SchwedenX av någon anledning samt några ytterligare ställen där jag inte är helt bekväm och litar på baken så kommer nog ta ett stund o nå det målet.. finns ju dom som åker brutalt fort med samma chassisetup så det är väl "bara" o öka succesivt.


Ska inte, ska inte, ska inte........
Det är snabbt på riktigt i Baguette, jag sticker ut näsan lite och säger att jag hoppas på att nå under 8 med Spanjorskan och då på TF. Men......det är en bit dit i nuläget

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
bakmotor skrev:
Peo.K skrev:
bakmotor skrev:
Peo.K skrev:
Bilen rullar på och gör jobbet helt utan protest, Lagt 20 varv till i dagsläget, på Turistkörning tar jag i regel aldrig tid men gjorde ett undantag senaste resan och loggade 7.56 med en del stök på banan, det varvet hade jag endast 213 km/h i toppfart då omkörningar skedde på ställen jag önskat mer effekt:-)
Den har passerat 2000 mil så byte av tändstift Utfördes av Raeder samt en vanlig kontroll för att se till att inget är onormalt slitet.
Börjar bli tom på inredning då det mesta är urrivet så som innertak, dörrsidor, hela ljudsystemet med mera, Ett Super B batteri på knappt 2 kilo är beställt samt att jag letar efter ny huv i glasfiber. Målet är att komma ner till 1200 kg. Fortfarande orörd mjukvara och förblir nog så ett tag till!
Trackday i sikte om ca 2 veckor och hoppas på putsning av tider


Bra jobbat thumbs up
Kanske skulle gått på Fransyska iaf......
Dryga 1200kg låter bra, svårt att se att jag kan hitta 70kg till utan att det blir folkracebil av Spanjorskan.
Vad räknar du att kunna nå på Trackday? Med tanke på ovan tid, 7:45?


Du har snart också en folkracebil, vänta bara:-)
Runt 7:50 ska väl funka tycker jag, har väl ett långsiktigt mål På under 7:50 men fegar för mycket efter SchwedenX av någon anledning samt några ytterligare ställen där jag inte är helt bekväm och litar på baken så kommer nog ta ett stund o nå det målet.. finns ju dom som åker brutalt fort med samma chassisetup så det är väl "bara" o öka succesivt.


Ska inte, ska inte, ska inte........
Det är snabbt på riktigt i Baguette, jag sticker ut näsan lite och säger att jag hoppas på att nå under 8 med Spanjorskan och då på TF. Men......det är en bit dit i nuläget



Finns ju några hårdingar som åker 7:3X med baguetterna men då har dom mer krut i motorn, men jag hade blivit otroligt nöjd om jag kunde få en 7:4X tid på Trackday! Kanske inte når dit men då får jag hoppas att en ny mjukvara kan hjälpa mig lite:-)

Nytt chassi o en städad dag på TF lär du åka under 8

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Peo.K skrev:



Finns ju några hårdingar som åker 7:3X med baguetterna men då har dom mer krut i motorn, men jag hade blivit otroligt nöjd om jag kunde få en 7:4X tid på Trackday! Kanske inte når dit men då får jag hoppas att en ny mjukvara kan hjälpa mig lite:-)

Nytt chassi o en städad dag på TF lär du åka under 8


Imponerande!
Ska bli intressant att se vart du når, med 7:56 på stökig TF så kan inte under 7:50 vara långt borta på trackday.
We will see, we will see

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
bakmotor skrev:
Peo.K skrev:



Finns ju några hårdingar som åker 7:3X med baguetterna men då har dom mer krut i motorn, men jag hade blivit otroligt nöjd om jag kunde få en 7:4X tid på Trackday! Kanske inte når dit men då får jag hoppas att en ny mjukvara kan hjälpa mig lite:-)

Nytt chassi o en städad dag på TF lär du åka under 8


Imponerande!
Ska bli intressant att se vart du når, med 7:56 på stökig TF så kan inte under 7:50 vara långt borta på trackday.
We will see, we will see


Återkommer i ärendet

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Peo.K skrev:
Bilen rullar på och gör jobbet helt utan protest, Lagt 20 varv till i dagsläget, på Turistkörning tar jag i regel aldrig tid men gjorde ett undantag senaste resan och loggade 7.56 med en del stök på banan, det varvet hade jag endast 213 km/h i toppfart då omkörningar skedde på ställen jag önskat mer effekt:-)
Den har passerat 2000 mil så byte av tändstift Utfördes av Raeder samt en vanlig kontroll för att se till att inget är onormalt slitet.
Börjar bli tom på inredning då det mesta är urrivet så som innertak, dörrsidor, hela ljudsystemet med mera, Ett Super B batteri på knappt 2 kilo är beställt samt att jag letar efter ny huv i glasfiber. Målet är att komma ner till 1200 kg. Fortfarande orörd mjukvara och förblir nog så ett tag till!
Trackday i sikte om ca 2 veckor och hoppas på putsning av tider

Tomas hammarström Körde med både huv och baklucka i kolfiber på sin bil iTA

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Peo.K skrev:
bakmotor skrev:
Peo.K skrev:



Finns ju några hårdingar som åker 7:3X med baguetterna men då har dom mer krut i motorn, men jag hade blivit otroligt nöjd om jag kunde få en 7:4X tid på Trackday! Kanske inte når dit men då får jag hoppas att en ny mjukvara kan hjälpa mig lite:-)

Nytt chassi o en städad dag på TF lär du åka under 8


Imponerande!
Ska bli intressant att se vart du når, med 7:56 på stökig TF så kan inte under 7:50 vara långt borta på trackday.
We will see, we will see


Återkommer i ärendet


thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Då så, ytterligare en ringtrip avklarad!
Anlände Torsdag eftermiddag i nära 30 gradig värme...Maggan startklar och skodd med nya Trofeos då Dunlop var svåra att få tag på.
Kom ut på banan och körde 4 varv, men med extremt mycket långsamma hyrbilar gjorde att det inte blev något flyt alls så jag la ner körningen.
På Fredag hade jag bokat Trackday med Schnelle Schwaben! Briefing på morgonen och sedan ut mata varv var planen..Då tempen nu var nere på ca 10 grader blev det 2 lugna uppvärmingsvarv, tyvärr var det även här långsam trafik i helt vanliga bilar samt en del avåkningar, tog bara 30 min innan det blev gulflagg så inget flyt alls för mig i körningen här heller, åkte därefter 4 varv men då det var flera gulflagg så tog jag rast och passade på att tanka.
Efter kaffe och vila skulle här köras men tempen hade sjunkit i däcken lite för mycket så bilen var till en början glashal i baken men fick ändå ett 7:53 med utfart från depån, andra varvet ladda jag allt som gick på rakan och körde fortare i högfartspartierna är vad jag normalt gör men med Trofeos är bilen riktigt stabil i hög fart! Dock har jag svårare att styra in bilen i de skarpa kurvorna så där åker jag saktare än med Direzzorna, Klockan stannade på 7:48 så jag är helt klart nöjd då mitt mål var att komma under 7:50. Fler försök än så blev det inte då regnet kom som det var sagt runt 11:00, men den tiden hade jag putsat på helt säkert om jag fått fler varv!
Lördagen bjöd på VLN och banan skulle efter det öppna 18:00, regnet kom tyvärr strax efter VLN var slut så ingen körning för mig, Väderprognosen för Söndagen var runt 40mm regn och när vi vaknade igår morse var det sjukt dimmigt och blött så då bestämde vi oss för att vända hemåt. Så nu sitter man här och vill bara tillbaks:-) Men först ska bilen felsökas då jag fick en felkod på avgasrening, Sen får det bli en sista höstresa för säsongen!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Bra jobbat, grattis till en grym tid !
Själv var jag och körde Spanjorskan på Knutan i helgen.....inte riktigt detsamma

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
bakmotor skrev:
Bra jobbat, grattis till en grym tid !
Själv var jag och körde Spanjorskan på Knutan i helgen.....inte riktigt detsamma


Tackar, den tiden ska filas på:-)
Våra framkrafsare trivs nog bäst på ringen

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Är den inte såld ännu? 😉😉😂😂

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
qvisfr skrev:
Är den inte såld ännu? 😉😉😂😂


Denne goe kärra säljer jag aldrig:-)

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
RolleW
Staffanstorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 157



Grattis till en mkt bra tid thumbs up

_________________
Roland Wihlborg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Stämmer i bäck, 7.48 är fan respekt

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Megane RS 2016 *Ringtool* Version 3.0
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
5 besök senaste veckan (37882 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande