Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Megane RS 2016 *Ringtool* Version 3.0 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 8 besök senaste veckan (37916 totalt) |
Tack alla!
Har inte litat på bromsarna riktigt de 2 sista besöken och efter en kontroll hos Raeder idag visade det sig att beläggen var sopslut, så nya belägg och en skvätt olja så bör han spinna fint igen:-) 113 varv klarade beläggen fram, fast egentligen skulle de bytts långt tidigare! Och som en hyllning till 80-talet har jag lagt order på ett set guldfärgade ATS GTR Genom friska bromsar, fritt varv och guldiga fälgar måste jag ju ner under 7:40 _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Underbar sista bild! (Ja även den andra är rätt skön den också...) Vilken hastighet behöver man egentligen ha över krönet för att lätta? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Lite osäker på farten men håller bra varv på 5:ans växel, skulle tro någonstans runt 170 km/h. Ibland gör man en dutt på broms innan hoppet och ibland efter, dock är bromspedalen stum innan bilen satt sig efter landning så mycket broms blir det inte om man gör det efter landning. Är det inte dags för ett resa Nisse? Ringen saknar dig o Golfen! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Hmmm, 170 tror jag inte Golfen kommer upp i där, men jag duttar (duttade) på bromsen ändå innan hoppet... Senast Golfen var nere var 2008 och då sa jag aldrig mer, resan är ju svagt kämpig med den. Nu är jag 10 år äldre och vill faktiskt dit med den igen, men i så fall blir det trailer och till det saknar jag kort, så det får nog bli Passaten. Den gamla Passaten var nere 2010 och det var också senast jag var där. Suget kommer mer och mer att få uppleva atmosfären igen och det bästa är att sonen gillar bilar så han blir nog inte så svårövertalad och vill han dit så vill nog även mamman det. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Ja va fasen Nisse, hög tid att åka tillbaks och andas lite Eifelluft:-) _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Just nu ja:-) Detta året har jag inte haft supertur med vädret... Så troligtvis börjar det regna på Fre fm om det skall följa mönstret.. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
ses vi lovar jag dansa antiregndansen för dig _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Då så var bilen hemtagen från ringen och därmed är säsongen avslutad för mig
167 varv totalt i år varav 25 varv med M2:an, Är verkligen supernöjd med bilen, Inte ofta jag åker en hel säsong utan att öppna motorhuven:-) Bilen är inlämnad på Renault för en årsservice och efter den är utförd skall batteriet bytas till ett superlitet SuperB Litium med vikt på 1,5 kg! I övrigt bara en rekond och sedan ska vintertäcket på. Funderar på en mappning till våren samt att byta huven till en i glasfiber men det ska jag smälta lite i vinter. Längtar redan till nästa säsong! Ps, Nisse! Jag når över 180 Km/h innan Pflanzgarten:-) _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Mycket! Funderar även på ett set hjul med gatdäck som är riktigt bra i vått och ge mig på lite regnkörning också:-) _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Uppdateringsdags! Hade i sommar lite strul med enstaka misständningar som uppkom sporadiskt strax innan varvstopp, när jag körde hem bilen i Oktober blev det värre och värre så vid servicen som utfördes på Renault lästes bilen ur och vissa felkoder tydde på att det skulle bytas ECU, så det gjordes och efter det har motorgången varit perfekt, ryckningarna som alltid varit när man kallstartat var också borta!
Var en vända till Trollspeed och fick en vassare mappning som gjorde gott och fick också ett trevligare register då den drar bättre ut på varv, varvstoppet höjdes med ca 200 rpm. Med original mjukvara lämnade den 296 hk och 401 Nm, då den gick aningen för fett justerades detta så lambdavärdet blev perfekt, efter ny mjukvara lämnar den nu 322 hk och 455 Nm. Ett litet Super B batteri är installerat och gjorde en viktbesparing på 17 Kg, i Cup S/Trophy modellerna sitter det ett mindre och lättare batteri än i de vanliga RS så viktbesparingen blev runt 5 kilo mindre än vad jag trodde. En otroligt viktigt uppdatering som säkert sparade 20 gram är ett utblås i kolfiber:-) Invändigt skall det snyggas till lite samt montera en släckare och utvändigt ska det läggas ett nytt lager lackskydd som får gotta till sig i vinter:-) När bilen kommer till Raeder i vår blir det nya skivor och belägg bak samt en allmän kontroll för att se att allt är friskt, men först ska det genomlidas en vinter... Go Jul! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Megane RS 2016 *Ringtool* Version 3.0 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 8 besök senaste veckan (37916 totalt) |