Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lola T96/50,
<<   1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 149, 150, 151   >>
140 besök idag (553050 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
2

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
3

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
3

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



Tyckte allt de såg ut att vara mil-spec. Fränt!
Lär ju hålla för din applikation!

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
Mil-Spec är vad jag tänker på detaljer standardiserade för amerikanska armen /försvaret /marinen och flyget??
Detta är väll isåfall något motsvarande fast för ussr. Eller vad som nu var ussr, dessa är väll gissningsvis från 80 - tidigt 90tal

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2182



ser tok seriösa ut... för lödning av kabeln?? thumbs up

_________________
Michael Thulesius
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
Ja av bilderna att dömma så ser det riktigt äkta ut. Och med tanke på vilket land säljaren fanns i så borde det kunna vara äkta prylar.
Man vet ju aldrig när man köper på nätet men efter att ha varit och jobbat i några gamla sovjetländer så vet jag att det lämnades kopiösa mängder materiel och byggnader mm när de flyttade hem.

Jag har ju lite mer högupplösta bilder än som blir här som går att zooma i och kan inte se att det skulle vara annat än bra kvalitet.

Ja det ska vara lödkontakter på alla jag köpte. Var någon som saknades bild bakifrån men utgår ifrån att det är det

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
En lite närmare bild
[img

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
Bild

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
Måste ju börja någonstans. Får se sen om jag lämnar någon skärfil till vattenskärning eller kör gamla hederligt handarbete för tillverkning.

Men nått sånt här ska väll funka. Blir varvmätare i mitten.
Oljetryck och laddtryck på sidorna.

Två lampor för oljetryck högst upp. Samt generator, å en motor-felkod.
Lysdioder som bekräftar tändning på samt kylfläktar på.
Samt lite annat jag ännu funderar över.

Shift Light å resterande jag behöver hamnar på ratten


Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



knotan skrev:
2

Uppladdad med Rejsas Android-app.


Inget fel på dessa, det är äkta vara. Finns fortfarande till salu:

http://russian-electronics.com/products/wires-connectors/:rs50tv-socke . . . .

Observera max 4A per pinne, max 250 demonteringar och den är inte hermetiskt tillsluten.
Tror inte det är flyggrejer utan snarare BMP/signaltruck-grejer.


Technical characteristics of socket RS50TV:
- Maximum operating voltage - 200 V
- Contact current - up to 4 А
- Isolation resistance under normal climatic conditions - minimum 1000 MOhm
- Operating temperatures interval - from -60 up to +85°С
- Coupling-unmating number - 250
- Minimum service hours - 1000 hours
- Shelf life- 15 years

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
Aa kul då

Behövs inte vattentäta då jag aldrig kommer köra i regn. Och även då sitter dem inte i direkt vattensprut.
Ja jag såg det med 4a
Det borde vara lungt. Är lite osäker på hur mycket ström typ tillslag startmotor kräver samt tändspolarna. Men kan ju såklart dela upp det över flera stift jag får rätt många extra. Sen tror jag någon av dem andra kontakterna hade ett gäng grövre stift för högre strömmar. Så det löser sig i Anna fall kan jag hänga en anan kontakt för det vid sidan av thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Jag kör med likadana kontaktstycken som Du visar på den nedre bilden - på 2 av mina bilar och de funkar guld!!
jag köpte mina på Elfa i Solna dock....Känns lite enklare än att gå över ån efter vatten...
Du kan ställ in Dig på att det blir väldigt pyssligt och trångt då Du ska löda in 14 kablar på en kontakt- men det grejar Du som är så händig!!

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



menade mest att de var av militärt ursprung.
ryssarna gjorde grova, men slitstarka grejer, jag är bombis på att de funkar kanon för det du tänkt dig!

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



2QIK4U skrev:
Du kan ställ in Dig på att det blir väldigt pyssligt och trångt då Du ska löda in 14 kablar på en kontakt- men det grejar Du som är så händig!!

Ser ut att vara en rätt så lång förskruvning så det finns gått om plats lödningen thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
Ja jag vet att elfa har dessa den militörgröna typen. Dock kan det vara värt "att gå över ån" när jag köpte 6st kompletta (hona plus hane) kopplingar för ungefär samma pris som elfa tar för ena halvan, dvs för bara honan eller hanen)



Elfa har dessutom 2-3 dagars leverans till mig beroende på vilken tid man skickar beställningen. Nu var beräknad leverans 5-6 dagar så med lite tur fredag annars bör jag vara väll ha dem nästa måndag el tisdag.

Mm kan tänka mig att det är pilligt. Men har faktiskt köpt en ny lödstation och lite olika dimensioner lod inför detta projekt. Har haft samma "kolv" med bara en lite tjockare lod i mååånga år så den kastade jag faktiskt nu då jag blivit förbannad på den typ varje gång jag skulle använda den senaste åren typ

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
Detta är hona med förskruvning/bak kåpan mot kabel och för lödanslutning. Hanen kostar ungefär samma.

Jag gav mindre för alla 6 jag beställde. Inkl frakt. Inom EU så utan moms/tull.

2st 19p
2st 32p
2st 51p

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



knotan skrev:

Ja jag såg det med 4a
Det borde vara lungt. Är lite osäker på hur mycket ström typ tillslag startmotor kräver samt tändspolarna.


Observera att det gäller 4A kontinuerligt. Dvs. du kan även köra 8A pulser med 50% duty-ratio (men du kanske får lite högre spänningsfall över kopplingen). I värst fall är det bara att paralelkoppla flera pinnar.

Tyvärr är det så att Wastefire-spolarna tänder dubbelt så ofta och drar därmed dubbelt så mycket ström. (varannan gnista är "för kråkorna"). Spridare kan dra duktigt med ström också (i synnerhet lågohmsspridare kan dra >4A).

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



bop skrev:
menade mest att de var av militärt ursprung.
ryssarna gjorde grova, men slitstarka grejer, jag är bombis på att de funkar kanon för det du tänkt dig!


Ryssarna är inte kända för bra elektronik tyvärr. De gjorde saker som klarade av uppgiften, och inte ett dugg mer. CCCP-elektronik är ofta väldigt enkel, gammaldags, drar 10x mer ström och håller 10 gånger kortare än västgrejer. Gäller deras flygmotorer också...kort livslängd. Kablage och kontakter ska dock funka OK.

Ursäkta urspårningen

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124


Trådstartare
beepbeep skrev:
knotan skrev:

Ja jag såg det med 4a
Det borde vara lungt. Är lite osäker på hur mycket ström typ tillslag startmotor kräver samt tändspolarna.


Observera att det gäller 4A kontinuerligt. Dvs. du kan även köra 8A pulser med 50% duty-ratio (men du kanske får lite högre spänningsfall över kopplingen). I värst fall är det bara att paralelkoppla flera pinnar.

Tyvärr är det så att Wastefire-spolarna tänder dubbelt så ofta och drar därmed dubbelt så mycket ström. (varannan gnista är "för kråkorna"). Spridare kan dra duktigt med ström också (i synnerhet lågohmsspridare kan dra >4A).


Kommer ha ganska många pinnar över på ena sidan av bilen och det är här dessa grejor matas. Lägger nog både spridare t-spolar och startmotor över flera om inte något av kontaktstyckena har några grövre stift.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41538

Forumägare
Forumägare

Att köpa saker styckvis på Elfa är alltid snordyrt. Det är en tradition

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lola T96/50,
<<   1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 149, 150, 151   >>
140 besök idag (553050 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande