Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1825 besök totalt |
Hmm jag har åkt både på Emmaboda och Lunda, mina tider ligger i samma härad.
På Emmaboda förra sommaren var bilen och jag inte riktigt inkörada på varandra så varje kon/sväng var en nära döden upplevelse ![]() På Lunda nu åkte jag 1.41.2 som snabbast, hmm fortfarnde utan ett riktigt släpp men det börjar närma sig ![]() Resterande tider började på 1.48, och sjunk suksesivt, om jag det inte riktigt flöt så vart tiderna ca 1.44. Jag skulle tro att det inte skiljer så där hiskligt mycket mellan tiderna på Lunda och Emmaboda. Det behövs fler refrenser än mig för att avgöra om tiderna är gämnförbara. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Asfalten skulle enligt uppgift vara snällare mot däcken jämfört med Emmaboda.
Det andra har jag ingen aning om. Jag tycker nog själv, utan att ha kört på Emmaboda att tiderna inte borde jämföras rakt av. Angående klimatet så varierar väl det även på Emmaboda? Kanske borde föras in i listan? _________________ /Anton Lillsund |
||||
citat:
Kvalitet på asfalt? Banlutning? Höjd över havet? Klimat? Borde finnas fler variabler om man tänker till lite. Förarens dagsform? ![]() Men även 2st körningar på Emmaboda är igentligen inte gämförbara häller om man skall ta med alla fakter. Men även om det skulle skilja typ +-2-3s så får man en klar indikation på om det får fort eller ej. Hmm fort är ett relativt begrepp ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||||
Jag slog mitt delmål iaf.. under 1.40 ville jag , sen blev jag lite kaxig efter ha satt 1.42,0 då sa jag att jag ville under 1.39, men snabbast blev tillslut 1.39,2.. jaja, nära .. men nästa gång ska det skjutsingen gå fortare..
![]() ps. innanmätet i katalysatorn hade lossnat hörde jag på vägen hem .. ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||
om banan är uppsatt efter min ritning med mått här på rejsa.nu så kan det ju diffa i tider osså. Måtten är uträknade efter flygfoto och några filmer och är ingen 100% exakt vetenskap. Och en meter fel i offset från mittlinjen ger garanterat märkbart utslag i resultaten.... Men någon kanske har mätt upp SS på plats på Emmaboda?
om ni lägger in en SS-tid som inte är från Emmaboda så lägg till platsen ni körde på sist i bilens textruta såhär: (Lunda) _________________ ![]() |
||||
JAg byggde en SS-bana efter din skiss på uråsa ifjol, och våra tider på den banan var flera sekunder snabbare än tiderna vi åstadkomit på äkta SS några veckor tidigare. Till årets uråsaträff skall jag åka och mäta exakt på plats på emmaboda hur banan är uppsatt, och så får vi se om tiderna blir representativa denna gången. F ö tycker jag absolut inte att man skall få lägga in tider som är körda nån annanstans än på Emmaboda. Då går hela poängen med listan förlorad.
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
Jag tror jag skippar att lägga upp min tid i listan här på rejsa.
Däremot kan jag dela med mig av min bästa tid som jag tror blev 1.35,3 sekunder. Jag är nöjd men tror ändå att jag hade kunnat åka lite fortare om jag hade fått tre körningar istället för två åt gången. Däcken fick aldrig den temp som dom vill ha. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Låter som en mkt bra tid Anton!...du fortsätter att imponera.. ![]() ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Tack! ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jupp, riktigt imponerande körning, gick riktigt fort, min egen tid är inte något jag skryter om direkt
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Jag drar upp denna tråd igen.
Nu när jag kört på både Lunda och Emmaboda så kan jag med stor sannolikhet säga att banorna skiljer sig förhållandevis mycket från varandra. Asfalten är tex klart sämre på Emmaboda jämfört med Lunda i min mening. Dessutom upplevde jag Emmaboda banan som att den bjuder på högre toppfarter. Enligt "Fuling-Johan" så kan man räkna på ungefär 2 sekunder snabbare tid på Lunda jämfört med Emmaboda. Det stämmer riktigt bra in på mig och mina körningar. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jag har iof åkt både på Lunda och Emmaboda men med för lång tidsrymd i mellan så det är inte relevant.
Men det finns ett antal personer jag pratat med som både åkt Lunda och Emmaboda som tror/tycker/verkar mm att det käns att gå ca ca 2s fortare på Lunda. Min tid på Emmaboda var jag nöjd med DÅ 1.45.xx på gatdäck. På lunda åket jag nu som bäst 1.38.78, skulle då ge ca 1.40 tid på Emmaboda, fult axeptablet. Fortfarande på gatdäck, som vart BRA HALA på slutet av sista konpartiet. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Jag håller med om dom två sekundrarna. 1-2 sek snabbare på Lunda gissa jag på. Asfalten tyckte jag inte var så stor skillnad på. Farterna var högre på emmaboda ja, det är längre avstånd på rakorna. Diskuterade detta lite i denna tråd oxo: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Men vi kan ju hålla diskussionen här istället ![]() ![]() Jag förlorade iofs bara en sekund jämfört med lunda men jag räknar oxo på att jag körde lite bättre på emmaboda. Det är kul när man är nöjd med sin egen körning ![]() ![]() _________________ Johan Vikström |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1825 besök totalt |