Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Senaste nytt om Ringen till GTR2002
1 besök senaste veckan (1191 totalt)
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829


Trådstartare
(saxat från Simmods forum, 21 januari 2003)

No, the Ring is definately not dead.
I have spent the last 5 weeks working on the Ring and it will still be a while before it is finished.

My best time around the Ring (the 22km version from GPL) is a 7:30:40 with a GTR Force one Ferrari 550. Top speed going through "Tiergarten" 321 km/h.
I speak under correction but I think Doug's best time so far is a 7:14:XX.

I have achived higher speeds using the Viper and Diablo but my overall lap time is not as good as it is with a 550. The 360 is very good around the track but it lacks the top speed for the long back straight.

I find it very diffcult to do one clean lap at a fast pace. The car tends to get airborne a few times around the track and once the wheels have left mother earth, she just won't turn.
Very important to have the car pointing in the right direction before it gets airborne otherwise you are bound to meet up with a crash barrier, as I have learnt the hard way endlless times over.

I am not going to give an ETA for Nurbi, at this point in time I have no idea how much longer it is going to take. Please be patient, I am devoting all my spare time to finish it off.

Cheers

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829


Trådstartare
Jag misstänker att det kommer finnas en viss status i att ha kört det snabbaste GTR2002 varvet runt denna fantastiska bana.

Kan vi inte ha en egen "Ring-rank" när banan finns ute? Det kan vara skoj att ha som morot när man sitter och försöker nöta snabba varv. Nu talar jag visserligen i futurum, men skall man inte börja drömma i tid?

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Mums! Man blir ju ruskigt sugen!! om ekonomin och bilen är ok i sommar så hoppas jag att jag hinner ta oskulden på ringen och därför blir det perfekt om man kan börja nöta in sträckningen i GTR2002.

Micael Johannssen skrev:
Jag misstänker att det kommer finnas en viss status i att ha kört det snabbaste GTR2002 varvet runt denna fantastiska bana.

Kan vi inte ha en egen "Ring-rank" när banan finns ute? Det kan vara skoj att ha som morot när man sitter och försöker nöta snabba varv. Nu talar jag visserligen i futurum, men skall man inte börja drömma i tid?


Låter som ett utmärkt förslag! Även om man ju gör det mesta för skojs skull så är man ju i grund och botten en obotlig tävlingsmänniska...
En egen Ringen-rank tycker jag absolut att vi ska ha! thumbs up
Det är säkert lagom att jag hinner uppgradera datorn lite innan ringen släpps...
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Skulle även vilja se en ring-rank med GPL! thumbs up

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829


Trådstartare
Ja varför inte, Fredrik, en GPL ring rank vore ju klart intressant den med.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Racingsimulatorer
Senaste nytt om Ringen till GTR2002
1 besök senaste veckan (1191 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande