Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-13 STCS Bromma
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6953 totalt)
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334


Trådstartare
Då har saabarna fått svänga lite på bromma idag då
Får passa på och tacka Magnus för den trevliga åkturen













_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3976



Jepp, en kul dag i solen!

Fungerade ju rätt bra för mig också, även om jag har "en bit" kvar till Magnus prestationer...

Edit: Tack för bilderna föresten Daniel! Alltid kul att ha bilder på vad man hittar på...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Hej hej igen!

Jasså, där ser man! Jag fastnade visst på sista bilden! En Snaab med säckig fjädring. Nåja, jag fick ju till den efterlängtade 44-tiden i sista åket!
Bara 4 sekunder att kapa tills Magnus T's tider...

Finns några bilder till på min hemsida: http://www.shell.linux.se/magnusk/stcs
Bl.a. en avslöjande film om fulings 95a mot Magnus T's M3 på 201m-strippkörningen!

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Karlsson skrev:
Hej hej igen!

Jasså, där ser man! Jag fastnade visst på sista bilden! En Snaab med säckig fjädring. Nåja, jag fick ju till den efterlängtade 44-tiden i sista åket!
Bara 4 sekunder att kapa tills Magnus T's tider...

Finns några bilder till på min hemsida: http://www.shell.linux.se/magnusk/stcs
Bl.a. en avslöjande film om fulings 95a mot Magnus T's M3 på 201m-strippkörningen!

Mvh
Mangan


Fina bilder! thumbs up

Magnus hade en stor portion tur i repan som var filmad såg jag.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Jo, fuling missade tvåan tror jag visst? Var lite orolig några sekunder där, trodde den hade ätit upp vx-lådan. Andra vändan (Jodå, det kördes mycket på strippen... ) var det "jämnare", jag hade nästan säkert åkt på däng med min 9-3a!

Men 95an går riktigt fint... 4.e bästa tid i konbanan enligt nån liten fågel! thumbs up och vilket ljud! och att se den köra! x2

/Magnus, 7:e bästa tid om man räknar bort herr Thomé's otroliga tider...

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Karlsson skrev:
Jo, fuling missade tvåan tror jag visst? Var lite orolig några sekunder där, trodde den hade ätit upp vx-lådan. Andra vändan (Jodå, det kördes mycket på strippen... ) var det "jämnare", jag hade nästan säkert åkt på däng med min 9-3a!

Men 95an går riktigt fint... 4.e bästa tid i konbanan enligt nån liten fågel! thumbs up och vilket ljud! och att se den köra! x2

/Magnus, 7:e bästa tid om man räknar bort herr Thomé's otroliga tider...




Jag kan bara hålla med om 95:an!! thumbs up En riktigt riktigt grym bil på många många sätt och vis!!

Till Fuling-Johan när du hittar hit: Tack för senast!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3976



Magnus Karlsson skrev:

Finns några bilder till på min hemsida: http://www.shell.linux.se/magnusk/stcs


Kul med bilder! thumbs up Men värst vad missnöjd jag ser ut... heh...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Japp det var en buskul tillställing thumbs up

Eva (indianturbo) på stcs tjatade på Magnus att åka 201m också och jag ställde upp som förnedrings objekt Filmen är ju klockren 2st som inte riktigt är med på vad som skall göras när det viftas med flaggor, vi stod kvar

Jag missade inte 2an utan frihjulet i lådan ville inte riktigt vara med, det händer när oljan är för kall.

Både lördag och söndag träffade man massa trevligt rejsafolk thumbs up

Anton Lillsund:
Tack själv, din IS med dig bakom spakarna går inte av för kattskit häller det gick undan i lördags.

Ragnar fick fint flyt i konbanan, 99an har slutat vifta med r*v som en kå... katthona
Bra kört thumbs up

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

fuling skrev:
...
Filmen är ju klockren 2st som inte riktigt är med på vad som skall göras när det viftas med flaggor, vi stod kvar

Ja raktframåka är jag ju proffs på Andra repan glömde jag att gasa ända fram i mål När det var en bit kvar så tyckte jag att jag gasat tillräckligt... tills jag kom på att man ju egentligen skulle gasa fram till 201 meter

-----

Blev jag solbränd? Jepp

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Ragnar skrev:
Jepp, en kul dag i solen!

Fungerade ju rätt bra för mig också, även om jag har "en bit" kvar till Magnus prestationer...


Jag fuskar ju med att ratta runt i ett "några" snäpp bättre utgångsmaterial. Det hjälper ju liiiiiite...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Ragnar skrev:
Kul med bilder! thumbs up Men värst vad missnöjd jag ser ut... heh...

Tja, det var ju för att vi inte fick börja köra direkt...

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3976



Magnus T> Ja, jo... finns väl kanske flera bidragande orsaker Har en del justeringar/förändringar kvar att göra på bilen också.

Magnus K> Det har du rätt i! Vänta är aldrig kul...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Massa bilder:

http://www.hangaren.tk/

http://community.webshots.com/user/bigkahuna121


thumbs up


(tack till Johan för länkarna!)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Haha! Min miss med motorhuven fastnade på bild!
Eller: "Det är enbart för att förbättra kylningen!"

http://community.webshots.com/photo/152701429/152705154phFAdC

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334


Trådstartare
Vad tyckte ni förresten om banan?? Förutom att den var i snabbaste laget på tillbakavägen...

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Daniel Ekström skrev:
Vad tyckte ni förresten om banan?? Förutom att den var i snabbaste laget på tillbakavägen...

Hmm, rätt OK med tanke på banbredden! Ganska rak men knepig eftersom det (enligt David & Anders) tajtare och tajtare mellan konorna sett på tillbakavägen! 35m blev 30m som blev 25... Sista portarna var tajta men skoj!

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

citat:
Vad tyckte ni förresten om banan?? Förutom att den var i snabbaste laget på tillbakavägen

Jag tycker den varv rolig thumbs up Hadde varit bättre med mer sidoförflytting och tämpoväxlinger men som sas tidigare var banbredden lite snål för det.

Vändingen var ski.... svår att få till bra thumbs up

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334


Trådstartare
fuling skrev:
citat:
Vad tyckte ni förresten om banan?? Förutom att den var i snabbaste laget på tillbakavägen

Jag tycker den varv rolig thumbs up Hadde varit bättre med mer sidoförflytting och tämpoväxlinger men som sas tidigare var banbredden lite snål för det.

Vändingen var ski.... svår att få till bra thumbs up


Vändningen var det meningen att den skulle vara lite svår...

Bra å få feed back så banorna blir bättre och bättre thumbs up

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3976



Efter lite extra konor för tydligheten tycker jag banan fungerade bra, även om den som sagt var snabb. Lite för guppig asfalt under bortre delen av rakan, hade föredragit att inte "behöva" acca fullt över det partiet på vägen tillbaka. Men men... svårt störa över beläggning.

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Daniel Ekström skrev:
Vad tyckte ni förresten om banan?? Förutom att den var i snabbaste laget på tillbakavägen...


Riktigt, riktigt rolig! thumbs up Håller med föregående talare om att det var knepigt men jäkligt skoj med att avståndet minskade på tillbakavägen! Blev lite förvånad första fullgasvarvet! och som sagt, vändningen var inte ens lite lätt att få till. Först när jag lade på vänsterfoten på bromsen i vändningen så kom jag lite tightare in mot konerna. Innan dess kasade det bara, det hade ju kunnat lösas genom att änka farten, men det lockade liksom inte...

Hade kunnat fortsätta köra flera timmar till!

Lite roligt (för mig alltså) var att jag fick flera kommentarer om att mitt chassie (på en 900 -91) verkade styvt. Fjädrarna är bytta till Kilen sänkfjädrar och dämparna är hyggligt nya Sachs gas av orginalmodell. Resten av chassiebitarna är helt orginal och har gått drygt 20.000 mil! Fungerade tydligen rätt bra ändå! Fast det är klart, jag hade ju en alldels ny eftermarknadsratt, ett sant måste som nog gör en hel del...

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Jag tyckte banan var jätteskoj!

Men den var lite farligt snabb med tanke på avståndet till gräs/räcke på ena sidan och ännu värre, däcksraden på andra sidan. Tack o lov körde alla med huvet påkopplat men hade någon tappat rumpan på sin bil på vägen tillbaka (vilket är en naturlig grej när avståndet tajtas till port efter port...) så kunde det ha blivit ordentligt farligt... men förutom det så får hela arrangemanget högsta betyg av mig IAF thumbs up !

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2004-06-13 STCS Bromma
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6953 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande