Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-13 PSC - Gelleråsen
<<   1, 2, 3, 4   >>
5 besök senaste veckan (16167 totalt)
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003
Inlägg: 267



Passar även jag på att tacka alla medverkande för en bra träff. Riktigt kul med en blandad bilflora på banan.

_________________
André Voss
Banvagn: 205 GTi 1.9 -90
Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Det var en ruskigt skoj dag på Gelleråsen, första gången för mig, men efter att ha legat bakom några bilar tänkte jag "Äh va fan, kan han, kan jag" och hornen växte fram. Mina standarddäck blev ruggigt hala där ute, något som vissa blev oroliga för, trodde inte jag skulle klara baken

Nu vet jag vad som gäller, och bilen ska matcha kriterierna
Kan även säga, för att Pär ska bli stolt(han påpekar alltid det på PSC-forumet), att väghållning är viktigare än hästar. Tror jag hade klenaste motorn där ute, och drog förbi bilar med fler hästar.

SAM> Nästan rätt, fast inte riktigt Niklas 205a. Niklas glömde bort att det fanns två svarta tvåhundrafemmor på banan med "Baguette Racing" streamer.

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Fnatte skrev:
Det var en ruskigt skoj dag på Gelleråsen, första gången för mig, men efter att ha legat bakom några bilar tänkte jag "Äh va fan, kan han, kan jag" och hornen växte fram. Mina standarddäck blev ruggigt hala där ute, något som vissa blev oroliga för, trodde inte jag skulle klara baken

Nu vet jag vad som gäller, och bilen ska matcha kriterierna
Kan även säga, för att Pär ska bli stolt(han påpekar alltid det på PSC-forumet), att väghållning är viktigare än hästar. Tror jag hade klenaste motorn där ute, och drog förbi bilar med fler hästar.

SAM> Nästan rätt, fast inte riktigt Niklas 205a. Niklas glömde bort att det fanns två svarta tvåhundrafemmor på banan med "Baguette Racing" streamer.


Var det bara en XS???
Det gick juh snabbare än GTi'orna, och det var inte lite du lättade på rumpan varje gång du for förbi depåkurvan
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Andrew Petrykowski skrev:
Var det bara en XS???
Det gick juh snabbare än GTi'orna, och det var inte lite du lättade på rumpan varje gång du for förbi depåkurvan

Japp, bara en XSi, 1,6liters motor på 110 hk. Jag har köpt Koni-dämpare på henne, med eibach-fjädrar. Det gick snabbare än en del av 205orna, en med avo-dämpare och något trimmad och en annan med 148 hk motor i. Det var inte så många 206or ute, men jag var nog snabbare än dom ute, dock vet jag inte mot CC'n, men borde varit det.
Rumpan lättade på flera ställen, ibland med vilja, men oftast för att dom inte ville greppa alls. Det var skoj

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
WoberT
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 13



Fnatte skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Var det bara en XS???
Det gick juh snabbare än GTi'orna, och det var inte lite du lättade på rumpan varje gång du for förbi depåkurvan

Japp, bara en XSi, 1,6liters motor på 110 hk. Jag har köpt Koni-dämpare på henne, med eibach-fjädrar. Det gick snabbare än en del av 205orna, en med avo-dämpare och något trimmad och en annan med 148 hk motor i. Det var inte så många 206or ute, men jag var nog snabbare än dom ute, dock vet jag inte mot CC'n, men borde varit det.
Rumpan lättade på flera ställen, ibland med vilja, men oftast för att dom inte ville greppa alls. Det var skoj


Hade jag varit där hade du inte haft en chans.. hehe ..*skojar lite*

_________________
Robert Allert
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Det var ju hur kul som helst! Riktigt riktigt rolig bana! Tack alla!

(orkar inte skriva mer, har precis kört en Pega 204:a -68 i 8h från stockholm och är lite hungrig )

_________________
Rachid Rachid
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Här kommer fler bilder som fastnade i kameran.

Är det här rätt baugette?




Först imål:


optimistisk inbromsning:




de som sovöver:

_________________
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Snygga bilder, Niklas. Speciellt den sista, trots att den inte är så "rejsig". thumbs up Har du lagt upp bilderna nån annanstans än direkt på rejsa?

Kom att tänka på att jag fick praktik på en sak som jag tror jag läst nånstans att det är en tunn gräns mellan framgång och fiasko i ejes. Höll på att flytta fram bromspunkten samtidigt som jag kände på "fusk-trailbraking", dvs utnyttja EBD:n och jag tyckte iaf att jag bara flyttade fram bromspunkten ett par meter och från att ha klippt apex gången innan så hade jag bara någon cm asfalt kvar på utsidan. Kan ha fel på avstånden och kan ha haft en bättre utgång ur esset. Sån precision har man inte direkt i körningen! Bromsade iaf efter "krönet" så det kan inte ha påverkat.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



tyvärr har ingen fått bild på "rätt" 205-baguette än :P Ni kanske top på freddans för att den är snyggare

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859


Trådstartare
Varför inte ta ett par till när man ändå håller på.






(jag gillar den här fär mig nästan "lokala" bilen - det verkade vara en glad och trevlig ägare med)



Visst var det en tjej som rattade 206:an? Tufft värre...mer sådant.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
QUAD
Eskilstuna
Här sen Feb 2003
Inlägg: 74



Bilderna som låg i här finns inte längre

_________________
_____________________
Mats Sundström
Eskilstuna
Fotograf / bilnörd
Bil: BMW M2 F87
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Ingen som har någon bild på blåbäret? En blå 206a...

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Här är en bild på ett blåbär ock en annan baugette.


_________________
Citera
Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 856



Kanonfina bilder!! Som Pär skrev vore det lysande med mer direkta adresser där bilderna i helhet ligger för möjlig åtkomst, om ni nu vill/har lagt dom på någon mer eller mindre offentlig plats.

Passar även på att tacka alla närvarande rejsa-tokar för mycket bra underhållning både på och brevid banan. Det känns helt klart rätt att släppa på denna skara på "vår" träff. thumbs up
Det blir lätt lite "tradigt" med samma Puggar träff efter träff och en uppblandning med andra märken med förare som kan styra rätt ger en annan gnista och tyngre fot.

Till nästa träff skall denna gubbe fått till det med bromsarna så man slipper nyttja den gamla bansträckningen för att få stopp på åbäket... och kanske kunna plöja ner mer än torftiga 15-20 varv med rykande bromsar utan någon som helst bromsverkan.

Tack än en gång.

_________________
Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis"
Legitimerad tvålkoppsförare..
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Highspeedfreak skrev:
Här är en bild på ett blåbär ock en annan baugette.

Bild på mitt blåbär och Niklas bil. Trevligt, tack så mycket!

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859


Trådstartare
Aaah...det var den baguetteracern - det fanns en något oskarp bild på den...håll till godo.



Jag har bara laddat upp en del av mina diverse alster här, men får jag tillgång till någon pegga-server så kan jag skicka upp rubbet.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Jag har fler pugg bilder.
Tror jag har runt 35 MB bara peguot bilder. Kanske upp mot 15MB övriga bilmärken.

EDIT: Det var visst 100MB totalt.

_________________
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



SecretAgentMan skrev:
Aaah...det var den baguetteracern - det fanns en något oskarp bild på den...håll till godo.


Haha, tre Baguette Racing på rad, najs

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
Stefan Stenbeck
Norsborg/Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 856



Jag har gott om plats..
Messar uppgifter.. thumbs up

_________________
Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis"
Legitimerad tvålkoppsförare..
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Highspeedfreak skrev:
Jag har fler pugg bilder.
Tror jag har runt 35 MB bara peguot bilder. Kanske upp mot 15MB övriga bilmärken.


Lägg upp de nånstans så man får se alla Riktigt fina bilder du tagit! thumbs up Vår näste stjärnfotograf?

Hmm, även om det tar emot lite så kanske man ska styla bilen lite, så någon tar lite mer bilder på den.. Vill ju se fler

_________________
Rachid Rachid
Citera
Marita Stjärnek
Farsta
Här sen Aug 2003
Inlägg: 63



SecretAgentMan skrev:
Visst var det en tjej som rattade 206:an? Tufft värre...mer sådant.

/J


Hihi, det var ju min bil

/M

_________________
Marita Stjärnek
Citera
Eftersnack
2004-06-13 PSC - Gelleråsen
<<   1, 2, 3, 4   >>
5 besök senaste veckan (16167 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande