Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 6496 besök totalt |
Testet i Teknikens värld - Bankalas 2004 - Vinnaren är!!!
Finalisterna (roligast att köra): (10) Ford Sportka 1.25,9 (9) Honda Civic Type-R 1.19,7 (8) MB SLK 200 1.22,1 (7) Nissan 350Z - 1.18,3 (6) Porsche GT3 RS - 1.16,6 (fuktig bana) (5) Pagani Zonda C12S - 1.15,1 (4) Lotus Exige 1.17,5 (3) Lamboghini Gallardo - 1.11,2 ![]() (2) Porsche Carrera GT - 1.12,4 (1) Mitsubishi EVo VIII - 1.17,5 --------------------------------------------------- Listan Baserad på bästa tid (som vår interna tävling handlade om) Smart Roadster - 1.30,5 MB E55 AMG Kombi - 1.27,2 (fuktig bana) Citroên C2 VTR - 1.26,6 (10) Ford Sportka 1.25,9 Skoda Fabia RS - 1.25,6 BMW 645 CiA - 1.25,0 (regn) Mazda 3 2.0 Sport - 1.23,3 (8) MB SLK 200 1.22,1 Kleemann E55 AMG - 1.21,6 (fuktig bana) Audi A3 3.2q DSG - 1.20,8 Peugeot 206 RC - 1.20,7 Alfa GT 3.2 - 1.20,5 Mazda RX-8 - 1.20,3 (9) Honda Civic Type-R 1.19,7 Audi S4 Cabrio - 1.19,8 (fuktig bana) Renault Clio V6 - 1.19,5 Volvo S60R - 1.19,4 BMW Z4 2.5 - 1.19,3 Honda S2000 - 1.18,7 (7) Nissan 350Z - 1.18,3 (4) Lotus Exige 1.17,5 (1) Mitsubishi EVo VIII - 1.17,5 Subaru Impreza WRX STi - 1.17,2 (6) Porsche GT3 RS - 1.16,6 (fuktig bana) (5) Pagani Zonda C12S - 1.15,1 (2) Porsche Carrera GT - 1.12,4 (3) Lamboghini Gallardo - 1.11,2 VINNAREN ÄR: FSN (Fredrik Svensson) Jag anar en viss övertro till Lotus Exige bland folks gissningar ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re: Testet i Teknikens värld - Bankalas 2004 - Vinnaren är!!
Vad är det för planta som körde ![]() ok att dom flesta gå på gatdäck, men Exigen gick ju 048:or och Eliser på R-däck åker ofta under 1:12 Jag hade väntat tider av dom 4-5 första väl under 1:10. _________________ Pär Hylander |
||||
|
||||
Hmm, ändå 10 sek efter STCC-bilarna med halva motoreffekten. Jag hade nog gissat att skillnaden skulle vara mindre, men det är klart det svänger ju en del på Knutstorp. (Eller 13 sekunder efter superkartarna för en bråkdel av pengarna... ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Var det inte regn den dagen det hela kördes? |
||||
Jag citerar bara det som nämns. Inget, Fuktig bana eller Regn är det som står bland tiderna. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jag är benägen att hålla med. Jag hade med min gamla 328 på std.däck klarat mig jättebra i det där sällskapet... ![]() Är det verkligen Knutan de kört på? Var det stående start? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Sorry.. det var menat till Per eftersom han undrade över de höga varvtiderna... kanske var robert collin som körde? ![]() |
||||
Dags för Mäkinen att ge upp Smart Roadstern?
Smart Roadster "Den minsta bilen visar sig också vara den sämsta. Åtminstonde för bankörning." De skriver ner den rätt hårt, typ den är bra när man ska parkera så man kan tänka på annat. ![]() Volvo S60R - "I kurvorna är det mycket understyrning och plogande..." Jämfört med EVo8 och Impreza förlorar S60R omkring 2 sekunder, en avsevärd tidsrymd. "Men det kändes aldrig kul." _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Det måste vara med stående start, finns ingen chans till så dåliga tider, eller kanske ändå, det finns genomusla förare, och ännu sämre.......
Sedan är det en del bilar där tiderna definitivt inte stämmer inbördes(om man jämför andra liknande tester), man undrar ju.... _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Protest! Nog fasiken borde en 190 puffrors exige på 048:or köra fortare än en annan på gatdäck....BAAH! //Kenth som är lite putt över sin dåliga gissning ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
typ, jätte jo. Men helt j_a inkompetenta kan väl inte Teknikens Värld vara, då hade de blivit utskrattade ingen hade köpt tidningen och folk hade burnat på deras gravar. Teori 1: - Stående start (shoot-out), kalla däck etc. kanske hjälper till. Teori 2: - regn Teori 3: - vi viste inte hur man använde laptimers, men körde på ändå sedan glömde vi kolla om tiderna blev i närheten av rätt. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Grattis Fredrik! ![]() Angående resultaten indikerar dom väl att det är lättare att köra fort rakt fram än att köra fort i kurvor. ![]() ![]() ![]() Erik, vet du vem som var testförare? _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Gissar på dessa två. Varje år på BMWCS-träffen på knutan körs det s.k Master driver, dvs ett varv med stående start på tid. Jag har kört på 1.31 med min 02 helt orginal på torr bana. En snabb 02 kör på 1.20. Han som vann förra året körde med en Z3 cupe på 1.13. _________________ /Anders C |
||||
Jag har läst Teknikens Värld, så jag tror på teori 3. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Bhaaaa..... Mycket bortförklaringar och vridande och vändande på teorier.
Tjejer...... ett kulbilstest med dyra lånade bilar i Teknikens Värld. Ni borde veta bättre än att gnälla efteråt ![]() JAG VANN JAG VANN ![]() ![]() PS. jag är en sämre förlorare än en bra vinnare DS EDIT: Jag vill passa på och tacka tävlingsledningen och alla medtävlare för en bra och väl genomförd tävling. TACK TACK ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 6496 besök totalt |