Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro cup gen 3
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (17881 totalt)
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5082



Härligt att det går framåt!

Jag väntar otåligt på bilderna

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4092



Allt med V8 på bana är kul!
Intressant läsning thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



Intressant bygge, mer bilder åt folket?

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Jag ska bara lista ut hur man lägger upp bilder här.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3545



Detta är det enda forumet där jag laddar upp bilder nuförtiden.

Har du dina bilder på en hårddisk på en PC så är det bara att klicka på "Klicka här för att ladda upp en eller flera bilder i ett svep" under rutan där du skriver ditt inlägg.

Om du vill ladda upp direkt från en mobiltelefon så finns det en Rejsa app att ladda ner på Google Play.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Jag har en del bilder på Facebook.
Jag provade att använda img knappen.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3545



Om du har bilder på din egen hårddisk så kan du lägga upp dem här direkt.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Jo men då ska jag få in dom på hårddisken. jag kan bara kopiera och flytta inget mer.
Det är därför jag kör med förgasare.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



Erland Cox skrev:
Jo men då ska jag få in dom på hårddisken. jag kan bara kopiera och flytta inget mer.
Det är därför jag kör med förgasare.

Erland


HAHAHA bästa jag hört. 😊 Håller helt med..
Låter precis som min farsa!

Förresten har jag pratat med Robban, som ägde bilen förut. Han hur mycket historier som helst att berätta, om bilen, motorer och race anekdoter

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1136



Erland
använd den sida som heter forumbilder
då laddar du ner bilden på den sidan o kopier in dom här

en som också kör förgasare

_________________
henrik nielsen
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Jag ska be nåt av mina barn om hjälp.
Det hade varit kul att få kontakt med Robban.
Alltid kul att höra om sin bils historia.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Körde sista träningen med Svedala MK på Sturup igår 28/8.
Motorn höll sig sval och fin, behövde inte ens köra fläkten.
Jobbade med att justera in bromsreduceringen så att jag inte låser och plattar bakdäck och det fick jag väl till.
Men eftersom den ville låsa så bytte jag bara det helt trasiga bakdäcket till denna träningen.
Det andra visade sig bara ha 2 pass kvar i sig och under pass 3 så tittade väven fram och en stor bit slitbana släppte..
Var inte värsta greppet i det under acceleration men när man rätat upp bilen så flyttar den på sig ganska bra.
1,10.16 gick det varvet innan däcket pajade så det började skaka och 1,09,65 fick jag som bäst.
Så med lite bättre däck ska jag nog kunna bättra den tiden en hel del.
Synd att vintern är så lång bara.
Får se om jag kan hitta nåt mer att köra i år.
Kommer att lägga upp bilder så fort jag får hjälp med det.
Ska ha upp bilen på rullen och prova olika spacers och en 750 förgasare istället för 600:n och se vad det ger.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
erik_soderholm
gällö
Här sen Jun 2018
Inlägg: 5



Kul att läsa om framgångar och motgångar.
Var köpte du plasthuven?

Hur går dina tankar kring vagnbok och klass i framtiden?
Hjälper den gamla vagnboken (om den dyker upp) nu när V8 Challenge är borta?

Mvh Erik

_________________
erik söderholm
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Det hade hjälpt med gamla vagnboken.
Men det går att ordna en ny, måste ta tag i det.
Huven tog jag från RP glasfiber men det tog ett tag.
Det är en kille från Finland eller Åland som annonserat en sån huv på diverse FB köp och sälj sajter.
Den kan du nog få snabbare om han har den kvar, han har också formar.
Har bytt till en 750 dp förgasare och har nu 445 hästar.
Måste byta drivaxel och om diffen slirar även byta till Torsen diff.
Finns ju många diffar till terrängbilar med Dana 44.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Nya drivaxlar med hjullager inköpta hos Persåker.
Detroit true trac på väg hem från USA med lager och shims.
Ska bli lite riktning och färg med.
Plastrutor och bort med mekanismen i dörrarna.
Bättre batterifäste bakom passagerarstolen.
640 höga slicks istället för 610 så den slutar ta i backen.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Jag var ute med Camaron på Sturup idag.
Kom ner på 1,08.5 tider och hade kunnat köra lite snabbare om inte oljetrycksproblem i kurvorna stört.
Jag tänkte riva motorn efter träningen men det blev ett extra pass.
Ett pass för mycket och ett snurrat vevlager.
Jag har en Z28 sump med solid 5 bultad tray över och en plåt mellan pump och ramlageröverfallet bak.
Funkar inte.
Jag har även en Canton roadracingsump men jag undrar om den funkar?
Torrsump känns mer 100 procentigt, det funkar.
Finns det nån här på forumet som ligger på delarna jag behöver?
Ett banracingsystem till Cheva smallblock.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Jag har ett chassiproblem också. Bilen går bra att gasa med ut ur alla kurvor utom en.
Ut på start och målrakan, en högerkurva så spinner bara ena bakhjulet så jag måste gasa försiktigt tills jag har rätat upp bilen, en offcamberkurva.
Jag har provat utan krängningshämmare bak men då slaktade den framdäcken.
Bilen känns lite för lös bak annars med men det är kontrollerbart fast inte optimalt.
Jag tror att den kan bottna bakfjädringen på vissa ställen så frågan är om hårdare bakfjädrar och ingen krängningshämmare bak hade funkat?
Nu sitter batteriet bakom passagerarstolen, ska prova att flytta bak det något men jag vill ha det så lågt som möjligt och helst framför bakaxeln.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Var ett tag sen jag körde Sturup men... är det tidigt i kurvan eller senare det inte fäster riktigt höger bak? För i början har man väl (om jag minns rätt) lite lyft också pga att man går över krönet? Eller tar krönet/lyftet slut såpass tidigt så att det inte påverkar inne i kurvan?

Inga problem i 180gradershögern efter gamla gamla gamla start/målrakan?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Erland Cox
Västerstad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 175


Trådstartare
Hela den kurvan är svår men det är efter krönet när jag skulle vilja gå på som det inte driver.
Innerhjulet bara spinner om jag inte tar det lugnt med gasen.
Jag har inte samma problem i nån annan kurva och jag tappar ju farten på hela den rakan.

Erland

_________________
Erland Cox
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Det går ju fortare där än i andra högern.
Den skulle inte vilja fjädra ut mer?
Ändra CW åt nåt håll (vill inte tänka på vilket håll, för det brukar bli fel).
Diffen är kanske fel ställe att justera när den tuggar framdäck utan krängaren

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



Erland Cox skrev:
Jag var ute med Camaron på Sturup idag.
Kom ner på 1,08.5 tider och hade kunnat köra lite snabbare om inte oljetrycksproblem i kurvorna stört.
Jag tänkte riva motorn efter träningen men det blev ett extra pass.
Ett pass för mycket och ett snurrat vevlager.
Jag har en Z28 sump med solid 5 bultad tray över och en plåt mellan pump och ramlageröverfallet bak.
Funkar inte.
Jag har även en Canton roadracingsump men jag undrar om den funkar?
Torrsump känns mer 100 procentigt, det funkar.
Finns det nån här på forumet som ligger på delarna jag behöver?
Ett banracingsystem till Cheva smallblock.

Erland



Vad körde du på för däck? spinnande innerhjul= däck eller diff om du nu även tog bort krängaren i bak skulle jag säga. Hann du montera din truetrac diff du köpte borde inte detta infinna sig heller..

Hade också oljetrycksproblem, körde även jag med ett plåt på ramlageröverfallen. Funkade inte. Köpte ett riktigt Milodon banraceoljetråg. har fungerat helt perfekt i 12 år snart. Skulle sätta på roadracingtråget om det får plats. Betydligt enklare än torrsumpsystem. Ingvar sand i Kärna i Göteborg har säkert grejor om du nu absolut behöver..

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro cup gen 3
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (17881 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande