Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug | << 1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 71, 72, 73 >> 530 besök senaste veckan (201091 totalt) |
En sexkantsstav fick bli långskruven till pedalstället . Men nu behöver jag snart köpa en fräs
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
eftersom jag nu har skjutit lite till på bes då jag bland annat saknar.
bälteslåsen behöver prova att flytta styrväxel till där den bör få plats under vinkelväxel. svetsa ihop en ny subframe då jag mår lite dåligt av den jag har . inte för konstruktionens skull utan för att den är ombyggd pga av motorflytten . och ombyggd lite för mycket. det innehåller dessutom bland annat lite rör som jag kan tycka är lite för grova. dem möts dåligt. ja den listan kan dra iväg en bit. kontentan är iaf att jag har ingen lust att ha ludde hit och känna att jag behöver försvara saker och disskutera saker som jag inte ens själv är nöjd med. men jag går på julledigt den 14 dec. så då hinner jag bygga färdigt. in the meantime så tog jag mig en funderare. och ja bonocell funkar.. men det dammar. lera är mysigt. men förarbetet suger , samt att det ska bli liksidigt också. 3d-print kan jag sen tidigare. men 3d-modellering kan jag inte. eftersom jag gärna slipper och betala så föll valet på blender. lika fort så försvann det valet. eftersom jag inte förstod vad jag ville göra. och det är oftast där det ligger. förstår man inte vad man vill göra så blir det svårt , jag trodde att jag ville ta min 3d-scan och bygga ut ifrån den . men efter att ha hittat ett förlösande klipp nu på morgonen så förstog jag att det jag egentligen ville göra var att ta min scan . och sedan försöka blenda in en 3d-skärm mot existerande skärm . bare with me. det är en del jobb kvar. eftersom jag ska lära mig samtidigt. men bortsett från det så är jag nog en god bit på väg. sen är det ju bara å printa pluggar . "gjuta av. så e framskärmarna i mål , och jag behöver inte ens krypa ur pyjamasen =) _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Härligt!
Inte helt olikt det jag håller på med med mina bakskärmar. Mitt tips är att göra testutskrifter av mindre avsnitt som du kan testa mot verkligheten. 3d skanning lämnar mycket att önska i precision om man inte använder jättedyra grejer. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||||
tack för tipset. det skall jag defenitivt anamma.. "lyckligtvis" så är min printer såpass liten att jag måste dela upp bitarna oavsett. men sprayspackel och PLA för för pluggarna ? _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Jag har kört PLA, epoxi-spackel och sprayspackel. Jag har inte hunnit gjuta något på pluggarna än, men det verkar funka enligt Youtube. Epoxi tog jag för att det generellt är snällare lösningsmedel mot plast i det. Man kanske får vara lite försiktig med härdare sen när man gjuter så att det inte blir för varmt för PLAn. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||||
Värmen är jag inte så rädd för . Unimoulden som jag kommer använda är berörelsevarm under härdning _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
det kommer bli bra detta.
många timmar kvar innan det lirar ihop utseendemässigt med dom bakre. men det e på gång. _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Lätt värt 🙂 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
renderingar är ju kul.
nu för första gången får jag en vy från ovan....den blir tjock =) _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Det här med min lokation av styrväxel ... ja det blev liksom dags att handla en bok . Jag vill ju som bygga en bil som funkar . Just nu gör den inte det .
Vi får se vart det slutar . _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Nu behöver jag lite hjälp .
Har du fått ritning på en verdi torrsumpspump . Å jag får plats med den på framsida motor . Så jag tror det är den väg som blir , lättare att få snickra en platsanpassad tank än å placera en accusump . Dessutom blir det för lågt med konventionell sump . Men nu står jag lite blank . Storlek tank . Hur mycket mer än orginal volym ska man ha ? Org e 4,7Lin tanke var kanske 6,5 eller ska man ta till mer ? Filter blir väll ett extern tänker jag . då jg har ett alublock redan för utflytt av filter så där matar jag ju in oljan . Hur e det med vevhusventen ? Drar man den till catch-tank med filter precis som vid konventionell sump ? Eller dras den till oljetanken för att få till ett bra vaccumm i suget . Å gärna lite allmänna tips å råd från er som kan 🙂 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Om man vänder på frågan, varför skulle man inte vilja ha torrsump? Om man bortser från tröskeln med installationen. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Man skulle kunna säga att det är överkurs . Och jag har funderat mycket fram å tillbaka på det . Problemet jag har är att karossen inte är så hög . Och med motor moterad på den höjden där den är nu , dvs en vettig höjd Så jag slipper huvscoop o liknande så ligger tråget lågt . Vid 110mm mellan bottenplatta å mark så har jag ungefär 30mm frigång mellan tråg och mark . Tankarna ha varit att göra tråget grundare och bygga det bakåt lite som på noble m400 . Men för Att fortfarande få plats med oljepumpen så blir tråget lite för djupt ändå . Ett alternativ kunde ju vara extern oljepump men det känns som att då är man ändå påväg in på en väg där man lika gärna kan bygga torrsump . Jag blir mer än gärna tillrättavisad om jag tänker galet och om det finns nån annan vettig lösning . _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
För att det är dyrt krångligt och onödigt om man inte har en väldigt potent bil/felbyggt tråg eller dyr motor. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug | << 1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 71, 72, 73 >> 530 besök senaste veckan (201091 totalt) |