Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug
<<   1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 71, 72, 73   >>
57 besök senaste veckan (201791 totalt)
DaWa
Västerås
Här sen Feb 2017
Inlägg: 208



Mschneberger skrev:
eftersom jag gillar excell så fick det bli ett litet hjälpmedel.

men vi kan väll säga såhär.. viktmässigt så har jag missat totalt i mina killgissningar.
damn vilket gris det blir. nästan så 3.2:an måste ha en turbo snart

https://docs.google.com/spreadsheets/d/10wCzThbI0l4UDfVQofo4wl18CXzYis . . . .


Den kommer nog att röra på sig duktigt ändå

_________________
Daniel Wahlberg
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
DaWa skrev:
Mschneberger skrev:
eftersom jag gillar excell så fick det bli ett litet hjälpmedel.

men vi kan väll säga såhär.. viktmässigt så har jag missat totalt i mina killgissningar.
damn vilket gris det blir. nästan så 3.2:an måste ha en turbo snart

https://docs.google.com/spreadsheets/d/10wCzThbI0l4UDfVQofo4wl18CXzYis . . . .


Den kommer nog att röra på sig duktigt ändå


Jag har väldigt lätt att glömma att cupran på 290 å 1400kg går i mina ögon som ett skött . Så att 250hk på 919kg e ju rätt ok det också .

Men jag har en 170hk-motor som backup ifall att jag har byggt för dåligt för att få dispans

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Liten efterlysning .

Skulle vilja ha tag på en 02C-låda för vr6 . Behöver inte ha vinkelväxeln . Så e det nån som har så kanske jag kan få köpa

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Det är inte tvivel om iaf att ska man pka maxxecu och vill åka pdm så vill man åka med deras pdm .
Den enkelheten med vilken du kan kontrollera ecu å pdm på kors å tvärs i mtune är grym . Jag kan nog med enkelhet påstå att haltech sneglade åt det hållet när dom utvecklade sin nya programvara där du kontrolerar pdm å ecu i samma .

Jag visste det ju redan men har börjat å rota lite i basmappen igen å det slog mig återigen 🙂

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Efter att ha måttat ... å måttat igen . Å så lite till så kunde jag äntigen börja sy ihop grejjor . Vinklarna som binder ihop golv å brandvägg är 2mm dc01 . Förstärkningsplattan är 2mm vilket på den övrr fästpunkten ger 4mm plåt . I där ska sen en stål-bussning som svetsas i för att hålet ska bli homogent . Den busningen är 5mm ovanpå plåten Å det blir alltså 9mm tott. Den med punkten ska nästas in i buren å bjuda på lite stabilitet på det viset . 5mm i botten på det stående röret .
Så nu blir det riktigt stabilt å fint.





_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Elite helsvets kvar , sen slipa o sen lite epoxygrund på . Sen är torpeden stabil som tusan . Och har man bara ett städ p en bra hammare så kan man med läthet platta ut en felbock








_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Börjar komma nånvart . Fick svarvat till några stosar som ska stabilisera hålen i golvet lite hålen uppborrade till 16mm kronor sen är stosarna svarade så att dem gpr ner i det hålet , för att sedan svetsas innifrpn å utifrån .
Alla svetsar som är nerslipade är körda både innifrån å utifrån . Orginal så är skruvarna som föster subframen ca 10mm om jag inte minns fel . Nån tumstorlek . Men nu är allt m12. Råkade impulsshoppa en krymp sträck som provades lite idag

Än så länge aå har det bara blivit en släpvagns-skärm 🙂 men misströsta ej . Vi ska inte hålla på så fasa länge till med kaross. Snart blir set speedparts. 🙂









_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Hade en liten tankeövning , eller ja kanske tankevurpa , men det känns inte som det .
Jag satt å klurade på antilag . Kör man antilagventil med luftgrenrör så börjar man ju få ganska mycket skit på den sidan motorn .

Men borde man inte kunnat använda SAE kanalerna ? (Secondary air) iaf på vaf med SAE så matas friskluften in i grenröret under uppstart via en ventil in i kanaler i toppen som mynnar ut i avgaskanalen . Om man inte anvönder SAE:n borde man inte då kunna använda kanalerna som antilagrenrör . Kanske tillåmed behålla luftpumpen för att få ännu mer luft . Eller så routar man via ventil till insuget . Då borde man ju få en jäkligt smutt installation .

Eller tänker jag dumt nu igen ?

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4687



Cool tanke. Jag tror det kan fungera. Det är ju ganska enkelt, du vill ha in luft i grenröret. Det kan du ju få

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Cammo skrev:
Cool tanke. Jag tror det kan fungera. Det är ju ganska enkelt, du vill ha in luft i grenröret. Det kan du ju få


Ja det känns som att det inte borde vara mer komplicerat än så . Tanken slog mig när jag satt å kollade skillnad på toppar å insåg att jag har sae på den motor jag ha .

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Nån extra luftpump lär ju inte behövas , det var tankevurpa . Ska ju anslutas till kompressorsidan .

Frågan är om det är tillräckligt lycket luft för att det ska ge nån effekt . Men det e ju bara å prova tänker jag . Alla grejjer finns så det e ingen kostnad heller. Det e inget jag har behov av , men lite kul kan det ju va om det funkar 🙂

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Jag hade lite tråkigt på jobbet .

Å tänkte att , ja jag kan printa alla krympmärker med dymon. Men när vi nu har phoenixskrivare till det så kändes det onödigt .

Om jag ser fram emot å lägga ledningsnät i färdig bil ? Oh yes .

Detta blir nog porrigt




_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Pillar vidare lite .

Medans svetsarna svalnade å svetsprimern torkade så satte jag mig på en pall med min lilla låda rörböjjar å mös lite. Kanske dags å dra en beställning på krökar från hansen snart





_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
En kopp kaffe senare så har jag slut på delar . Dags å printa fler . Men det blir rätt bra .... Eller ja , riktigt bra .








_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Rätt nöjt leende Och det är du värd. COOOLT projekt!

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5554



"Like Lucas but better"

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Gör över på lite plastaskit igen , sitter å ritar insug som skall printar i nylon . Aå det e ganska tilltagna kroppar . 5mm goda å ribborna är 10mm

Oh the noice this mini will make 🙂

Lite fram å tillbaka har det blivit på headers också men nu har jag landat .
Kammarna är lite meckiga å mata in camdata på då det e avgas å insug i en . Eller rättare sagt . Jag tyvker det w lite bökigt . Dock visade sig att det fanns ett wxcelark hos tillverkaren av programvaran .
Hela tide när jag matat in så har det pruttat ut siffror som vill ha 1.75" . Inga problem hooner har med 2,5 o 4" clr i 1.2mm (med 1.2 så vinner vi lite innediamterer i ett teångt motorrum . .
Så jag började printa 1.75"

Men så hittade jag excellarket . Å då helt plötsligt så fårnju programet rätt siffro . Så så ee vi på 1.625 eller 1 5/8" o det har jag rätt mycket av . Så mu kan jag få mockat klart . Å även få prontat en sågmall alla ajden fast för mina rör . Å sen starta TIGen 🙂

Jag bidrar inte direkt till å minska plastförbruket i världen . 😂




_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Känner mig relativt färdig med designen .några små
Visuella tweaks skall till bara .

Sen blir det å svarva 2mm aluringar som skall limmas i flänsen så
Man kan klämma slangklämma ordentligt .

Sen blir det en hylsa på 12mm YD och 8mm ID som dessutom får en toppfläns som är 2mm tjock och har en YD på 16mm . Denna kommer limmas i monteringshålen . Printar man sen med 100% infill å 5-6 väggar ini ytterkanterna så e det en ganska stabil grej sen . Tror jag . Den blir dock inte rosa tyvärr . 😢








_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



Jag har sett en del 3d printade insug till 2takt, och de brukar spricka mellan lagren, så staga upp det rejält så det inte behöver bråka med tyngder och vibrationer.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4092



För en som är okunnig inom 3Dprintning, hur stabila är printade grejor över tid? ett insugningsrör t.ex, det kommer att utsättas för temperaturvariationer, kontakt med bränsle och vibrationer.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Kadett4wd skrev:
Jag har sett en del 3d printade insug till 2takt, och de brukar spricka mellan lagren, så staga upp det rejält så det inte behöver bråka med tyngder och vibrationer.


Tack för tippset det ska jag defenitivt göra 🙂

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug
<<   1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 71, 72, 73   >>
57 besök senaste veckan (201791 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande