Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 81, 82, 83, 84, 85 >> 886 besök senaste veckan (236089 totalt) |
Tack
![]() Orginal sandplåt är typ gjord av smör ..eller bara helt enkelt engelskt stål 😂 å sen ville jag inte ha ett utrymme som samlar gummirester. Så det fick bli en hålad plåt för å ändå bibehålla lite vikt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Ska pluggas med tätningar _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
hade jag bara haft så =) ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Snabba kojjor har dubbla tanklock. Det e sen gammalt... jag fick ta anslutningen till airjacksen istället 😁
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Ellerhur 🙂 Eftersom jag har svårt å hitta ut i verkstan så var jag tvungen å testa om overlockmaskinen jag fått av syrran kunde göra det jag ville med dörrsidorna . Det blir riiiiktigt bra ![]() ![]() _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Skrivarn måste ju jobba mellan varven . Så
Det va dags å rita upp batterikonsollen som jag haft i huvet ett tag. Bra å tömma adhd-banken ibland Blev riktigt bra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Kommenterar inte så ofta, men läser varje uppdatering. Men sorry om jag sågar nu dock (eftersom jag ger komplimanger för sällan menar jag). Den där lådan hade jag tänkt både en och elva gånger på... Skulle du smälla så kommer inte det där batteriet ligga kvar i en printad plastlåda och du har en dödsfälla som flyger runt i kupén. Eller landar och kortsluter mot något och tar eld. Printa någon snygg kåpa utanpå plåtklämma som förankrar batteriet i golvet - absolut, helt ok. Printa en låda som är fäst i golvet och i sin tur håller batteriet - som att be om problem vid en eventuell smäll. |
||
Platsen har fått bestämma lite . Men i stort sett så håller vi målet på 730mm långa headers
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Kort fråga: mår oljan i toppen verkligen bra av att ha ett skållhet grenrör så nära?
![]() Något säger mig, långt bort i minnet, att tumregeln är att livslängden på oljan sjunker i genomsnitt med 10% för varje grad över 90 grader som oljan håller. Så klart finns super-nice-nice oljor som klarar über-höga temperaturer utan att koxa och bilda hårda partiklar. _________________ Magnus Falk |
||
Ingen aning faktiskt . Har dock sett liknande grenrör byggda lika pga platsbrist. Tanken har dock slagit mig sen innan. Så tanken är att försöka få till nån luftskyddsplåt i tillägg till coatingen _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Någon form av plåt på plats, och ett bra luftflöde, är nog lösningen
Luftflödet löser ju ett problem, och det är ren bortledning av varm luft i området. Men bara luftflöde löser inte det andra problemet: strålningsvärmen från grenröret. Där har plåten sin funktion, av "att bara vara i vägen". Edit: Funderar i termer av denna plåt: optimalt vore nog två tunnare plåtar med en värmeisolerande filt emellan, som en "GB Sandwich", hopnitade. _________________ Magnus Falk |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 81, 82, 83, 84, 85 >> 886 besök senaste veckan (236089 totalt) |