Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 71, 72, 73   >>
17 besök idag (201088 totalt)
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Jag håller med Knotan, "Du måste ha byggt saker tidigare..." Blir mycket snyggt och känns genomtänkt. Jag gillar speciellt saker som att du lägger tid på dimplade lättningshål, de fyller egentligen ingen större funktion men ser så jäkla rätt ut!
Keep it up!
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
Tack . Det är kul när det man gör uppskattas
Jag försöker följa samma filosofie som ktm har haft , på dom cyklar jag haft, lättskruvat 😊
Du har helt rätt , även om vi nog tänker lite olika där 🙂 som lättningshål så fyller dom egentligen ingen större funktion , eller rättare sagt . Det är inte därför jag gjort dom , men dem styvar upp riktigt bra.

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2738



Mschneberger skrev:

Jag försöker följa samma filosofie som ktm har haft , på dom cyklar jag haft, lättskruvat 😊


Spontant låter det som att den målbilden i kombination med: Mini Cooper, VR6 turbo motor, AWD ligger i kraftig konflikt...

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
Inte jättemycket faktiskt .
Eller jo . På plats i bil så kan det blinlite trångt .
Men sen så sitter allt i framändan fast i främre subframe . Så för dom lite större jobben släpper jag på pushrodsen i rockersarna , å rattaxel från styrväxel . Å sen lossar man på 10 skruv å sänker ner 😊

Samma i bak . Allt hänger i subframen så det är braa sänka ner den för easy acces .å när diffen i bak exploderar så lossar man bara diffvaggan .

I teorin 😁

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Jag tror denna lär bli relativt lättskruvad med tanke på att du tycks ha bra rutin på vad och vart man bör tänka till.

Något som kommer automatiskt med erfarenhet thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
knotan skrev:
Jag tror denna lär bli relativt lättskruvad med tanke på att du tycks ha bra rutin på vad och vart man bör tänka till.

Något som kommer automatiskt med erfarenhet thumbs up


jag blir lite småluddig i kroppen när ajg läser sånt här.. mer mer mer
samtidigt får jag lite dåligt samvete för att jag inte har lust å ut o jobba i verkstan idag..

men men . dags å åka och hämta rör och plåt till bärarmar iaf.
E235 rör 25x3 till övre och 30x3 til undre. samt S235 3mm plåt till alla fästpunkter und so weiter.

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Av egen erfarenhet vet jag att dem dagar man inte Har lust kan det många ggr vara bättre att bara ordna material, kolla, mäta och fundera lite istället över något som måste lösas, och göra det bättre när man kommit på nån lösning, snarare än att försöka tvinga fram något resultat som ofta inte blir bra ändå

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
knotan skrev:
Av egen erfarenhet vet jag att dem dagar man inte Har lust kan det många ggr vara bättre att bara ordna material, kolla, mäta och fundera lite istället över något som måste lösas, och göra det bättre när man kommit på nån lösning, snarare än att försöka tvinga fram något resultat som ofta inte blir bra ändå


Ja det är oftast då man får kapa å göra om. Får ut å torrbryta lite 😁

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
Hmm

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
Dags å ta tag i bärarmar nu då



_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare


Man kanske skulle bygga n/a på minin .... hmmm då får man ju en turbo till övers 🤔🤔





Men njaa . Det finns redan folk som plöjt ner fö mycket peng för för lite hk i vr6:orna .
Men ändå 🤔

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
..

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
rschneberger
Borensberg
Här sen Jan 2016
Inlägg: 431



Mschneberger skrev:
Med lite tur så kanske den tillåmed funkar sen när den ä klar 😊

Men nu ä det slut på jobbvecka . Dags å bygga bärmar 😊



Se så fint!
Jag har två bilar som behöver uppgraderas. thumbs up

_________________
Ricky Schneberger
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Det är måndag å veckan ärklar?

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
knotan skrev:
Det är måndag å veckan ärklar?


Jobbar onsdag till tisdag 😊

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
Äntligen .. som fylking sa

Börjat lite lätt med armarna bak nu .

Blir över å undre bpde fram å bak .
Samt några förstärkningsplattor .










_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
Vad den här tråden behöver är lite västgötska


_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
Dåså ,

En sida "klar" dags å duplicera







_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
bakslag utan negativa konsekvenser är alltid trevligt.
då armarna är jiggade på orginalarmar bortsett från 12 graders vinkling så visste jag att nått inte skulle stämma.
därför så valde jag att bara jigga av dom innersta två fästpunktera för arma när jag gjorde bakram.
så idag när jag bevänad med ett plattjärn med 12 graders vinkel som skulle ta reda på hur långt ut från främre ramrör som fästet sulle hamna så insåg man rätt fort att det inte bara skall ut utan också in.

ut vill säga bakåt. då orginal är baserat på en högre rideheight och cirkelrörelsen i armen vill flytta hjulcenter. så vill jag ha hjulcenter i center vid tänkt rideheight. så den ändringen var jag med på . hade väll ioch nån tanke om att jag behöve flytta saker innåt också. eftersom ett par 7" breda med et-7 är lite stort för mina skärkanter. och jag har et0 på 8" .

nu närmar det sig marksättning. ....................förhoppningsvis före en viss capri borta i öststaterna.






_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1678



Är det sådär folk brukar bygga de där armarna? Det ser ut att vara ganska lång bit mellan lagerhållaren och triangeln som det bara är ett rör (eller två, men i samma plan, sett ovanifrån). Moment-armen från yttersidan på hjulet blir ju ganska stor gämnfört med bara en rörtjocklek längst in. Du har ju mer vikt där bak + drivning, mot original.

Men det kanske klarar sig med grova rör och de små hjulen som jag antar du ska använda. Skulle vara lite orolig för potthål.

_________________
Markus Ålind
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1188


Trådstartare
Ja just nu skulle jag nog vara orolig för det mesta med tanke på att dom bara är punktade , saknar förstärkningsplåtar å det saknas fästen som sitter fast med nått annat än svetsklämmor thumbs up

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 71, 72, 73   >>
17 besök idag (201088 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande