Våra race- och banåkarbilar
Austin mini AKA Börnie The Mini
232 besök senaste veckan (112645 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32   >>
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
Fortsatte med pedaleriet .

Då detta trotts är allt en orginalrenovering så försöker jag hålla tillgodo med orginalpryttlar .
Så mina ansträngningar för atg få pedalrörelse upp till cylindrarna fortsätter

På kopplingavxel så saknas lite delar fortfarande . Men detta är ju en byggdagbok så det kommer mer kompleternade
Bilder efterhand 😊











_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5614



Snyggt hantverk thumbs up

hur ser det ut med in och utgångar på cylindrarna, är det den varianten med utgången mitt på kroppen? Om så så tänk på att den designen har ett rykte om sig att kunna ge en hel del skumma grejer

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
J.Schuman skrev:
Snyggt hantverk thumbs up

hur ser det ut med in och utgångar på cylindrarna, är det den varianten med utgången mitt på kroppen? Om så så tänk på att den designen har ett rykte om sig att kunna ge en hel del skumma grejer


Tackar .
Ingång i ändan å utgång på mitten på dessa

_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 428



Riktigt kul med SLA besök.

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

Megane RS #såld
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
Fredin skrev:
Riktigt kul med SLA besök.


Ja det va riktigt kul . Det blir lite extra när man kan bläddra
I det . 😊

_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
Lite färg e aldrig fel för den rätta feelingen 😊













_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1448



Snyggt! thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
dvorak skrev:
Snyggt! thumbs up


Tack tack . Nu ska jag bara få till
Pedalerna bra också . Men det löser sig nog imorron .
Eller ja , får göra
Vettiga mallar å
Sen tillverka pedalerna i så det blir homogent å fint .
Sen råkade kopplingscylinderns inlopp inkräkta på ena spindeln till torkarna . Men det löste
Sig genom att vända på den 180 grader . Det e tight men allt
Får plats . Det har kag gett mig fan på 😊

_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
efzonracing
Aneby
Här sen Jan 2009
Inlägg: 41



Ta en titt igen på förstärkningar runt bromscylindrarna. Kör Vtec koja med stående pedalställ i plåt och trots förstärkningar på båda sidor av bromscylindrarna och mellan dom, så finns det en viss flex. Jag skulle sätta trianglar mellan och på utsidan av främre huvudcylindern och sätta bultar ner i torpeden precis i änden på förstärkningarna. Naturligtvis med någon form av förstärkning under. Om du ska köra lite trackdays etc. så kommer du behöva styva upp konstruktionen lite. Det är iaf min erfarenhet..
Keep up the good work thumbs up

_________________
Christer Folkesson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
efzonracing skrev:
Ta en titt igen på förstärkningar runt bromscylindrarna. Kör Vtec koja med stående pedalställ i plåt och trots förstärkningar på båda sidor av bromscylindrarna och mellan dom, så finns det en viss flex. Jag skulle sätta trianglar mellan och på utsidan av främre huvudcylindern och sätta bultar ner i torpeden precis i änden på förstärkningarna. Naturligtvis med någon form av förstärkning under. Om du ska köra lite trackdays etc. så kommer du behöva styva upp konstruktionen lite. Det är iaf min erfarenhet..
Keep up the good work thumbs up



Ska kika påt . Behöver koppla ihop det med pedalstället först bara så får jag lite bättre överblick .

_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5123



efzonracing skrev:
Ta en titt igen på förstärkningar runt bromscylindrarna. Kör Vtec koja med stående pedalställ i plåt och trots förstärkningar på båda sidor av bromscylindrarna och mellan dom, så finns det en viss flex. Jag skulle sätta trianglar mellan och på utsidan av främre huvudcylindern och sätta bultar ner i torpeden precis i änden på förstärkningarna. Naturligtvis med någon form av förstärkning under. Om du ska köra lite trackdays etc. så kommer du behöva styva upp konstruktionen lite. Det är iaf min erfarenhet..
Keep up the good work thumbs up


Instämmer helt!

Det finns dessutom stor risk att du har "assymetriskt" flex som det ser ut nu, att cylindern till främre kretsen flexar mer än till den bakre. Det gör att bromsbalansen också blir flytande, dvs vid moderat pedaltryck kan den vara lagom, trycker man lite mer så flexar främre kretsen bort så det bara bromsar mer bak. Inte så kul...

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
therealpinto skrev:
efzonracing skrev:
Ta en titt igen på förstärkningar runt bromscylindrarna. Kör Vtec koja med stående pedalställ i plåt och trots förstärkningar på båda sidor av bromscylindrarna och mellan dom, så finns det en viss flex. Jag skulle sätta trianglar mellan och på utsidan av främre huvudcylindern och sätta bultar ner i torpeden precis i änden på förstärkningarna. Naturligtvis med någon form av förstärkning under. Om du ska köra lite trackdays etc. så kommer du behöva styva upp konstruktionen lite. Det är iaf min erfarenhet..
Keep up the good work thumbs up


Instämmer helt!

Det finns dessutom stor risk att du har "assymetriskt" flex som det ser ut nu, att cylindern till främre kretsen flexar mer än till den bakre. Det gör att bromsbalansen också blir flytande, dvs vid moderat pedaltryck kan den vara lagom, trycker man lite mer så flexar främre kretsen bort så det bara bromsar mer bak. Inte så kul...

Gustaf


Ja det ska vi inte se bort ifrån.. kommer defenitivt kika närmare på saken . Allt måste fungera på ett bra sätt . Finns inga genvägar där .

_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 486



dvorak skrev:
Snyggt! thumbs up


what he said!

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002 "Vilma the track day lady"

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
Insug påbörjat .

Å även börjat med innerskärmarna nu .





_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 278



innerskärmar.. det var seriöst. jag kör utan på min turbo pickis
som vanligt thumbs up

_________________
henrik nielsen
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
fordcapri skrev:
innerskärmar.. det var seriöst. jag kör utan på min turbo pickis
som vanligt thumbs up


jag var så illa tvungen.

började med insuget , men då behövde jag veta var intercoolern skulle sitta . och rören komma ifrån . så då måste jag ju ha nånting att fästa intercoolern i. och eftersom den skall sitte i hjulhuset. och vara fäst i innerskärmen så var jag ju tvungen att börja där =)

_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
Innerskärm nästan 100% ditsvetsad . Var tvungen å testa inloppsröret från luftburken .

När dimple dayarna inte är tillräckligt stora . Så kan man plocka fram hammare , bräda å en fräs 😊




_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 278



ahhh på det lilla viset, ja den kan ju inte sväva i luften

_________________
henrik nielsen
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
MatsN
Luleå
Här sen Dec 2016
Inlägg: 4



Blir det inte kopiöst mycket fukt genom turbon när intaget är i hjulhuset?

_________________
Mats Nordberg
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 474


Trådstartare
MatsN skrev:
Blir det inte kopiöst mycket fukt genom turbon när intaget är i hjulhuset?


Det skulle det kunna bli .

Problemet är att jag har fått för mig att jag ska ha in en luftbox där
Också . Så tirbo kommer ta friskluft framifrån 😊

_________________
Markus Schneberger

Mer genomtänkt än vad man kan tro

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Jocke_D
Örebro
Här sen Sep 2014
Inlägg: 111



hmmmm, du har int eglömt att det ska sitta en lykta där?

_________________
Joakim Danielsson
Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Austin mini AKA Börnie The Mini
232 besök senaste veckan (112645 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >