Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug
<<   1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 71, 72, 73   >>
66 besök senaste veckan (201781 totalt)
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hoppas du kan hålla dig till att göra exakt precis hur du vill och får lust till. Jättekul o följa vad du än gör ju (även om jag älskar 3d-cad/printgrejorna du gör lite extra )


Ska verkligen hålla mig .

Du menar typ sånt här ? 🙂

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1216



följ ditt hjärta och låt din längtan vara din kompas, bilen du bygger bygger du för din egen skull och ingen annans även om jag är djupt imponerad och följer tråden med stor glädje.

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4687



JAAA!!!

Mycket bra beslut. Sugmotor är ju dessutom asballt. Speciellt med ITB. Kommer bli ännu bättre än din förra plan. Dessutom billigare och mer hållbart.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Heja! Fem minisar av fem för fortsatt projekt! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Cammo skrev:
JAAA!!!

Mycket bra beslut. Sugmotor är ju dessutom asballt. Speciellt med ITB. Kommer bli ännu bättre än din förra plan. Dessutom billigare och mer hållbart.


Registreringsmotorn blir billig iaf 😁😁

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089



Bygg enkelt och se till att få ut bilen på vägen så fort som möjligt, uppgraderingar kan man ta senare. Att kunna köra är den bästa motivationshöjaren som finns!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Janne J skrev:
Bygg enkelt och se till att få ut bilen på vägen så fort som möjligt, uppgraderingar kan man ta senare. Att kunna köra är den bästa motivationshöjaren som finns!


Ja det blir väldigt mycket att backa bandet , att inte kräma på en turbo i det lilla utrymmet har ju även i högsta grad förenklat ledningdragandet då antal sensoer jag vill använda minskat drastiskt .

Dock så lägger jag samma ribba på inredning o utsida . Dock med mycket mindre fokus på publikdragande dokumentation , jag behövde hitta tillbaka till vem jag bygger bilen för . O eftersom det inte finns några sponsorer förutom mig själv så blev svaret enkelt 🙂❤️

Ni får sparka på mig om det verkar spåra igen 😁

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 172



Kul att du hittat tillbaka till det du vill och tycker är roligt
Tappade orkar och stillestånd brukar de flesta få, du verkar ha självläkt på rekordfart. Livet skall vara roligt och är det inte kul att mecka/bygga är det bra med paus till suget kommer tillbaka.
Kör i din takt, trevlig tråd att följa

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 172



dubbel

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
DaWa
Västerås
Här sen Feb 2017
Inlägg: 208



Härligt! Roligt att du kom till det beslutet och väldigt kul att få fortsätta följa bygget Och självklart viktigast att du själv har kul och får energi av det thumbs up

_________________
Daniel Wahlberg
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Man får väll egentligen tacka han som aldrig kom å hämtade börnie för att jag började smånörda lite å fick lust .

Så för att hålla det enkelt så hoppade jag på operation mätare , eftersom jag kanske tycker att priset för ett sett speedhut e lite högt , så jag köpte ett mätarhus till en mx-5 nb för 625 pengar 🙂 planen blir att plocka bort frontplattan , såg ut hål för mätarna å sen stoppa huset bakom min panel , å sen printa nya ringar för mätarna så det ser ut som seprata .

Å för å
Minska tråddragning så kommer jag styra alla mätare från ecu , så slipper jag egna givare till klustret . Å funkar det bra så beställert jag nya tavlor från revlimiter 🙂 kommer lite bilder om nått tag när mätarn e hemma 🙂

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Kul att du hittade lusten igen! thumbs up thumbs up

Vi bygger för vårt eget nöje - ingen annans! Viktigt att påminna sig själv om det ibland.

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874



Sådan en vr6 motor lyder rigtig godt, har selv en Corrado vr6 og jeg bliver glad hver gang jeg starter den thumbs up Bare byg videre i dit eget tempo

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



Mschneberger skrev:
Vad jag inte tänker är att be om ursäkt för att jag kan upplevas velig . Huvet är under enorm stress både fram å tillbaka . Å då kommer det sånnadär beskut.


Be om ursäkt behöver du aldrig, som du skriver är det inte för vår skull du bygger bilen.
Kul att du fortsätter tycker jag, jag har lärt mig massor av din resa men det viktigaste är att du tycker att det är kul/intressant/ger dig något.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Marcus Gustafsson skrev:
Mschneberger skrev:
Vad jag inte tänker är att be om ursäkt för att jag kan upplevas velig . Huvet är under enorm stress både fram å tillbaka . Å då kommer det sånnadär beskut.


Be om ursäkt behöver du aldrig, som du skriver är det inte för vår skull du bygger bilen.
Kul att du fortsätter tycker jag, jag har lärt mig massor av din resa men det viktigaste är att du tycker att det är kul/intressant/ger dig något.


Håller med Marcus 100%, underbart bygge efter dina egna ideér! Som flera sagt, håll det enkelt så du blir klar, det är tillräckligt avancerat redan. Utveckla efter eget sinne sen. Det är din bil! Och alla 3D print, sagt det förut, älskart!

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Marcus Gustafsson skrev:
Mschneberger skrev:
Vad jag inte tänker är att be om ursäkt för att jag kan upplevas velig . Huvet är under enorm stress både fram å tillbaka . Å då kommer det sånnadär beskut.


Be om ursäkt behöver du aldrig, som du skriver är det inte för vår skull du bygger bilen.
Kul att du fortsätter tycker jag, jag har lärt mig massor av din resa men det viktigaste är att du tycker att det är kul/intressant/ger dig något.


kul att höra att det inte bara är jag som lärt mig massor =)

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Om du föreställer dig ett barn som på julafton väntat å väntat på det där finfina paketet , men bara får ullsockar , se hans min framför dig så ser du min besvikelse igår när jag skulle montera ecu på plats för att testa min multiswitch ..........när det går upp för mig stt jag gått in från fel kortsida på ecukontakten . Så för att kunna plugga i den så måste jag bända loss skyddsplasten . För att sedan uppkopplad å klar , inse att den där flex-ingången som jag trodde funkade som en analog 0-5 bara accepterar frekvens å bara kan anvöndas till flexfuel ......så fick inte nördat nånting jag . För att kontaktera om hela kontaltstyvket orkade jag inte ..

Så där stog jag . Som den lille fete ungen på julafton med ett par ullsockar i handen å en äcklig nejlikeappelsin som börjat mögla lite lätt 😁

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Glöm inte att se riktigt ärligt glad ut och tacka faster Greta så mycket för dom.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Glöm inte att se riktigt ärligt glad ut och tacka faster Greta så mycket för dom.


Jag tackade moster markus så hemskt mycket för att han inte läst manualen 😁😁

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191


Trådstartare
Nu ska vi se . Hålla det enkelt va det .

Så min första tanke var att bara ta bort fronplattan på mätarhuset från mx-5:an fälla in huset bakom panelen å sen göra nya ringar timm mötarna ...

Å sen pwm-styra olja,brönsle å vattentempmätare .

Nu visar det sig dock att alla mätarna har pull-up mot plus så man kan egentligen koppla dom rätt på givarna . Dock så gillar jag inte helt ide'n efter som allt inte e helt linjärt å jag inte har några mazdagivare . Men om jag styr dem via pwm så har jag större valbarhet på givare å sen behöva det bara en tabell i ecu för att få dem å visa rätt . Nu visade det sig även att den enda indikatorlampan jag skall anvönda anvönder sig av styrd plus . Ecu styr minus .

Jaja . Jag får pipa ut kretsarna jag behöver . Rita upp det för å hållla koll . Å sen bygger jag en ny ledningsmatta ........fast den kostade bara 625 ink frakt 🙂






_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Austin mini "NukedMini" meckar bränsle å insug
<<   1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 71, 72, 73   >>
66 besök senaste veckan (201781 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande