Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) F1 Tegelgården | 1, 2 >> 7969 besök totalt |
Wirdheim verkar ha fått upp farten, nästan jämnsnabb med Webber och klart snabbare än Klien på fredagsträningen. Sato och Massa lyckades köra varandra av banan, nån som är förvånad?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Från www.autosport.com
Massa slams Sato While BAR boss David Richards says both were responsible Felipe Massa put the blame firmly on Takuma Sato's shoulders following an incident between the two during second free practice at Indy on Friday. The pair tangled when Sato went down the inside of the Brazilian in Turn 1 in an attempt to pass him. Both cars slid off track and while Massa was able to nurse his cars back to the pits, Sato stalled his engine and was sidelined for the rest of the session. "I knew that Sato was some way behind me and he wasn't in my mirrors or alongside me when I looked before turning in as normal. Then he hit me.” said Massa. “I don't understand. This isn't a race today, it's just a practice session..." BAR boss David Richards, who had already voiced his annoyance with Sato in the first session, was diplomatic following the incident and felt both drivers had some responsibility for the accident. “Massa was shown the blue flag so he should have let him through, but it was absolutely unnecessary because it's only free practice,” he said. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Wirdheim var faktiskt snabbaste Jaguar under fredagen! Annars är väl allt som det brukar vara, rött i topp, Barrichello denna gång...
Jag får en känsla av att jag pratar med mig själv här? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jag har hittat hem nu så jag kan ge mig in i diskussionen, men försöker förstå varför det inte står Marlboro på Ferraris bilar. Tobaksreklamen är väl inget problem där? De övriga har ju sina dekaler på.
Har jag missat något sponsormässigt? Det är väl därifrån de mesta pengarna kommer i det teamet... För övrigt tror jag Kimis motor kommer gå åt på långa rakan. Hoppas jag har fel... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ja..det är väl tyvärr så att luften gått ur Formel 1 just nu...Den lilla spänning som finns kvar är i starten,kanske Bar-Hondorna kan "hugga" lite i starten men ordningen blir säkert återställd sen, efter depåstoppen ,så att det ser ut som vanligt på pallen igen..*gäsp*...
Bra gjort av Wirdheim dock! _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
USA har tydligen lite speciella tobakslagar. Marlboro har redan sponsring på Penskes IRL-stall så då får man inte sponsra i en annan serie... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Diggar Sato stenhårt ... hoppas nu bara att han inte hittar på nåt dummt
Läskigt med Ralf , får hoppas att allt är ok |
||||
Det verkade som om Sato hade lyssnat på snacket om eventuell avstängning. Nu lyckades han ju passera bilar utan att träffa dem, åtminstone de flesta jag såg.
Mycket händelserikt race! _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Vad lyckades BMW/Williams hitta på den här gången?
Varför blev de diskade igen? Känns lite klantigt att bli diskade 2 race i rad, har inte de stenkoll på reglementet? Läskig krasch Ralf gjorde. Vad höll säkerhetspersonalen på med? Hade bilen brunnit hade han garanterat inte levt... _________________ Jonas Edling |
||||
Montoya fick inte fart i sin bil när han stod ute på gridden för warmup varvet och sprang och hämta reservbilen men det fick man tydligen inte göra. om det brinner går det bra mycket fortare kan jag lova dig men nu ville de ju stabilsera nacke och som jag fatta kommentatorerna lyfter man ut hela stolen för att skydda rygg och annat om den har fått sig en smäll Kul att se Sato i loppet fick på en hel del fina omkörningar _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Kul att se vad kvällstidningarna säger
Raffe i Toyota?
Eller vill Toyota dra sig ur F1 för att Raffe kraschade? |
||||
De kanske vill dra sig ur kontraktsförhandlingarna med Raffe inför nästa säsong? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Verkade lite oklara regler ang. Montoya eftersom det tog sån tid att komma till beslut, men var det inte så att han var för sen att komma iväg med reservbilen? Det jag antar Jonas klagade på var väl att det tog så lång tid att ta sig fram till bilen och det lär väl inte gått fortare om bilen brunnit, gissar jag. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Passerade inte Micke Rubens före start- och mållinjen i omstarten, såg misstänkt ut?
Ralf fick tydligen en hjärnskakning och blev rejält mörbultad. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
[quote="AndersY
Det jag antar Jonas klagade på var väl att det tog så lång tid att ta sig fram till bilen och det lär väl inte gått fortare om bilen brunnit, gissar jag.[/quote] Precis vad jag menade. Nu tog det nästan en minut innan någon överhuvudtaget var framme hos Ralf. Att det den tar tid att få ut honom ur bilen är en annan sak men där vill jag tro att läkarna och funkisarna har koll på läget hur man bäst får ut honom ur bilen. _________________ Jonas Edling |
||||
Precis vad jag menade. Nu tog det nästan en minut innan någon överhuvudtaget var framme hos Ralf. Att det den tar tid att få ut honom ur bilen är en annan sak men där vill jag tro att läkarna och funkisarna har koll på läget hur man bäst får ut honom ur bilen.[/quote] Coulthard verkar ha samma uppfattning, från www.autosport.com (japp, jag prenumererar på tidningen, därför kan jag läsa nyheter på hemsidan!) Coulthard criticises Ralf crash response time Scot queries reaction to Schumacher's horror smash It took some time for treatment to reach Ralf Schumacher McLaren star David Coulthard has told autosport.com that the decision not to stop the US Grand Prix after Ralf Schumacher's accident was correct, but has called into question the length of time Ralf was in the cockpit of his wrecked Williams-BMW before receiving attention. Schumacher suffered a high-speed impact with the Turn 13 tyrewall on lap 10, but it was some time before any medical assistance reached him. He even attempted to get out of the car himself, despite having received a concussion. "Someone told me that Ralf was sitting there for two laps with no-one with him, which I don't understand," said Coulthard. "Why would that have been the case? According to Sid [Watkins, the FIA's medical delegate], Ralf took 78g and was knocked out for a while. I'm disappointed if he was sitting there for a few minutes because that's life or death stuff. That needs to be looked at." Coulthard also queried whether the race should have been stopped following the accidents of Schumacher and Fernando Alonso. "After the crash I was on the radio to the team and my exact words were ‘tell Charlie [Whiting, the FIA steward] to stop the race because there's too much debris and someone is going to get a puncture.' They said 'well, Charlie can hear the radios', so I said, ‘right, Charlie, my opinion is that you should stop the race.' “obviously they chose not to and it took several laps to clear it up. In hindsight, they did such a good job clearing up the carbon. What I was worried about was doing the restart and going down the start/finish straight with bits of carbon flying everywhere. That stuff is nasty when it gets into a tyre. "But they did a good job clearing and perhaps I was forgetting that they are used to clearing up loads of debris from big shunts here at Indianapolis. In hindsight I think Charlie was probably right to leave the race running." _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Tänkte också på det, men det har man inte hört mycket om i efterhand. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Elitracing (åskådarracing) F1 Tegelgården | 1, 2 >> 7969 besök totalt |