Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Lyfta en smula på innerhjulet är tufft (del 2)
1, 2   >>
7067 besök totalt
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Mmmm, klassiska bilder på bilar som inte är en dag yngre än -77 !!

Vi börjar väl med en riktigt skön actionbild som jag faktiskt tror utspelar sig på den berömda Nordschleife...



...sen denna...



...sen denna...



...och som alltför oftast finns det de som tar i lite för friskt !!



Det är nog också mest förekommande bland entusiaster som bara har en sk. standardbil... Lite för hög fart i ingången, ett skutt och vagnen dansar all världens väg utom den väg man själv vill åka...

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Lite mer färgbilder... Konbana med en lite "upper" på höger bak..



Samt en dust med en Pårsch och en BMW...



Jooo, för 17 !!! Snurra kan vi också göra !! Här hade en BMW 635 eller nått fått för sig att parkera och då var det till att hänga på hejdarn !!



Jag tycker det är helt underbara bilder !!!! :woot:

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Håller med! Jag blir bara ännu sugnare o se Rolles monster i sommar

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Håller med! Jag blir bara ännu sugnare o se Rolles monster i sommar


Joo, det är jag med !! Jag tror för övrigt han fått en liten nytändning eftersom han alldeles nyssens köpt en "STOR" soppapump som trycker på rätt bra !! (får in tummen utan problem på insugsidan )
För övrigt samma sorts pump som DKW hade på sina QS-monster, när vi ändå talar om monster...

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



De tackar vi för! Har du fler rejsiga bilder på rocco-ettan så får du gärna posta de oxo!
Ettan är en underbar bil. Jag måste erkänna att det står en 77:a GTi bredvid golfen min i garaget som jag brukar torrköra lite då och då Det är min 17-årige bror som håller på att förvandla den till en ban-rejser. thumbs up
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Hazze skrev:
Vi börjar väl med en riktigt skön actionbild som jag faktiskt tror utspelar sig på den berömda Nordschleife...



Jag har svårt att placera denna bild någonstans på Nordschleife!
Det ser alldeles för platt ut i bakgrunden!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
zeddie skrev:
Jag måste erkänna att det står en 77:a GTi bredvid golfen min i garaget som jag brukar torrköra lite då och då Det är min 17-årige bror som håller på att förvandla den till en ban-rejser. thumbs up


Fler och fler har upptäckt fördelen med en sportig folka om man får säga så. Saken hör till den att bilen egentligen från början bara var en prototyp, en hybrid där fr.f.a. Golf fick många detaljer ifrån. Att hon senare kom att säljas var väl en ren tillfällighet, en test för att se om det fanns marknad för dessa... Det fanns det !! Det uppkom t.o.m. en speciell tävlingsklass däribland VW Motorsport grundades och oettinger (se bild)...



...lagt ner en massa idéer och gjort de mest udda, utstuderade kaross/chassie och motorkombinationer ur en trogen, varvvillig GTi-vagn med en m.e.m. skottsäker 1600cc:are !!!

I med åren kom den också mer sofistikerade 1800-blocket med 16v-toppen...



...som är ett sk. "Herrejävlar !!" för dräggelpellar där jag klassar in utan större problem !!!

Läste i Spoilernytt häromdagen där det var en tysk (vad annars) som har en riktigt fin respiratormatad MK I:a. Där det också påpekades att det snart inte går att få tag i delar längre till dessa....
Jag vet, jag har letat troget i många år nu och har endast med hjälp från goda vänner fått tag i de mest roliga delar.. Plåtdetaljer så som dörrar, huvar, skärmar kan man betrakta som stört omöjligt sen har vi lister, framrutor som tyvärr bara är att glömma om man inte har en väldigt fin kontakt med likasinnade "dårar" och råkar ha tur att springa på något ex... Jag har mycket stor hjälp av BC och Rolle !! Rolle är ju inte lika insnöad på original som BC är som är att betrakta som pervers vad gäller samlande av originaldelar...
Jag själv, med hjälp av BC, hittade min 1:a sommaren -99 som även framgick vara ett sk. flyttgods !! Som sagt, tur är alltid bra att ha !!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119



"I med åren kom den också mer sofistikerade 1800-blocket med 16v-toppen... "

Liten kommentar är att detta nog är en 1,6 16V, oettinger gjorde toppen för 1600 blocket först i alla fall.

1800 finns nog bara som original?


"...som är ett sk. "Herrejävlar !!" för dräggelpellar där jag klassar in utan större problem !!!
Läste i Spoilernytt häromdagen där det var en tysk (vad annars) som har en riktigt fin respiratormatad MK I:a. Där det också påpekades att det snart inte går att få tag i delar längre till dessa.... "

Jodå, finns minst 1 tysk som har en hel lada! Men det kostar


"ex... Jag har mycket stor hjälp av BC och Rolle !! Rolle är ju inte lika insnöad på original som BC är som är att betrakta som pervers vad gäller samlande av originaldelar... "

Men de delar jag skaffar sätts på bilen, inte i bokhyllan!


"Jag själv, med hjälp av BC, hittade min 1:a sommaren -99 som även framgick vara ett sk. flyttgods !! Som sagt, tur är alltid bra att ha !! > "

Har en liten känsla av att jag gav Bosse numret till säljaren då säljaren frågat mig om jag visste någon som ville ha en ganska välskött etta

_________________
Roland Johansson
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Rolle Scirocco skrev:
Har en liten känsla av att jag gav Bosse numret till säljaren då säljaren frågat mig om jag visste någon som ville ha en ganska välskött etta


Hmm, det stämmer Rolle !!! Hur kunde jag glömma !?!?!

Det roliga i den historien var att när vi var nere och provkörde var det snubben själv som påpekade ang. flyttgodset och som dessutom inte hade en aning om värdet i det !!
Såå, man satt där knäpptyst och högröd i ansiktet och försökte kväva sina glädjeutbrott...

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Tjaaa, när vi ändå håller på med denna unika vagn så hittades denna vackra som tampas med en BMW 2002 eller ?? (är inte speciellt hemma på BMW-fronten tyvärr...)



Vad kul det skulle vara att uppleva denna epok igen... Jag blir helt salig !!

Peeter skrev:
Jag har svårt att placera denna bild någonstans på Nordschleife!
Det ser alldeles för platt ut i bakgrunden!





Jaa, du om någon här borde väl veta !?! Men å andra sidan skrev jag: som jag faktiskt tror utspelar sig på den berömda Nordschleife... så jag säger inte att det är det !!

Höll på och snokade på en Scirocco-sajt och hittade lite upplägg där även "slingan" s.a.s. figurerade.. Kan ha berott på det !?!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Hazze skrev:
Tjaaa, när vi ändå håller på med denna unika vagn så hittades denna vackra som tampas med en BMW 2002 eller ?? (är inte speciellt hemma på BMW-fronten tyvärr...)


Jomenvisst är det en 2002a. troligen är BMW:n på väg att varva VW:n.

eller.....?

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119



Anders C skrev:
Hazze skrev:
Tjaaa, när vi ändå håller på med denna unika vagn så hittades denna vackra som tampas med en BMW 2002 eller ?? (är inte speciellt hemma på BMW-fronten tyvärr...)


Jomenvisst är det en 2002a. troligen är BMW:n på väg att varva VW:n.

eller.....?

/Anders C




Har nog just blivit omkörd, när det börjar svänga verkar bayrarna ha lite problem.

Annars får man väl dra referenser till helt vanliga kärror, Magnus kan säkert fylla i


och inspiration har jag haft i några veckor nu, det jobbas flitigt med laddluftkylare, grenrör och insug så bilen ska ut i sommar

_________________
Roland Johansson
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Anders C skrev:
Jomenvisst är det en 2002a. troligen är BMW:n på väg att varva VW:n.

eller.....?

/Anders C


Ingen kommentar !!

Även hittat en svensk-Scirocco som vad jag vet finns kvar i landet. Nu är detta iofs. inte någon extrem banrejser i samma avseende som de andra bilarna men...



...det är en ruskigt snygg modell !!!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
OT:

Andres C skrev:
Jomenvisst är det en 2002a. troligen är BMW:n på väg att varva VW:n
eller.....

/Anders C


Rolle Scirocco skrev:
Har nog just blivit omkörd, när det börjar svänga verkar bayrarna ha lite problem.

Annars får man väl dra referenser till helt vanliga kärror, Magnus kan säkert fylla i


Här är för övrigt "besten" som med bakelitpuckar med dubb, höjd i arslet och original 1600cc:are satte skräck i Magnus och hans svarta M3:a !!



Suuuug på den ni !!! :woot:

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Christoffer Graff
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6



hmm.. ska leta fram nån bild från i år på min bil så ska ni få se å hjullyft.. =) typ 2-3 dm.. =)

_________________
racerstoffe..

att äta eller ätas..
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Hazze skrev:


...det är en ruskigt snygg modell !!!


thumbs up Wow!

Den såg inte tråkig ut, motsvarar prestandan utseendet?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:


thumbs up Wow!

Den såg inte tråkig ut, motsvarar prestandan utseendet?


Denna vagn går, vad jag vet, ganska bra (enligt utsago) men jag har tyvärr ännu aldrig sett henne i aktion. Vet heller inte vad det är för något annat roligt under skalet...

Annars är det som är så roligt med just Scirocco... Det är en vagn som är ganska okomplicerat byggd. Konstruktionen är sådan att viktfördelningen är alldeles exellent och att viktförskjutningen är minimal s.a.s.
Hon är låg, relativt lång och bred i förhållande till sin storlek och fr.f.a. lätt vilket gör att hon blir ypperligt trevlig att köra...



Att sedan Scirocco 1:an är vacker är ju min alldeles egna uppfattning !!! :woot:

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Hazze skrev:


...det är en ruskigt snygg modell !!!


thumbs up Wow!

Den såg inte tråkig ut, motsvarar prestandan utseendet?


Allt är relativt.

Den finns i norra Sverige, med brunnen säkringsdosa men annars likadan.
Bur har jag för mig, fjäderbenstag åt alla håll. Kommer inte ihåg om det var ett par coilovers (tror det) eller om det var koni med sunkfjädrar.
Har setat/sitter en 1600, viktjusterad, kompökad, 288 graders DrSchrick kamaxel, körd på rullande och bränsle/tändning/kam justerad där.
På väg i är en 1,8 gti-motor med turbo, och gissningsvis runt 200 kusar senare.

Är vad mitt bakfulla huvud klarar av att gräva fram för stunden. Bilen huserade tills för några år sedan nere i rapsnegerland men nu som sagt i bondläppsland

_________________
Roland Johansson
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Här är fler bilar som lyfter på hjulen...

http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&postid=3472#post3472

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Har ett fint bild på en kissande hund still på en forum besökare.



Nu vill jag att det ska vara sommar så man kan komma ut och lite med sin bil.

_________________
// Jani Hast
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Är det inte Nisse som ?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bilder o videos
Lyfta en smula på innerhjulet är tufft (del 2)
1, 2   >>
7067 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande