Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alpine V6 turbo mod D502 1988 | << 1, 2, 3 6 besök senaste veckan (18763 totalt) |
Blev lite gasat i lördags med vännerna i Kalmar sportvagnsklubb.
Den där Fredde hur fan ska man rå på en sån?? http://cms.systematiq.se/autox/compe Bild tagen av fotografen på Östran. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Går det att slå honom "på hemmaplan" s.a.s. genom att bygga en Clio Maxi eller nåt sånt? Annars är det väl en Miata med 100hk till som gäller.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Vet du vad Fredde har för vikt på sin Honda? _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Tycker det låter mycket, den är ju rensad. Om det stämmer så är det ju inte så stor skillnad till mina 1080Kg. Coiloverkit anpassade till min bils vikt är beställda och diff ligger i verkstaden och väntar. Men att hitta 3 sekunder på honom även om man ökar effekten så man hamnar i A blir jobbigt _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Efter väntan under hela våren för att AVO skulle byta ut eller reparera en produktionsmaskin så kom äntligen mina coils.
_________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Så började jakten på mera camber i framvagnen
Original spindelledsplacering i övre länkarm, togs bort och roterade den 180 grader så ledenpunkten flyttades inåt Efter modifiering _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Även undre länkarmen fick en liten modifiering.
När chassiet sänktes så blev länkarmen horisontell. En flyttning av kulbulten från undersida till ovansidan gjorde att jag vann 10mm på lutningen. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Bra eller dåligt? Men bilen har en aktiv caster kompencering som ändrar på sig hur höjden är på framvagnen.
Nedre A-länkarmens infästning i karossen är högre bak än fram sett i horisontalplanet. Alltså flyttar den spindelns nedre infästning framåt vid infjädring då den inte har ett vertikalt rörelsemönster som den övre har. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
När man sänker bilen vill man flytta ner kulleden inte bara länkarmen. Bra om yttre leden är 1 cm lägre en inre med bilen på backen. Kul bil _________________ Peter Franzén Nissan 200SX V6 SSK-racing klass3 MB SLK230 Kompressor sommarbil |
||
Du hittar nog på något om du inte gör det så har du ju en till team medlem _________________ Henrik Håkansson Gustafsson |
||
Såg att jag inte skrivit något om denna balla bilen.
Är ju väldigt skoj att du utvecklar denna och att du använder den. Har inte råd men skulle gärna ha en som glassätarbil liten tröst till en A610 som är lite av en dröm _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||
Våra race- och banåkarbilar Alpine V6 turbo mod D502 1988 | << 1, 2, 3 6 besök senaste veckan (18763 totalt) |