Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997.2 Turbo -10 #4 timeattackNU.se 2020 [PS] | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19 >> 10 besök senaste veckan (120460 totalt) |
Idag åkte nya skalstolen in tillsammans med 6p-bältena, nu sitter jag äntligen som gjuten
Fick dit nya odysseybatteriet med det smutta batterifästet av egen design som polaren tigsvetsat ihop i 3x30 alu. Tack Lennström Sparade 16Kg!!! Original 23,7Kg Odyssey inkl fäste 7,7Kg Nu är bilen redo för premiären på Knutan 11-12 Maj :-) _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Eller hur! hade hoppats på 10kg vinst men 16kg var ju en trevlig bonus :-)
Yes, finns ju ännu lättare litiumbatterier på marknaden (under 2kg) med liknande prestanda men är tveksam att det funkar optimalt på en bruksbil. surt att tex inte kunna kabla igång bilen om man dragit ur batteriet. Har kört detta batteri på GT3:an jag hade tidigare och det funkade bra. Man får dock räkna med att ha underhållsladdning på vid längre garagering. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
|
||||||
Tack! Jag köpte mitt hos CLP kanske inte billigast på nätet men de hade de rätta poladaptrarna också. http://shop.clp.se/sv/fordonsteknik/ _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Jag använder också PC680 i min 944:a och är mycket nöjd. MEN man måste vara försiktig med hur man laddar dem, du får inte ladda med mer än 15V (många större batteriladdare ger mer än 15V om de har flera effektlägen), då förstörs batteriet. Jag förstörde mitt förra PC680 pga okunskap....
Men om du skall ha ett riktigt lätt batteri skall du ha ett Topend, de är riktigt lätta men dyrare och ännu kinkigare då det gäller laddning. Mvh /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||||
Tack! Skall göra mitt bästa :-)
Just av den anledningen valde jag inte LiFePO4-batteri (Lithium järnfosfat), vill inte riskera att bli stående någonstans om man råkat glömma någon förbrukare på eller så och inte kunna kabla igång bilen. En annan sak är risken för invändig kortslutning, vad man kan läsa så skall Lithium järnfosfat-batterierna vara stabilare än LiPO men känner inte att historiken är där ännu och det kan bli en dyr läxa om bilen blir skadad pga batterihaveri. Jag kan leva med de extra 5Kg ett PC680 väger jämfört med ett motsvarande LiFePO4 batteri väger, det är ju inte så att jag jagar superlåg vikt även om det är trevligt att kunna banta det man kan och ändå bibehålla helt okej bruksvärde i bilen. Angående laddning av PC680, jag har två bra laddare som båda funkat på GT3:an jag tidigare hade med identiskt batteri. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
I morgon bär det av mot seriepremiär i Skåne, är sjukt taggad
En stämningsbild från Knutan förra våren: Bilen känns sjukt bra, nu skall vi bara få stil på chauffören _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Tack Saman :-)
Kul! Välkommen!
Inte ännu, det är på G ut vilken minut som helst. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Racerapport trackday & rond 1 Knutstorp TAnu.se
Körde ned i sällskap med flera av de andra i crew och anlände i god tid på torsdag kväll. Resan gick smidigare än vanligt och kändes kortare med sällskap i bilen :-) Fredagens trackday var tänkt att rosta av och fokus på att hitta tillbaka till förra vårens personbästa 1.04.9 och gärna lite till, jag hade som sagt svårt att hitta det tempot i finaltävlingen i höstas med låg 1.06-tid som bäst. Till hjälp hade jag bokat upp 3 coach pass med Robin Antonsson som är snabb i pro, med hjälp av loggfilerna från 2017 samt några pass där Robin åkte med kunde vi finna flera områden att förbättra, bl.a. så går jag av bromsen för abrupt i kombination med att jag har en för aggressiv rattrörelse i turn in vilket får bilen onödigt ur balans, jag har börjat tränat på att hålla kvar lite broms längre in i kurvan, gå av mjukare och bära med mig mer fart genom mid corner där jag innan tappade mycket, jag har även ändrat spårval i flera kurvor för att få lite mer höjd för att vinna mer i utgångarna. resultatet är att jag får en mjukare ingång i svackan och kan åka fortare i det partiet och bättre utgång efter NGK, stabilare ingång mot vänstern upp emot idioten med högre fart. Det blev inte så många full-attackvarv under fredagens trackday men körde flera låga 1.05 tider vilket kändes bra att jobba vidare på. Efter koll av lite loggar och diskussioner så satte vi ett mål på 1.04.5 för tävlingsdagen. Q1 körde jag i standardläget för att se vad jag kunde prestera, satte en 1.05.12 och var kval 5:a, många i klassen verkade förbättra sig, delar av banan var nyasfalterad bl.a utgången på NGK, backen upp emot idioten och utgången vid bäcken ut på rakan. Tider: http://slc.se/wp-content/uploads/201 Q2 Kördes i sport + läge = high boost och satte två nästan identiska 1.04.733 och en 1.04.721 nytt pers och uppbackat vilket var skönt. Tider: http://slc.se/wp-content/uploads/201 Det var riktigt tight mellan plats 3-5, skiljde bara 0,4 sek vilket gjorde det spännande inför finalen. http://slc.se/wp-content/uploads/201 I finalen förbättrar samtliga i top 7 utom Roos sina pers och kvalbästa tider, jag tar ytterligare 4 tiondelar vilket gör att mitt nya pers blev 1.04.308 och dagens mål var uppnått med 2 tiodelars marginal, slutar på en 5:e plats vilket jag ändå är nöjd med. Krondahl, Roos och Backlund var alla 3 värdiga vinnare på pallen, Kul och lite av en skräll att Bengt förbättrade så pass mycket under dagen. Efter mitt 1.04.3 varv i finalen kylde jag i två varv gick in i depå och såg att jag var 5:a, 4 tiondelar efter Bengt, gick då ut på ett sista försök, överladdade nog i kombination med överhettade däck bromsade jag på mig i slutet av långa rakan och fick ta en omväg genom sandfållan, tur nog klarade sig bilen utan större skador. http://slc.se/wp-content/uploads/201 Stort tack till Robin för hjälp med coachningen Nu laddar vi om inför Rond 2 på Kinnekulle 8-10 juni. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Tack! ang ljudet så kan jag tänka mig det, jag har dock inte hört det själv sedan ombyggnad till nuvarande set up.
Tack mannen! Grattis själv till 3:e platsen i Club, snyggt kört _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Kul att både uppdateringar och körutveckling ger lite resultat!
Är mest orolig över att alla kör så fort, jag har ju tänkt komma och köra lite också bara jag får lite tid över... _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||||
Tackar :-)
Jo, alla kör snabbare och snabbare, Krolles 1.02.5 i finalen var övernaturligt snabbt _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997.2 Turbo -10 #4 timeattackNU.se 2020 [PS] | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19 >> 10 besök senaste veckan (120460 totalt) |