Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997.2 Turbo -10 #4 timeattackNU.se 2020 [PS] | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19 >> 4 besök senaste veckan (120452 totalt) |
Yes! texten kommer tas bort, det är bara dekaler. Jag gillar det cleant också. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Tog bort dekaltrimmet här om dagen Föregående ägare har laser/vattenskurit ut sitt företagsnamn i stagen mellan vingen och luckan, det vill jag gärna få bort, enklast vore bara att plasta igen med lämpligt spackel eller liknande? Vad säger ni, skall jag behålla dem svarta eller gå mot mer originallook i aluminium/silver? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
_________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Jo, det är såklart det bästa alternativet. Får se om jag kan få tag i någon som kan fräsa ut ett par till mig. Skall nog passa på att försöka dubbelkolla designen av de jag har mot ett set original så höjd och vinkeln stämmer helt överens. Tycker mitt blad har flackare vinkel än på 997.2GT3RS. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Nu skiljer ju sig själva vingbladet en hel del i bredd, storlek och profil mellan 997RSR och 997.2GT3RS så vill inte gå bananas och ändra på något som säkert är ganska utprovat, men lite justerbarhet borde ju gå att bygga in om man gör nya fästen.
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Hittade några rimligt prissatta canards med snarlik storlek och form som de som sitter original på 997GT3RS fast dessa är i kolfiber.
De var ämnade för Cayman men chansade: https://www.ebay.co.uk/itm/Carbon-Fi Tror det kan bli bra. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Fick canardsen med posten idag, tror det kan funka.
Inte riktigt så här brant vinkel... Nått åt detta hållet: _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Inte en susning om jag skall vara ärlig faktiskt, jag har försökt satsa på artiklar som är uttestade och sitter på närbesläktade 997:or (997.2GT3RS) både när det gäller nya bakvingen och canards. Canards är nog mest tänkt för att försöka balanserade den ökade marktryck jag får med den nya vingen. Balansen har jag lyckats få till ganska neutral nu med chassit så vill bibehålla den så men gärna öka det mekaniska greppet en smula, därav byte av bakvinge och tillägg av canards. Trial and error, men bygger ju om bilen med förstånd så det går att bygga tillbaka om det visar sig funka dåligt eller försämrar _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Finns data på det ifrån Aerobytes serien i Racecar engineering. http://www.reverie.ltd.uk/Downloads/ Intressant i den artikeln är att de funkar bra för att flytta balansen men aerodynamisk verkningsgrad sjönk. Detta pga att flödet från canardsen störde flödet av luft till de yttre delarna av bakvingen. De verkade även funka bättre i brant vinkel Porsche brukar publicera downforce siffror för de sportigare modellerna om det finns modeller som är lika förutom canards. 997 GT3 som har canardsen tar väl iofs en annan front med luftutslpp framför huven vilket nog ger en hel del downforce det med. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
Har inte hänt jättemycket i garaget, var en sväng till L.A och besökte bl.a. Peterson museet fanns en hel del fränt att kika på där:
Denna 935 Kremer vann 24H Le mans 1977, 700+Hk Har börjat kapa i en extra plåt för att passa in mot nya motorluckan: Fick tag i två Trofeo R 245/35-19 (framdäck) så funderar på att kanske testa dem någon tävling i sommar, har någon ett set 325/30-19 Trofeo R som jag kan matcha med i bak så är jag spekulant. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Då är bilen nästan klar för säsongen efter service med ny motorolja och filter samt alla transmissionsoljor, bromsvätska och nya dammskydd i oken, damaskerna från stoptech i högtemperaturssilikon höll inte nämnvärt bättre än original i gummi.
Nya cup2 runt om, denna gång 255 breda framtill: Fått dit carnards i fronten och nya motorluckan med vingen, återstår lite smågrejor med bromsljus, kabelstam i luckan och plåten framför luckan. Imorgon bär det av ned mot skåneland för premiärracet i TAnu på Knutstorp fredag & Lördag. Satsar på att förbättra pers, nuvarande ligger på 1.04.33 _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997.2 Turbo -10 #4 timeattackNU.se 2020 [PS] | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19 >> 4 besök senaste veckan (120452 totalt) |