Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Heavy metal bmw:n
2 besök senaste veckan (9754 totalt)
j björk
Linköping
Här sen Jan 2009
Inlägg: 5


Trådstartare
BMW E3, 3,0 -75



Till stor del rörchassi, balkarna fram i motorrum kvar orginal.
Glasfiber tak, dörrar, framskärmar, motorhuv, baklucka, frontspoiler, stötfångare bak och instrumentpanel. Gjutformar finns till allt utom huv och baklucka. Finns även formar till ett par till varianter på frontspiler och mindre breddade framskärmar. Finns även formar till org stuk på skärmkanter bak.
Plastrutor runt om, öppningsbara i framdörrarna. Finns även fösternät till båda sidor.

Motor: S38B38 från M5 E34. Delvis betongfyllt block med ombyggt kylsystem och elpump. Borrat, toppdeckat, fräst för pyramidringar och linehonade ramlagerlägen. Stålsvänghjul och 3 skivig tiltonkoppling.
Gördel, arp pinnbultar till topp och ramlager. JE kolvar och motornord stakar som är honade till exakta mått.
Kedja, slider etc. förstås nytt.
Torrsump med 6-stegs verdipump och petersen tank.
Dubbla Borg Warner EFR 7064 turbos på rostfria grenrör som är cotade in och utvändigt.
Maxxeceu motorstyrning med 6 avgastempar, etanolsensor etc.
Dubbla bränslesystem, kör kallstart och låglast på bensin. Högre last på e85.
Till e85 är det 2200cc spridare, catchtank som matas av 2 pumpar samt 2 bosch 044:or som matar motorn.
770hk och drygt 900Nm @ 1,4bar på Maxxtunings rullar, ca 900hk och drygt 1000Nm i motorn. Det var så långt bränslepumparna räckte, vill man ha mer får man sätta dit en pump till.

Växellåda: Sellholm mpg, sekventionell dogbox. Bara körd någon gång efter genomgång med lite nya drev och doggringar. Köpt ny hösten 2012.

Bakvagn: M5 E34 med sviktstålsdrivaxlar. Bakaxelklumpen är dock från en 540 med svetsad diff. M5 rampdiff finns också, men behöver renoveras.

Egenbyggd framvagn, ca 60 graders styrvinkel har jag för mig. K-sport fjäderben till M5 e34 runt om.

Bromsar: Tilton pedalställ med bromsvåg, fullflytande skivor runt om Brembo fram och performance friction bak, wilwood ok runt om.
Finns mycket fälgar, dock bara 6 st 9,5" breda.










Bakbroms









260000kr eller bud. Finns mellan Linköping och mantorp.
Ev. kan det vara intressant att sälja i delar, då jag har en köpare på växellådan.
Jonas Björk 070-5745047

_________________
Jonas Björk
Citera
j björk
Linköping
Här sen Jan 2009
Inlägg: 5


Trådstartare
Växellådan är såld nu, är någon intresserad av något annat går det bra att höra av sig.

_________________
Jonas Björk
Citera
j björk
Linköping
Här sen Jan 2009
Inlägg: 5


Trådstartare
Jag skulle vilja komma åt garageplatsen, så jag släpper hela bilen (utan växellåda) för 120.
Sätt dit en 530 diesellåda och få en riktigt frän bil till sommaren billigt.

_________________
Jonas Björk
Citera
j björk
Linköping
Här sen Jan 2009
Inlägg: 5


Trådstartare
Nu ligger den ute på blocket, där finns lite bilder.
https://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_E3_Drifting_racing_78840938.ht . . . .

_________________
Jonas Björk
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

Du vet att din annons ser ut såhär?


_________________
Magnus Thomé
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Heavy metal bmw:n
2 besök senaste veckan (9754 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande