Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
KM 2 Ljungbyhed - Nationaldagsracet
3474 besök totalt
max.dymling
Lund
Här sen Apr 2012
Inlägg: 51


Trådstartare
Den andra deltävlingen i klubbmästerskapet är planerad att köras på Ljungbyhed Park. Liksom föregående år bjuder MSCC deltagare och funktionärer på lunch.

Även i år planerar vi för en 90 minuter lång inledning på dagen med "open pitlane". Denna körning räknas inte in i tävlingen utan blir en ren träningstid och varje förare avgör hur mycket man vill köra. Perfekt tid att testa fram inställningar och spårval utan att känna pressen att prestera en optimal varvtid.

Vi planerar att köra ett gemensamt race och därför kommer tävlingen att gå till som på Knutstorp (KM1) och Sturup (KM4), dvs med två tidsträningar där bästa varvtid ger föraren startplacering i race. Poäng delas ut för träningstid och placering i race motsvarande KM1, KM4 och KM5.

Vi förhandlar om att kunna köra gamla bansträckningen, men om vi inte får en banlicens för denna kommer vi att köra den nya bansträckningen dvs samma som i fjol.

Startavgift För medlemmar i MSCC 1250 kr, lunch ingår i startavgiften.

Anmälningsavgift för hela serien är 4750 kr. Gäller endast t.o.m. KM2.

Klubbtävlingsreglementet kräver att alla deltagare är medlemmar. Det går vid varje tävlingstillfälle att bli provmedlem i MSCC för det innevarande året till kostnad av ordinarie medlemsavgift på 450 kr, att betalas antingen via vårt bankgiro eller kontant vid tävlingstillfället. Föraren skall också fylla i blankett för medlemsansökan vid tävlingstillfället. Styrelsen kommer därefter besluta om ordinarie medlemskap i enlighet med klubbens stadga

Anmälan: http://www.mscc.se/klubbmasterskap/anmalan-mscc-klubbmasterskap/

Inbjudan: http://www.mscc.se/wp-content/uploads/2017/05/Inbjudan_KM2_2017_Ljungb . . . .

_________________
Max Dymling
MSCC - Tävlingsledare Svenskt Sportvagnsmeeting
Porsche 968
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Tack för ett som vanligt bra arrangemang!
Mycket körtid och inga incidenter vad jag kunde se.
Själv klippte jag gräset efter "högfartshögervänstern" ett par gånger innan jag insåg att en touch på bromsen innan vänstern är en bra idé, men det gick bra.
En andraplats i Roadsport C är jag riktigt nöjd med; bättre är liksom inte rimligt med nuvarande förutsättningar.

Jag passade på att väga bilen och blev mäkta förvånad när det visade sig att bilen blivit 3 kg LÄTTARE efter att jag bytt från 2x5 kg plastdörrar till 2x16 kg plåtdörrar!

Visserligen en trevlig överraskning (så nära viktgränsen har jag aldrig varit), men knappast rimlig?
Ni som också vägde era bilar: hur väl stämde era vikter med tidigare vägningar?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
MSCC
KM 2 Ljungbyhed - Nationaldagsracet
3474 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande