Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Avtappningsplugg på bensintanken?
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (5372 totalt)
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1135

Namndispens
Namndispens

Dan Hovang skrev:
Hm?
Försvann mitt inlägg? Verkar så ..

T-kors på slangen är ju nimt&så, men min pump kyls ju av soppan, den blir snabbt trasig om man kör den utan soppa. Har ni problem med det i NSHC (vad är det förresten? )

Det ena behöver ju å andra sidan inte utesluta det andra .. Verkar ändå som jag måste plocka ner tanken, tyckte soppaslangarna såg lite risiga ut.



Finns det ngn annan klass än NSHC med bränsle restriktion?
Kolla reglementet för den serie som du tänker köra i, där framgår det vad som är rekommenderat/tillåtet.
Pump, vi kör en Bosch pump, std till M3 E30, har inte haft ngt problem med det.
Plugg, vi lessnade duktigt på det, man spiller alltid. Dessutom kommer vi inte åt pluggen utan att lyfta bilen, för meckigt.

Mvh

Anders
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
Anders Kaarle skrev:
Dan Hovang skrev:
Hm?
Försvann mitt inlägg? Verkar så ..

T-kors på slangen är ju nimt&så, men min pump kyls ju av soppan, den blir snabbt trasig om man kör den utan soppa. Har ni problem med det i NSHC (vad är det förresten? )

Det ena behöver ju å andra sidan inte utesluta det andra .. Verkar ändå som jag måste plocka ner tanken, tyckte soppaslangarna såg lite risiga ut.



Finns det ngn annan klass än NSHC med bränsle restriktion?
Kolla reglementet för den serie som du tänker köra i, där framgår det vad som är rekommenderat/tillåtet.
Pump, vi kör en Bosch pump, std till M3 E30, har inte haft ngt problem med det.
Plugg, vi lessnade duktigt på det, man spiller alltid. Dessutom kommer vi inte åt pluggen utan att lyfta bilen, för meckigt.

Mvh

Anders


HT2 har också bränslemängdsbegränsning, det är dit jag sneglat.

Såhär står det:

Det skall med lätthet och utan tveksamhet gå att kontrollera att bränslesystemet är tomt med hjälp av medföljande bilaga 2. Det åligger teamet att bevisa att tanken är tom. Vid förändring av bränslesystemet skall ny besiktning göras och ny godkänd/signerad bilaga inlämnas.


Tack för dina erfarenheter! Det blir T-kors
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



tvåtaktsmicke skrev:
Låt bli att svetsa på tanken överhuvudtaget. Löd fast nippeln, muttern eller vad det nu är med lödtenn och varmluftpistol. Det behövs inte mycket värme alls.
Funkar i alla fall på kylare och MC-tankar ( ej alu).



Jag hade nog föredragit hårdlödning, men då måste man ändå göra samma procedur för att få bort bensin som om man ska svetsa. Däremot är det ingen risk för att få porer, dragningar i plåten eller att bränna igenom.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Skruva banåkabil
Avtappningsplugg på bensintanken?
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (5372 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande