Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Roadsport A,C SPVM
<<   1, 2
15151 besök totalt
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Du snackar skit Magnus
Jag har aldrig kört på någon, däremot har jag lagat min bil antal gånger när tynga bilar krossat mig bakifrån. Det vet du, ge inte mig skulden för att folk inte respektera andra på bana.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Josen skrev:
Du snackar skit Magnus
Jag har aldrig kört på någon, däremot har jag lagat min bil antal gånger när tynga bilar krossat mig bakifrån. Det vet du, ge inte mig skulden för att folk inte respektera andra på bana.


Läs vad jag skriver före du häver ur dig omdömen.

"Folk kommer inte heller och kör om det är på alltför blodigt allvar med skitsnack, påkörningar och sura miner i depån (det borde du om någon begripa)"
Kan inte utläsa att jag med en enda stavelse påstår att du skulle vara orsaken till någon eller några kollisioner men du borde begripa iom att du sitter med egen erfarenhet av händelser och skeenden från tiden när du körde och vad det sedan utvecklades till i fråga om sura miner och depåstämning.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Problemet med dig Magnus är du lägger hela ansvaret på folk uppträdande på bana på individen och förstår inte att det är arrangören som skall stävja när saker börjar spåra ur. Erkänner att jag blir rejält förbannad(sur) med sönderkörd bil sån är jag, och om det förstör middagsstämingen för dig i depån beklagar jag men vi är alla olika.

Jag gillar roadsport för det har något unikt med att olika biltyper kan tävla och sportvagnar kan köra ihop, du får ta att jag tycker DU till viss del har förstört det för A/B, övriga klasser lever ju på bra så det blir nog bra till slut ändå. Önskar att fler kommer och kör men förstår varför man väljer andra klasser än A/B idag...

Tacksam om du slutar bemöta detta nu.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Betydligt bättre ton i inläggen om det ska skrivas något mer

_________________
Magnus Thomé
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1638



Jag förstår inte vad problemet är? Så mycket färre bilar är det väl inte i A än för några år sen.

Det klagas på att det är för mycket sjuor i A men sällan på att C är en enhetsklass för Miator.
Det är nya bilar på gång in i A och några gamla som kommer börja köra igen. Att gnälla för att reglementet inte passar just sin egen bil är ju ganska löjligt.

Ingen av sjuorna i A är fullt utvecklad utan några kompromisser (även om några är nära).
En Caterham från magnificent sevens serien i England hade utan problem varit en vinnarbil med en reglementesoptimerad Duratec.. Likaså en Exige eller speedster som är optimerad och överlägsen aerodynamiskt jämfört mer sjuorna. Säger som Kamprad: det mesta är ogjort

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Att sitta i en styrgrupp och jobba med reglementet är som att jobba på en IT-avdelning: Om allt funkar skitbra vet ingen om att du finns. Om något minsta skiter sig får du hela skulden. Magnus har såklart varken format reglementet eller beslutat om det helt ensam och solo.


Hej Jimmy!

Jag kör tyvärr inte i SPVM längre, men det är endast(!!) för att jag flyttat till USA och det är lite långt att pendla till banorna hemma i Svedala.

Svaret på dina frågor är tyvärr "det beror på". Jag började med en Miata i Roadsport C och bytte sedan till en Westfield i Modsport II. Vad som passar dig beror lite på vad du anser är viktigast. En sjua kommer vara roligare att träna med och köra track days med. Roadsport C i Miatan kommer vara tightare racing (förlåt, alla A-förare).

Mina omkostnader i form av däck, bromsar, etc var faktiskt lägre i Westfielden än i Miatan. Det är egentligen inte heller några problem att få tag på delar till sjuorna. Det finns gott om dem i England och nu för tiden handlar man ju allt via Världens Widaste Wäbb ändå. Men omkostnaderna beror väldigt mycket på hur du närmar dig tävlingarna. Om du är nöjd med att "deltaga" och tycker det var jättekul fast du kom på 15e plats (jag önskar jag var den typen av deltagare) kommer Miatan vara billig att köra. Om du siktar på pallen kommer du behöva spendera mera.

Som sagt: Kom till Knutstorp under SSM, snacka med lite folk, kolla på lite racing! Ibland då man läser poster här på rejsa så framträder SPVM så snett och negativt så det känns som ett parallellt universum beskrivs. Du kan också passa på att åka med i någon av bilarna i lunchpausen, så får du känna på hur det är!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Bra skrivet Torkel.

Torkel K skrev:
Om du är nöjd med att "deltaga" och tycker det var jättekul fast du kom på 15e plats (jag önskar jag var den typen av deltagare) kommer Miatan vara billig att köra. Om du siktar på pallen kommer du behöva spendera mera.


Här vill jag nämna Standardklassen i MX-5 Cup som till i år har växt rejält, ca hälften av bilarna i cupen kör nu Standardklassen. Och här är det lättare att vara konkurrenskraftig utan jättebudget. thumbs up
Visst, man kan fortfarande köpa värsta stötdämparna och nya däck varje helg, men inte så mycket mer.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
ErikBlixt
Kumla
Här sen Jul 2013
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jag får väl slå ett slag för Roadsport C och MX-5 Cup! Finns riktigt fina topp bilar i modifierat till salu som bara väntar på att få fightas igen!

Bra klass och bil för förarutveckling, kostar relativt lite, är man en jävel bakom ratten så spelar inte bilen så stor roll och det är även den mest rejsade bilen i världen! så hur kan man hamna fel med en MX-5'a liksom
Väldigt vänliga medtävlare, undrar man över nåt så är det bara att fråga så har man ett svar, ingen (som jag vet) mörkar med vad som är gjort med bilen och setups osv vilket jag tycker är väldigt skönt att slippa från kartingen där allt hålls inom teamen och under skynken.

Mazda familjen är nåt för alla som måste upplevas


_________________
Erik Blixt
Citera
Allmänt banåkaforum
Roadsport A,C SPVM
<<   1, 2
15151 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande