Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford GT40 - Scratchbygge/Amatörbygge | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26 >> 19 besök senaste veckan (198971 totalt) |
Ja, det beror ju helt på hur pass detaljerat man speccar sin lista också. Vart mest förvånad över att det var såpass många moment kvar att göra då jag tyckte det kändes nära Blir kanske o svänga förbi o klämma lite på bilen när du ändå är i närheten? Kan ju se till o vara på plats vid flygplatsen strax innan körningen(annars lär man väl knappast bli insläppt heller så) _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||||
Slå en pling annars så får vi se vad väder och tillfälle bjuder på. _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||||
40x40x2. Fortsatte och svetsade färdigt gårdagens fästen och sen har jag brännt dit stödplåten till undre fästena. Resten av täckplåtarna kommer på plats imorgon tillsammans med bilderna. _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||||
Vad menas med justerbar? in/ut eller tilt? Eller både och?
Corsa C har tilt (och elservo) och är rätt smidig. Men med in/ut också har jag sämre med tips _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Kom till insikt att jag vill ha utan rattlås, så urvalet vart knapert.
Landade på en saab 9-5 som var relativt smäcker och inte massa lullull på. Justerbar i höjd och längsled _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||||
Rattlåsen går ju alltid ta bort, så du hade inte behövt låsa dig där
Huvudsaken är ju att du hittat nått som fungerar i alla fall! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Svinfin kaross!
Provsatt denna förra helgen, hoppas inte att du är för lång MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Eller en sk "Gurney Bubble"
http://www.fordgtforum.com/forums/sh _________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||||
Jag har alltid fascinerats över den bulan... Dels ger den väldigt lite extra utrymme, men sen tycker jag den sitter alldeles för långt fram! Nackstödet är ju mot torpeden som är klart längre bak!
Har dock aldrig provsuttit en GT40 med bubblan, den jag satt i hade en alu stol och de var tight åt dom flesta håll (bilen var heller inte klar). Men i just den bilen hade bulan hamnat väl långt fram så som dom brukar sitta. Jag är 1.93 lång och det var verkligen på gränsen, med hjälm hade de nog kunnat bli problem, men inget som inte gått att lösa med lite kreativt tänkande _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Heeeeyyy! Det är snart midsommar!!
Dags att ut aoch handla glass va??- Du ligger efter Väldigt fin kvalitet på gjutningarna. Var det Southern Roadsters? Gourneybubblan sätter man ju där man själv vill ha den i längsledd- individuellt _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Det problem som jag inbillar mig är att toppen på huvet borde hamna rätt under skarven mellan dörr och tak. Där är den svår att sätta.. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Inte alls
Du kapar bulan och fortsätter med den bakom skarven designmässigt. Efter 35 år med olika tävlingsbilar kan jag bara säga att det är YTTERST få man sitter bekvämt i . Ska man äta glass med sin bil kan bekvämlighet vara av högre prio dock så jag förstår varför Ni diskuterar saken..... _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford GT40 - Scratchbygge/Amatörbygge | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26 >> 19 besök senaste veckan (198971 totalt) |