Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford GT40 - Scratchbygge/Amatörbygge
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26   >>
19 besök senaste veckan (198971 totalt)
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377


Trådstartare
Håkan Haver skrev:
SwedishGT40 skrev:
Drog iordning en "att göra" lista idag för att se om jag kan nå mitt en av dom större delmålen innan snön faller.
Blev 2st A4 med punkter att beta av...
Delmålet är ett rullande chassi med kaross på, full hjulupphängning med stång som dämpare så länge och fungerande styrning.


2 A4:a, ja då har du nog ett "delmål" i sikte.
Jag har 2 A4:a och skall regga inom en månad kanske.

Så kom inte här å prata om listor. Nä gå och snyt dig grabben. Ha ha ha ha.
Västerås 15:00 lö för ljudisprovis.
/ H


Ja, det beror ju helt på hur pass detaljerat man speccar sin lista också.
Vart mest förvånad över att det var såpass många moment kvar att göra då jag tyckte det kändes nära

Blir kanske o svänga förbi o klämma lite på bilen när du ändå är i närheten?
Kan ju se till o vara på plats vid flygplatsen strax innan körningen(annars lär man väl knappast bli insläppt heller så)

_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



Återkommer. Får nu efter mail 42 se om lö blir av. Kanske söndag

_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377


Trådstartare
Håkan Haver skrev:
Återkommer. Får nu efter mail 42 se om lö blir av. Kanske söndag


Slå en pling annars så får vi se vad väder och tillfälle bjuder på.

_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377


Trådstartare
Infästningar hjulupphängning fram klart.



_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Snyggt, vad är det för dim på 4-kantsrören?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377


Trådstartare
erikjakan skrev:
Snyggt, vad är det för dim på 4-kantsrören?


40x40x2.

Fortsatte och svetsade färdigt gårdagens fästen och sen har jag brännt dit stödplåten till undre fästena.
Resten av täckplåtarna kommer på plats imorgon tillsammans med bilderna.

_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377


Trådstartare
Infästningar undre i framvagnen klara.
Och även ändring av tvärbalk bakvagnen klar.




_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377


Trådstartare
Söker tips på lätt och justerbar rattstång.
Har kikat lite på gamla saabar då dom inte har tändlåset i stången.
Tips här?

_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Vad menas med justerbar? in/ut eller tilt? Eller både och?

Corsa C har tilt (och elservo) och är rätt smidig. Men med in/ut också har jag sämre med tips

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377


Trådstartare
Kom till insikt att jag vill ha utan rattlås, så urvalet vart knapert.
Landade på en saab 9-5 som var relativt smäcker och inte massa lullull på.
Justerbar i höjd och längsled thumbs up



_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Rattlåsen går ju alltid ta bort, så du hade inte behövt låsa dig där

Huvudsaken är ju att du hittat nått som fungerar i alla fall!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
SwedishGT40
västmanland
Här sen Apr 2006
Inlägg: 377


Trådstartare
Karossen är på G, snart hemma i garaget 👍






_________________
Daniel Lorenz
Bygger Ford GT40 replika
Gatlegal klassiker
Citera
Fjonkalicious
Skåne
Här sen Sep 2012
Inlägg: 27



Den där karossen så riktigt högkvalitativ ut! thumbs up

_________________
Filip Svensson
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Svinfin kaross!

Provsatt denna förra helgen, hoppas inte att du är för lång







MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
heralue
Växjö
Här sen Jan 2005
Inlägg: 212



erikjakan skrev:
Svinfin kaross!

Provsatt denna förra helgen, hoppas inte att du är för lång

MVH Erik



Det finns kirurger !!!

_________________
Micke Lvov

mkt40
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Får bygga F1 förarposition annars, fötterna ovanpå styrväxeln framme vid kylaren

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Mr. Pink
Belmont Kalifornien USA
Här sen Dec 2005
Inlägg: 181




_________________
Johannes Edrén
R5 Gt-TURBO
2016 Ford fiesta ST
1953 Ford F100
2023 Ford Bronco Badlands
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Jag har alltid fascinerats över den bulan... Dels ger den väldigt lite extra utrymme, men sen tycker jag den sitter alldeles för långt fram! Nackstödet är ju mot torpeden som är klart längre bak!

Har dock aldrig provsuttit en GT40 med bubblan, den jag satt i hade en alu stol och de var tight åt dom flesta håll (bilen var heller inte klar). Men i just den bilen hade bulan hamnat väl långt fram så som dom brukar sitta. Jag är 1.93 lång och det var verkligen på gränsen, med hjälm hade de nog kunnat bli problem, men inget som inte gått att lösa med lite kreativt tänkande

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Heeeeyyy! Det är snart midsommar!!
Dags att ut aoch handla glass va??- Du ligger efter

Väldigt fin kvalitet på gjutningarna. Var det Southern Roadsters?

Gourneybubblan sätter man ju där man själv vill ha den i längsledd- individuellt

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



2QIK4U skrev:
Heeeeyyy! Det är snart midsommar!!
Dags att ut aoch handla glass va??- Du ligger efter

Väldigt fin kvalitet på gjutningarna. Var det Southern Roadsters?

Gourneybubblan sätter man ju där man själv vill ha den i längsledd- individuellt


Det problem som jag inbillar mig är att toppen på huvet borde hamna rätt under skarven mellan dörr och tak. Där är den svår att sätta..

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Inte alls
Du kapar bulan och fortsätter med den bakom skarven designmässigt.

Efter 35 år med olika tävlingsbilar kan jag bara säga att det är YTTERST få man sitter bekvämt i .

Ska man äta glass med sin bil kan bekvämlighet vara av högre prio dock så jag förstår varför Ni diskuterar saken.....

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford GT40 - Scratchbygge/Amatörbygge
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26   >>
19 besök senaste veckan (198971 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande