Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2017-07-16 Ford Club Sweden's banträff på Gelleråsen
1 besök senaste veckan (3920 totalt)
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Härlig och fantastiskt rolig dag på åsen trots myyyycket regn! På förmiddan fanns det chans till några torra varv, och det var kul att få njuta lite av den nya asfalten. Men roligaste av allt var open-pit passet i ösregn på eftermiddagen Inte mycket fäste, men rackarns så roligt

Upp med lite bilder nu...

Tack alla som var med och gjorde denna dag möjlig thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Även jag hade en toppendag i regnet på åsen thumbs up thumbs up

Sist jag körde i spöregn var på Anderstorp -09. Ringrostig men tycker det gick hyffsat bra idag. Michelins Cup 2or funkar riktigt bra i vätan.

Vill också tacka alla som gjorde denna dag möjlig och ett extra stort tack till alla som ställde sig och sanerade olja på depårakan i spöregnet

Lägg gärna upp bilder.

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Du körde ju ruggigt bra i regnet davve thumbs up thumbs up thumbs up Hade tänkt fråga om det var Cup 2:or du körde på, för du hade ett jäkla fäste "på" vattnet

Skitkul dag som sagt, och självklart en jätteeloge till ni som slet med oljesaneringen

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Fege
Kalmar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 61



Jag tyckte det var kul trots regnet. Det hade ju varit roligare med sol såklart men inget någon kan råda över

Roligt att det var ganska mycket blandade bilmärken också. Det var första gången på Gelleråsen för mig (vit Honda Civic).

Här finns lite film från min bil om någon vill kika

https://youtu.be/yP6cQq4GUIE

_________________
Fredrik Gehammar

Kör: Honda Civic -91 n/a
TimeAttackNu Club Challenge 1:a 2021 och 2019
Superstage: 1.18.17 r-däck
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Fege skrev:
Jag tyckte det var kul trots regnet. Det hade ju varit roligare med sol såklart men inget någon kan råda över

Roligt att det var ganska mycket blandade bilmärken också. Det var första gången på Gelleråsen för mig (vit Honda Civic).

Här finns lite film från min bil om någon vill kika

https://youtu.be/yP6cQq4GUIE


Hörlig att läsa att du hade en kul dag på åsen, jag delar din uppfattning:) Bra klipp i bilen din. Vad är gjort på den?

För upplyningens skull så låter den för mkt. Vi mätte flera gånger över 100db

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
RickardEM
Vedevåg
Här sen Dec 2007
Inlägg: 62



Frugan lyckades trotsa vädret och fick ett par bilder tagna iallafall.

Fler bilder finns här: http://imgur.com/a/V12ay



















\Rickard[/img]

_________________
Rickard Ribbing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Vad tyckte ni som körde om nya kurvan ut på rakan?

_________________
Magnus Thomé
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Magnus Thomé skrev:
Vad tyckte ni som körde om nya kurvan ut på rakan?


Nu fick jag inget hotlap på torr bana men i regnet kändes det som att det var enklare att hitta ett bra spår i den nya kurvan. Med framhjulsdrift och orginalbil kändes den gamla kurvan lång och bilen ville långt ifrån alltid dit jag ville.

RS:n har alltid gillat åsen och jag tror hon gillar den mer nu;)

Vad tycker du själv?

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

davve d skrev:
Magnus Thomé skrev:
Vad tyckte ni som körde om nya kurvan ut på rakan?


Nu fick jag inget hotlap på torr bana men i regnet kändes det som att det var enklare att hitta ett bra spår i den nya kurvan. Med framhjulsdrift och orginalbil kändes den gamla kurvan lång och bilen ville långt ifrån alltid dit jag ville.

RS:n har alltid gillat åsen och jag tror hon gillar den mer nu;)

Vad tycker du själv?


Jag skrev en lååååååååååååååång harang här.om den


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1495034#1495034

_________________
Magnus Thomé
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Magnus Thomé skrev:
davve d skrev:
Magnus Thomé skrev:
Vad tyckte ni som körde om nya kurvan ut på rakan?


Nu fick jag inget hotlap på torr bana men i regnet kändes det som att det var enklare att hitta ett bra spår i den nya kurvan. Med framhjulsdrift och orginalbil kändes den gamla kurvan lång och bilen ville långt ifrån alltid dit jag ville.

RS:n har alltid gillat åsen och jag tror hon gillar den mer nu;)

Vad tycker du själv?


Jag skrev en lååååååååååååååång harang här.om den


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1495034#1495034


Haha, Den har jag faktiskt läst Får skylla på semestersyndromet.

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
Göran Svensson
Sjuntorp Trollhättan
Här sen Maj 2005
Inlägg: 116



Jag hade kul där.
Bra arrangerat och trevligt folk.
Åkte 2 pass i blötan, men när det börja tokregna åkte jag hem.
Gilla nya kurvan också.

Åkte med en svart focus rs -16

_________________
Göran Svensson
Citera
Fege
Kalmar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 61



Ja kul bana, vore roligt och få testa den i torrt. Synd att vi har 40 mil till banan.

Det är en 2 liters motor från civic type r. Drag cartel kammar, rbc insug, 70mm spjäll, dtr/ssr grenrör, 3" avgas mm. Jag får nog försöka klämma in en till ljudämpare. Jag kör med apple racing dämpare ganska stor, det var OK på mantorp, men det mäts kanske på olika avstånd eller på annorlunda sätt?


davve d skrev:
Fege skrev:
Jag tyckte det var kul trots regnet. Det hade ju varit roligare med sol såklart men inget någon kan råda över

Roligt att det var ganska mycket blandade bilmärken också. Det var första gången på Gelleråsen för mig (vit Honda Civic).

Här finns lite film från min bil om någon vill kika

https://youtu.be/yP6cQq4GUIE


Hörlig att läsa att du hade en kul dag på åsen, jag delar din uppfattning:) Bra klipp i bilen din. Vad är gjort på den?

För upplyningens skull så låter den för mkt. Vi mätte flera gånger över 100db

_________________
Fredrik Gehammar

Kör: Honda Civic -91 n/a
TimeAttackNu Club Challenge 1:a 2021 och 2019
Superstage: 1.18.17 r-däck
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Fege... satan i gatan va din Civic gick Ruskigt bra rattat i vätan också

Kul dag med bra blandning av bilar... (är lite svag för hondorna...)

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Sebastian Hasselgren
enköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 16



Tack för en trots vädret bra insats av Ford klubben.

Hade en jobbig dag i regnet, mina slitna 888 gjorde sig inte bra i vätan. Hade bara ett halvt pass i torrt spår och hade nog velat haft iaf ett pass till i torrt för att lita på bromspunkterna till hundra. Visade sig när jag kom hem att jag slitigt ner mina xp8:or i fram totalt så det kanske spelade in också att jag tyckte det inte bettade som det skulle.

Annars så håller jag nog med tidigare talare om att det kändes lättare att hitta spår i nya kurvan. Har alltid haft problem att hitta flyt i den gamla med min inte så motorstarka bil. Skulle velat haft mer torrt underlag för att känna mig bekväm med den och även att fått känna på nya asfalten men det kommer nya dagar på Gelleråsen med förhoppningsvis bättre väder..

Glad sommar

_________________
sebastian hasselgren

Honda integra dc2
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Se där, verkar vara ett bra recept. Fort går det och Superstagetiden är bara att lyfta hatten för:)

Problemet med ljudmätningen på våra banor är att det mäts olika. På vissa banor kan det vara godkänt medans det på andra banor låter för mkt. Vi mäter enligt uppmaning med en handhållen enhet i huvudposteringen. Väder och vind bidrar det med.

Som tur var gav det inte utslag hos grannarna som bor kring banan men skulle det ge utslag där är det slutkört för alla. Inte så kul då flera har långt till banan.

Fege skrev:
Ja kul bana, vore roligt och få testa den i torrt. Synd att vi har 40 mil till banan.

Det är en 2 liters motor från civic type r. Drag cartel kammar, rbc insug, 70mm spjäll, dtr/ssr grenrör, 3" avgas mm. Jag får nog försöka klämma in en till ljudämpare. Jag kör med apple racing dämpare ganska stor, det var OK på mantorp, men det mäts kanske på olika avstånd eller på annorlunda sätt?


davve d skrev:
Fege skrev:
Jag tyckte det var kul trots regnet. Det hade ju varit roligare med sol såklart men inget någon kan råda över

Roligt att det var ganska mycket blandade bilmärken också. Det var första gången på Gelleråsen för mig (vit Honda Civic).

Här finns lite film från min bil om någon vill kika

https://youtu.be/yP6cQq4GUIE


Hörlig att läsa att du hade en kul dag på åsen, jag delar din uppfattning:) Bra klipp i bilen din. Vad är gjort på den?

För upplyningens skull så låter den för mkt. Vi mätte flera gånger över 100db

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
Eftersnack
2017-07-16 Ford Club Sweden's banträff på Gelleråsen
1 besök senaste veckan (3920 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande