Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Däck för banåka
Ordentlig uttestning av Nankangs rdäck AR-1
tråden läst  
9591 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3
 
   
Aerodynamic
Alingsås





Här sedan: 26 Sep 2005
Inlägg: 454
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Sep 2017 11:17     Citera

Om man kollar priserna på AR1 däcken Så verkar dom vara
Jämföra bara mot R888r.
Frågan är vilka som är bäst mellan dessa 2?

Mvh, Per


_________________
Per Axblom
Däck för banåka
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tobias Bollmark
Stockholm





Här sedan: 07 Jul 2010
Inlägg: 1553
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Sep 2017 12:37     Re: Citera

Aerodynamic skrev:
Om man kollar priserna på AR1 däcken Så verkar dom vara
Jämföra bara mot R888r.
Frågan är vilka som är bäst mellan dessa 2?

Mvh, Per


Hej Per,

vart jämför du dina priser?

Hos oss har Nankang AR-1 har lägre pris än Toyo R888R i dom flesta dimensionerna, ex:

205/50R15 400:- mindre per däck.
205/45R16 200:- mindre per däck.
225/45R17 400:- mindre per däck.
255/35R18 400:- mindre per däck.

Du kan se alla storlekar här: www.r-däck.se (och handla så klart thumbs up )

Till din fråga!

Däcken är jämförbara, Nankang AR-1 verkar lite hårdare än R888R, så om du har en tyngre (runda siffror, över 1100kg) bil rek vi Nankang AR-1 över Toyo R888R. thumbs up

Vi har alla storlekar av Nankang AR-1 på lager, förutom 225/40R18 då dom just såde slut.

MVH
Tobias


_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Däck för banåka
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Andreas Millbro
Stockholm





Här sedan: 26 Dec 2002
Inlägg: 2376
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Sep 2017 16:12     Re: Citera

Tobias Bollmark skrev:
Aerodynamic skrev:
Om man kollar priserna på AR1 däcken Så verkar dom vara
Jämföra bara mot R888r.
Frågan är vilka som är bäst mellan dessa 2?

Mvh, Per


Hej Per,

vart jämför du dina priser?

Hos oss har Nankang AR-1 har lägre pris än Toyo R888R i dom flesta dimensionerna, ex:

205/50R15 400:- mindre per däck.
205/45R16 200:- mindre per däck.
225/45R17 400:- mindre per däck.
255/35R18 400:- mindre per däck.

Du kan se alla storlekar här: www.r-däck.se (och handla så klart thumbs up )

Till din fråga!

Däcken är jämförbara, Nankang AR-1 verkar lite hårdare än R888R, så om du har en tyngre (runda siffror, över 1100kg) bil rek vi Nankang AR-1 över Toyo R888R. thumbs up

Vi har alla storlekar av Nankang AR-1 på lager, förutom 225/40R18 då dom just såde slut.

MVH
Tobias


Troligen utomlands. I England kostar R888R ungefär samma som Nankang AR-1. Men i Sverige blev R888R vid introduktionen ett mycket dyrare R-däck än R888 och kostar numera närmre Kuhmo V70A. Har hittat R888R betydligt billigare än Nankang AR-1 i England.

Är relativt lätt att få intrycket att Nankang AR-1 är ett billigt däck i Sverige men det beror mest på att de konkurerande däcken är dyrare här. Är väl bra att Nankang AR-1 är vettigt prissatt här viket inte verkar vara fallet med Toyo eller Kuhmo.


_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Däck för banåka
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Aerodynamic
Alingsås





Här sedan: 26 Sep 2005
Inlägg: 454
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Sep 2017 20:10     Re: Citera

Yes det var i England, få var AR1 jämförbara med R888r.

Till svaret på min egen fråga så hittade jag detta på en Facebook grupp.

"
Just a bit of info for the UK and European owners, particularly those doing trackdays. There's been a bit of chat about Nankang's new track tyre, the AR-1, but no one seemed to have any direct experience of them on the Elise/Exige platform. So I decided to take the plunge and try them out on the race car at the last 750MC Club Enduro race at Silverstone. I tested them back to back with Avon ZZRs and found that they work well with the same setup and hot pressures. In terms of performance they were over a second a lap faster than the ZZRs round Silverstone international which is a 1.15 lap in the Lotus so that's a fair chunk of lap time gain! They were very consistent over the 2 hour race and we set our fastest lap 1 hour into the race. All in all they are a great tyre and considerably faster and cheaper than the Avon ZZR which are in turn faster than the Toyo R888R. Would certainly recommend giving them a go. 👍"

[quote="Andreas Millbro"][quote="Tobias Bollmark"]
Aerodynamic skrev:
Om man kollar priserna på AR1 däcken Så verkar dom vara
Jämföra bara mot R888r.
Frågan är vilka som är bäst mellan dessa 2?

Mvh, Per


Hej Per,

vart jämför du dina priser?

Hos oss har Nankang AR-1 har lägre pris än Toyo R888R i dom flesta dimensionerna, ex:

205/50R15 400:- mindre per däck.
205/45R16 200:- mindre per däck.
225/45R17 400:- mindre per däck.
255/35R18 400:- mindre per däck.

Du kan se alla storlekar här: www.r-däck.se (och handla så klart thumbs up )

Till din fråga!

Däcken är jämförbara, Nankang AR-1 verkar lite hårdare än R888R, så om du har en tyngre (runda siffror, över 1100kg) bil rek vi Nankang AR-1 över Toyo R888R. thumbs up

Vi har alla storlekar av Nankang AR-1 på lager, förutom 225/40R18 då dom just såde slut.

MVH
Tobias


_________________
Per Axblom
Däck för banåka
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tobias Bollmark
Stockholm





Här sedan: 07 Jul 2010
Inlägg: 1553
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Sep 2017 22:45     Re: Citera

Aerodynamic skrev:
Yes det var i England, få var AR1 jämförbara med R888r.

Till svaret på min egen fråga så hittade jag detta på en Facebook grupp.

"
Just a bit of info for the UK and European owners, particularly those doing trackdays. There's been a bit of chat about Nankang's new track tyre, the AR-1, but no one seemed to have any direct experience of them on the Elise/Exige platform. So I decided to take the plunge and try them out on the race car at the last 750MC Club Enduro race at Silverstone. I tested them back to back with Avon ZZRs and found that they work well with the same setup and hot pressures. In terms of performance they were over a second a lap faster than the ZZRs round Silverstone international which is a 1.15 lap in the Lotus so that's a fair chunk of lap time gain! They were very consistent over the 2 hour race and we set our fastest lap 1 hour into the race. All in all they are a great tyre and considerably faster and cheaper than the Avon ZZR which are in turn faster than the Toyo R888R. Would certainly recommend giving them a go. 👍"


Det är ju så klart jättekul för oss att höra att man i england fått däcken att fungera bra även på lättare bilar thumbs up

Vill du bjuda på länken till det inlägget på Facebook?


_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Däck för banåka
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Däck för banåka
Ordentlig uttestning av Nankangs rdäck AR-1
tråden läst  
9591 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.319 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec