Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf MkIV GTI 1999 | 2546 besök totalt |
Drog äntligen igång projektet i midsomras.
Köpte bilen 2011 med 20000 mil på mätaren. Nu med 38000 mil blir den en ban/konbanebil. Uppgraderat tidigare är: 312mm bromsar fram med Carbotec belägg 256mm bromsar bak med original belägg H&R 30 mm sänkningsfjädrar på Koni Streetdämpare Planer: Rensa ur överflödig inredning Skrapa måla golv/hjulhus Byta fjäderben, bärarmar, krängningshämmare Förstärkningsstag Däck Rostlagning och hellack [/list][/url] _________________ Anders Kilegård- Golf GTI 1.8T |
||||
Roliga bilar på bana!
Jag har S3 bärarmar, spindlar, spindelleder(nya) och nya hjullager ligger och skräpar, du kan få köpa dem till bra pris om du vill. MVH Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23. |
||||
Ursäkta trådkapningen, men vet du Theo om det är samma i S3 som i Audi TT;n? Snidar själv på mk4 och hört att det gör underverk mot understyrdheten med bla spindlarna från TT;n. Till trådskaparen; vad har för tjänstevikt på kärran och hur mycket tror du dig kunna få ner det? _________________ Markku Sundberg Koskimies |
||||
JA det är lika på S3 R32 och TT. Dom har även styväxel med färre rattvarv än övriga i Golf MK4 familjen (ca. 2,8 varv har jag för mig). Har ev. en sprillans sån styrväxel till salu med. Hör av er om ni vill köpa något! Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23. |
||||
Vikt innan är originalvikten.
Efter vet jag inte vad jag ska hoppas på men kommer leta vikt hela tiden. Klart är att bilen blir ljusgrå (RAL7001) med mattsvarta inlägg/detaljer och fram och bakvagn svart. Kommer ev köra 16" bara för att andra ska ha nåt att klaga på [/img][/url] _________________ Anders Kilegård- Golf GTI 1.8T |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf MkIV GTI 1999 | 2546 besök totalt |