Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda MX5 NC 2006 LipSillen | << 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (14501 totalt) |
Avnjöt gårdagen på Kinnekulle i soligt väder och trevligt folk från MX5 Racing.
Körmässigt var det inte mycket att skriva hem om, fick ingen fart i vare sig grejer eller mig. Fick dock tack vare trevliga folk till höger & vänster faktiskt upp RX7-fälgar & R-däck från GBG till Kinnekulle, dock blev testet så där.. Köper man beggat skall man ju inte räkna med att det är 100 bara så där, så lite balansering alt skicka på nya sulor per omgående står på listan. Samt inköp av öppna hjulmuttrar, misstänker att här i låg största boven till vibrationer.. Fick dock 2-3 varv utan för jävliga vibrationer, och jävlar va gött det är när man kan styra in utan problem och ha fäste genom kurvor. Dock blev det ju jätte märkligt att sätta på mina vanliga däck(R1R) efteråt, hua va långsamt det gick haha Roligare att polarn gick under minuten i sin NB Miata, fan va han laddar Sen var det ju det här med trackdays och så.. ja jag lämnar det som det är och man får tolka det som man vill(jag hade gett upp här) Direktlänken.. https://www.youtube.com/watch?v=YZra _________________ Per Nilsson |
||||
Hej ! Här kommer en fråga från en Miatasugen rookie, hoppas det är ok. Är din bil en NC 2.0 Sport? Det är den modellen jag har fastnat för, då den som jag förstått det har 6-växlad låda och diffbroms. Öhlins R&T känns som ett bra val och det jag tänker mig också. Hur har du gjort med krängningshämmare?
_________________ Jo a kim Bo me lin |
||||
2.0, 5 växlad(bättre på bana tycker jag), RacingBeat midpipe, Simons burk där bak, chippad för lite mer effekt och annat varvarbetsätt..
Öhlin som sagt, kan med fördel ha styvare fjädrar.. Inget med krängare än. _________________ Per Nilsson |
||||
Ouch!
Påminner mig om en trackday på Kinnekulle för en massa år sen. Jag ligger efter en bil på rakan. När vi börjar närma oss inbromsningen inför bron, ungefär där man åker under den stora start/målskylten, så blir plötsligt hela min vindruta insmord i olja och jag ser... inte så bra längre... Jag måste ju bromsa för att kunna köra under bron men jag inser ju att det är minst lika mycket hal olja på banan som på min ruta Och var man ska svänga in under bron ser jag inte speciellt bra heller. Och var någonstans bilen framför mig tagit vägen vet jag inte riktigt heller, jag tror han kört vidare, kanske, eller har han snurrat på sitt eget utsläpp? Inte läge att sätta på vindrutetorkarna hahaha. Men det gick bra. Blev ett ganska långt uppehåll för sanering av banan... _________________ Magnus Thomé |
||||
Ska väl säga att jag är nöjd med Nankang Ar-1:orna.
Höll ihop fint hela dan, snabbt upp i värme, inga överraskande släpp(för feg?!).. Lite orättvist att jämföra med mina R1R men bättre på rakt alla punkter, om man inte frågar frugan som tyckte vägljudet ökat _________________ Per Nilsson |
||||
Idag blev den en sväng på Malmby med MX5 RacingClub och sprintcup..
Efter övervägande igårkväll åkte gatdäcken på, har man chans på totalen så Eloge till MX5 Racings oförtrutet arbetande med just dessa träffar över året. Hur gick det då? Jo.. ordningen i cupen återställd efter att jag senast fick för mig åka i Rdäcks klassen Ett race kvar... bara att hålla i _________________ Per Nilsson |
||||
NC är kul även i konbanan. Steg ett på en orginal.. Fjädring(coilover) & bra däck.. Ska du ut på tex Kinnekulle byt bromsbelägg till nåt som stoppar tex Carbotec(xp10-xp8 bra kombo). Träna körning är bra har jag hört _________________ Per Nilsson |
||||
Ja, det låter som samma prio jag tänkt. En del säger coilovers och en del säger sportfjädrar, får forska vidare. Vad har du för bästatid på Kinnekulle? _________________ Mikael Andersson |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda MX5 NC 2006 LipSillen | << 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (14501 totalt) |