Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Lancer Evo VIII -04 2018 = seq låda + ny motor
<<   1, 2
10246 besök totalt
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356


Trådstartare
Rapport race nr1 på Anderstorp.
Förra lördagen var det track day på lördagen och race på söndagen.
Premiär med den nya setupen så spänningen var väldigt hög!
Grabbarna från Auto-Gruppen kom ner för att supportra på lördagen vilket kändes bra.
Körde först några lugna varv för att sedan läsa alla loggar, så att allt låg rätt till. Ökade sedan undan för undan. När jag började ladda på lite och låg runt 230 på flygrakan är det något som brakar till och det skrapar rejält. Med rejäl obehagskänsla i magen smög jag in mot depån i tro att växellådan havererat. Väl inne såg vi att hela fronten vikt sig. Vi river ner och ser att hela infästningen gett vika (funktionen på fronten verkar i alla fall fungera). Som tur var fanns Skåne på plats, så vi beslutade att lasta bilen och åka hem till honom och rikta och förstärka. Väl tillbaka började vi testa igen, fronten höll men tyvärr lyckades vi inte hålla det oljetryck vi ville ha så bilen gick in i safe mode i de flesta kurvorna vilket gjorde det omöjligt att få flyt eller vettiga tider.
Grabbarna gjorde allt dom kunde för att försöka lösa problemet men det gick inte utan att sänka gränsen för safe mode vilket jag inte ville då att riskera ett mottorras inte fanns på kartan.
Jag fick alltså köra med bilen som den var på söndagen.

Söndag
Då var det raceday med fint väder och taggad till tusen! Robin ställde upp som mek och även Skåne kom och hjälpte till under dagen. Tack grabbar!
Körde ett lugnt Q1. Tyvärr stort anfall i klassen med bilar som strulade.
Under Q2 hände något med lådan, det gick helt plötsligt inte växla upp. In i depå och upptäckte att en mutter lossnat, så det var bara att skriva ihop och köra igen. Jag valde att inte köra mer kvalheat på eftermiddagen då det inte gick att ladda på pga intrycket.
Finaldags och nu hade Nore fått iordning på sin Evo. 👍
Jag gled runt för att få en tid (1,49x) och Nore satte en 1,44x så han tog därmed inte helt oväntat förstsplatsen.
Överlag får jag väl vara nöjd med helgen! Bitarna höll och jag fick med mig värdefulla poäng.
Nu blir det torrsump och uppgradering av bränslesystemet till nästa race på Gälleråsen.
Tack ni som var med och hjälpte till, utan er hade det inte gått!



_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Lancer Evo VIII -04 2018 = seq låda + ny motor
<<   1, 2
10246 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande