Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen 27 sep - 2 okt
4963 besök totalt
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162


Trådstartare
Hej,

Det var sju år sedan jag var på ringen senast men nu måste det bli av igen. Några saker på bilen som jag måste få ordning på men jag siktar på 27 sep till 2 oktober. Någon mer som planerar att åka då?

Finns reservdatum i oktober.

Hur brukar ni göra med vädret? Jag kan avbryta om prognosen ser allt för taskig ut tack vare bra chef som älskar Tyskland (och uppmuntrar personalen att resa dit). En gång satt jag i tre dagar och väntade på att det skulle sluta regna och det gör jag inte om. Vilken frustration!

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Vädret är vad vädret är, typ aldrig förutsägbart är min erfarenhet! För en vecka sedan var jag nere och då hade vi dagar förutspådda med åska och ösregn. Slutade med solsken och torr bana! "Eifelwetter"

_________________
Martin Nymberg
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2149



Hej!
Kul jag planerar att åka, ev ett par dag tidigare efter Frankfurtmässan (24e). Vet inte hur många vi blir än, enda säkra är jag själv!
Tänker bo på Pension Daniels i Nurburg, är klockrent o de minns ens namn.
Ev blir det en kort vända till Spa med (tror de har trackday 27e).

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
mpower2001
Stockholm
Här sen Aug 2017
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Vad kostar det att åka?
Betalar man per varv/timme eller dag?
Finns det några krav på bilen (t.ex. störbåge etc?).

_________________
Erik Bergman
BMW E46 Cab 2001
BMW Alpina B3 3.3 2000
Citera
mpower2001
Stockholm
Här sen Aug 2017
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


mpower2001 skrev:
Vad kostar det att åka?
Betalar man per varv/timme eller dag?
Finns det några krav på bilen (t.ex. störbåge etc?).


Märks att jag är ny här då jag nu hittat en hel tråd om just detta, sorry..

_________________
Erik Bergman
BMW E46 Cab 2001
BMW Alpina B3 3.3 2000
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2149



Inga krav mer än att bilen är laglig, o man betalar per varv (eller rabatterat "klippkort" för 4, 8 varv etc, eller hel trackday som oxå anordnas men av fristående arrangörer).

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162


Trådstartare
Kul! Ju fler desto roligare.

Jag kollade Track day på Spa den 27:e men dels hinner jag inte ner i tid, men däremot till kvällskörningen på ringen den 27:e. Det vore grymt kul att pröva Spa men passar kanske inte min effektsvaga bil så bra med lååååång F1-bana. Sparar däcken och slantarna till ringenbiljetter.

Har bokat boende på B&B Gudrun Waegner, ett pyttelitet ställe. Går fortfarande att avboka. Ska kolla Pension Daniels men jag hittade in bokningsmöjlighet på nätet hos dem.

Niklas

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Vad menar du med effektsvag bil? Tycker nog Spa är den absolut roligaste bana jag kört på... utom ringen då kanske men det är ju en annan grej. Jag snittar drygt 125 kph om med topphastighet på 175 med min slöa, tunga 320 e46

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 289



Har några semester dagar över och har tänkt åka ner senare när det är lite lugnare förhoppningsvis då det blir första gången på Ringen, skulle passa perfekt med dem här datumen.
Jättebra om man kan haka på någon - några som varit där förut kanske få åka med en sväng eller kanske nån som har några varvs erfarenhet som kan åka med en annan i Vetten så man kan få tips på körningen, svinga några kalla på kvällen och prata motor
Edit: Blir tyvärr inget för mig heller av lite olika anledningar, kommer att åka ner i vår i stället, hoppas på några Rejsianer som man kan hänga med.

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2149



Har plötsligt klen ekonomi pga AlfaRomeo och dessutom svagt missljud i Bmw'n så det blir inget för mig, annars hade det varit grymt m sällskap!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162


Trådstartare
Jaha, med kort varsel inser jag att öppettiderna är ändrade. Just nu bara fredag, lördag och söndag öppet. 27:e och 28:e är alltså struket. Men resan är redan planerad så jag kan inte ändra något.

Jag åker, kanske blir det en tripp till Spa på vägen för ett enskilt pass.

Niklas

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162


Trådstartare
Startar från Stockholm och kör mot Trelletölla där båten bår till Travemünde. Just nu överväger jag att åka till Spa imorgon eftersom ringen är stängd onsdag torsdag. Kom gärna med förslag.

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Jag vet ju vad jag hade övervägt; Bilster Berg kör trackday imorgon!
http://www.bilster-berg.de/en/trackdays/freies-fahrtraining-mit-dem-de . . . .

_________________
Nils Erixon
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2149



Kör till Spa!
Oslagbart.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162


Trådstartare
Det blir Spa. Tyvärr först efter lunch. Får se om jag lyckas komma upp på banan.

Tack för peppen!

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
Nürburgring
Ringen 27 sep - 2 okt
4963 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande