Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
På Gröndal Eskilstuna (nu:GTR Motorpark) händer det grejer!!
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17   >>
641 besök senaste veckan (72736 totalt)
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 289



Ser fram emot nya Gröndal blir mycket bra för oss i Mälardalen, om man får till höga hastigheter så är det riktigt trevligt men det kräver bredd på banan hur bred blir Gröndal och hur långa blir rakorna ?
Var på Gotland Ring i våras och i mitt tycke är den Sveriges mordernaste och mest varierande bana med fart höjdskillnader kurvor, finns bara en svaghet läget som också gör den till viss del exotisk och perfekt för en weekend men inte billigt då färja och hotell mat dryck ska räknas in upplevelsen.

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



Tyvärr men det är bara att inse, det kommer bli en gokart/Mc bana liknande nuvarande men lite längre så den kommer inte ens vara i närheten av så bra som Gotland Ring.

Johan som jobbar med bygget har varken svarat på några frågor som han lovade eller ens orkat bjuda in till möte som han skrev om i sitt endaste inlägg i tråden 6 Juli och vad hans intresse är har jag inte hittat mer än att han cyklat runt befintlig bana så kanske cykling är hans intresse?

Cecilia som också är involverad och har svarat 3 gånger hon kör MC...

Dom har pratat om "Multiarena" men inte vågat svara på vad dom menar med detta?
Utan bara skrivit detta: "Syftet är att skapa ett område där många kan komma och ha roligt med eller utan motordrivet fordon."

Så kanske ska lägga till Cykel på vad banan ska användas till?


För som jag tolkar det tror dom att dom ska lyckas göra 1 bana där man ska kunna utföra all sorts motorsport?? för annars förstår jag inte vad dom håller på med och vad dom menar med unik multiarena som ingen annan har??

Jämför vi med Sviestad så där kan man köra detta: Bil racing, MC racing, Gokart, Motorcross, Trial, Speedway, Rally, Folkrace, Crosskart, Radiostyrt + halkbana för dom som ska ta körkort och för företag som vill öva i halka och utbildning för eco driving, brandskyddsutbildning osv.
Men man gör ju självklart inte allt på samma bana utan det är en massa olika banor bredvid varandra...
Och detta kan man ju verkligen kalla för Multiarena !

Så vore verkligen kul att veta vad som ska göra GTR motorpark så unikt som dom påstår


Hade dom valt att bygga en stor bana och utanför befintlig så hade dom kunna ha långsam åkning på befintlig bana som nu och samtidigt ha riktig racing på den stora, tex. snabbaste växande motorsporten: Time-attack skulle kunna ha del tävlingar där speciellt nu när Anderstorp fått problem med 75dB krav.
Men som planerna är nu så blir det en bana där man kör mellan 50-120km/h thumbs down enda fördelen är att det skulle bli jämnare tider då Aero bilar inte får så bra fördelar i dessa låga farter
Men ingen snabb Time-attack bil kommer vilja köra på en så krokig gokart bana.

Men tyvärr så bryr sig tydligen inte dom ansvariga om annat än deras egna intressen så tyvärr blir detta bara en lång gokart/MC bana nu vilket är riktigt synd då Stockholm redan har alltför många små krokiga utbildnings banor men ingen riktig stor racing bana vilket som behövs och hade lockat massor av bil klubbar.


Och för er som älskar nuvarande bana och kör på den kan jag ju tala om att nya bygget kommer kosta massor av pengar och dessa pengar kommer dom behöva få in vilket betyder att nya banan kommer bli betydligt dyrare att köra på och om det då kostar samma att hyra denna som andra riktiga banor ja då lär dom tyvärr tappa kunder, speciellt dom som bor långt ifrån Stockholm lär ju inte se någon anledning att köra på GTR motorpark när dom kan få en riktig bana på annat håll för samma peng, så återstår att se hur många år GTR motorpark kommer överleva.


Så tyvärr, detta som såg lovande ut på första skisserna har nu ändrats om till att bli en långsam krokig MC/Gokart/Cykel bana. thumbs down thumbs down

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



RallyQuattro skrev:
Tyvärr men det är bara att inse, det kommer bli en gokart/Mc bana liknande nuvarande men lite längre så den kommer inte ens vara i närheten av så bra som Gotland Ring.

Johan som jobbar med bygget har varken svarat på några frågor som han lovade eller ens orkat bjuda in till möte som han skrev om i sitt endaste inlägg i tråden 6 Juli och vad hans intresse är har jag inte hittat mer än att han cyklat runt befintlig bana så kanske cykling är hans intresse?

Cecilia som också är involverad och har svarat 3 gånger hon kör MC...

Dom har pratat om "Multiarena" men inte vågat svara på vad dom menar med detta?
Utan bara skrivit detta: "Syftet är att skapa ett område där många kan komma och ha roligt med eller utan motordrivet fordon."

Så kanske ska lägga till Cykel på vad banan ska användas till?


För som jag tolkar det tror dom att dom ska lyckas göra 1 bana där man ska kunna utföra all sorts motorsport?? för annars förstår jag inte vad dom håller på med och vad dom menar med unik multiarena som ingen annan har??

Jämför vi med Sviestad så där kan man köra detta: Bil racing, MC racing, Gokart, Motorcross, Trial, Speedway, Rally, Folkrace, Crosskart, Radiostyrt + halkbana för dom som ska ta körkort och för företag som vill öva i halka och utbildning för eco driving, brandskyddsutbildning osv.
Men man gör ju självklart inte allt på samma bana utan det är en massa olika banor bredvid varandra...
Och detta kan man ju verkligen kalla för Multiarena !

Så vore verkligen kul att veta vad som ska göra GTR motorpark så unikt som dom påstår


Hade dom valt att bygga en stor bana och utanför befintlig så hade dom kunna ha långsam åkning på befintlig bana som nu och samtidigt ha riktig racing på den stora, tex. snabbaste växande motorsporten: Time-attack skulle kunna ha del tävlingar där speciellt nu när Anderstorp fått problem med 75dB krav.
Men som planerna är nu så blir det en bana där man kör mellan 50-120km/h thumbs down enda fördelen är att det skulle bli jämnare tider då Aero bilar inte får så bra fördelar i dessa låga farter
Men ingen snabb Time-attack bil kommer vilja köra på en så krokig gokart bana.

Men tyvärr så bryr sig tydligen inte dom ansvariga om annat än deras egna intressen så tyvärr blir detta bara en lång gokart/MC bana nu vilket är riktigt synd då Stockholm redan har alltför många små krokiga utbildnings banor men ingen riktig stor racing bana vilket som behövs och hade lockat massor av bil klubbar.


Och för er som älskar nuvarande bana och kör på den kan jag ju tala om att nya bygget kommer kosta massor av pengar och dessa pengar kommer dom behöva få in vilket betyder att nya banan kommer bli betydligt dyrare att köra på och om det då kostar samma att hyra denna som andra riktiga banor ja då lär dom tyvärr tappa kunder, speciellt dom som bor långt ifrån Stockholm lär ju inte se någon anledning att köra på GTR motorpark när dom kan få en riktig bana på annat håll för samma peng, så återstår att se hur många år GTR motorpark kommer överleva.


Så tyvärr, detta som såg lovande ut på första skisserna har nu ändrats om till att bli en långsam krokig MC/Gokart/Cykel bana. thumbs down thumbs down


Jävlar vilket lågvattenmärke till inlägg.

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



Ja enda sättet är att ryta till för att få uppmärksamhet för som det är nu verkar alla försöka hålla tyst och hoppas tiga ut tiden och bygga på som planerat utan att bry sig om andras intressen.

Så kanske detta inlägg får upp ögonen för någon

Och vad gör du eller ni andra för att försöka påverka bygget ?

(jag kan nämna att det var JAG som skickat meddelanden flera gånger med länkar till denna tråd för att få personal från GTR motorpark att komma hit och läsa vad vi tycker.. för att skriva en massa på ett forum utan att ansvariga läser hjälper ingen ting men det kanske ni inte visste?)

så se till nu att dra ert strå till stacken och försök påverka bygget !!

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



RallyQuattro skrev:
Tyvärr men det är bara att inse, det kommer bli en gokart/Mc bana liknande nuvarande men lite längre så den kommer inte ens vara i närheten av så bra som Gotland Ring.

Johan som jobbar med bygget har varken svarat på några frågor som han lovade eller ens orkat bjuda in till möte som han skrev om i sitt endaste inlägg i tråden 6 Juli och vad hans intresse är har jag inte hittat mer än att han cyklat runt befintlig bana så kanske cykling är hans intresse?

Cecilia som också är involverad och har svarat 3 gånger hon kör MC...

Dom har pratat om "Multiarena" men inte vågat svara på vad dom menar med detta?
Utan bara skrivit detta: "Syftet är att skapa ett område där många kan komma och ha roligt med eller utan motordrivet fordon."

Så kanske ska lägga till Cykel på vad banan ska användas till?


För som jag tolkar det tror dom att dom ska lyckas göra 1 bana där man ska kunna utföra all sorts motorsport?? för annars förstår jag inte vad dom håller på med och vad dom menar med unik multiarena som ingen annan har??

Jämför vi med Sviestad så där kan man köra detta: Bil racing, MC racing, Gokart, Motorcross, Trial, Speedway, Rally, Folkrace, Crosskart, Radiostyrt + halkbana för dom som ska ta körkort och för företag som vill öva i halka och utbildning för eco driving, brandskyddsutbildning osv.
Men man gör ju självklart inte allt på samma bana utan det är en massa olika banor bredvid varandra...
Och detta kan man ju verkligen kalla för Multiarena !

Så vore verkligen kul att veta vad som ska göra GTR motorpark så unikt som dom påstår


Hade dom valt att bygga en stor bana och utanför befintlig så hade dom kunna ha långsam åkning på befintlig bana som nu och samtidigt ha riktig racing på den stora, tex. snabbaste växande motorsporten: Time-attack skulle kunna ha del tävlingar där speciellt nu när Anderstorp fått problem med 75dB krav.
Men som planerna är nu så blir det en bana där man kör mellan 50-120km/h thumbs down enda fördelen är att det skulle bli jämnare tider då Aero bilar inte får så bra fördelar i dessa låga farter
Men ingen snabb Time-attack bil kommer vilja köra på en så krokig gokart bana.

Men tyvärr så bryr sig tydligen inte dom ansvariga om annat än deras egna intressen så tyvärr blir detta bara en lång gokart/MC bana nu vilket är riktigt synd då Stockholm redan har alltför många små krokiga utbildnings banor men ingen riktig stor racing bana vilket som behövs och hade lockat massor av bil klubbar.


Och för er som älskar nuvarande bana och kör på den kan jag ju tala om att nya bygget kommer kosta massor av pengar och dessa pengar kommer dom behöva få in vilket betyder att nya banan kommer bli betydligt dyrare att köra på och om det då kostar samma att hyra denna som andra riktiga banor ja då lär dom tyvärr tappa kunder, speciellt dom som bor långt ifrån Stockholm lär ju inte se någon anledning att köra på GTR motorpark när dom kan få en riktig bana på annat håll för samma peng, så återstår att se hur många år GTR motorpark kommer överleva.


Så tyvärr, detta som såg lovande ut på första skisserna har nu ändrats om till att bli en långsam krokig MC/Gokart/Cykel bana. thumbs down thumbs down


Det var en rejäl sågning! Tyvärr tror jag du har rätt....

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



Mats Ahlgren skrev:

Var på Gotland Ring i våras och i mitt tycke är den Sveriges mordernaste och mest varierande bana med fart höjdskillnader kurvor, finns bara en svaghet läget som också gör den till viss del exotisk och perfekt för en weekend men inte billigt då färja och hotell mat dryck ska räknas in upplevelsen.


Vet inte vad du får "modern" ifrån. Det är en rolig bana, en lång Knutstorp, men den är inte modern, snarare old school., vilket inte är dåligt ur ett tackday perspektiv Tyvärr är allt vid sidan om asfalten riktigt dåligt.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Ja Johan var helt klart intresserad av att bjuda in på en kvällsträff där de som ville kunde gå runt och titta, ställa frågor och diskutera. Så fort Johan har förslag på datum så lägger vi upp en inbjudan här thumbs up Blir jättespännande att komma och kika!


Har du hört nå't mer om detta?

_________________

Rice and shine
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



Lars Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ja Johan var helt klart intresserad av att bjuda in på en kvällsträff där de som ville kunde gå runt och titta, ställa frågor och diskutera. Så fort Johan har förslag på datum så lägger vi upp en inbjudan här thumbs up Blir jättespännande att komma och kika!


Har du hört nå't mer om detta?


26 Juli påminde jag Johan via Facebook om att skriva in här om tider och datum när det passar men tyvärr utan någon respons från honom.
Men Magnus kanske hört något?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har inte hört av honom men har inte heller sökt kontakt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 328



Petter U skrev:
Jävlar vilket lågvattenmärke till inlägg.

Instämmer!


Jag vet att de kämpar på många fronter för att få till det här och när det kommer såna där påhopp så tror jag inte direkt att motivationen gör dunderskutt i rätt riktning. I mina ögon rent pissigt beteende, inte värdigt rejsa!

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Erik Nilsson skrev:
Petter U skrev:
Jävlar vilket lågvattenmärke till inlägg.

Instämmer!


Jag vet att de kämpar på många fronter för att få till det här och när det kommer såna där påhopp så tror jag inte direkt att motivationen gör dunderskutt i rätt riktning. I mina ögon rent pissigt beteende, inte värdigt rejsa!


Håller helt med bägge!
Att en ogenomtänkt tanke kan slippa ur mun kan hända alla men att se någon göra samma i en text som formulerats under rätt många minuter är i sanning en anmärkningsvärd upplevelse..

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



Ingen som tänkt på att det varit semestertider? Tycker det brukar va ganska lönlöst å få tag i folk under typ 1.5 månad på sommaren

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag tycker de helt får bestämma takten med när de vill ha kontakt, dialog, träff, gå ut med info osv osv. Eller inte. Därför jag inte sökt kontakt sen sist.

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



Om ni läser Johan och Cecilias inlägg så skriver dom att det kommer INTE bli en banracing bana utan en multiarena och dom skriver att dom kommer inte ändra sig bara för att att tillgodogöra bil racing behovet.

Och mötet är bara för att visa hur det kommer att bli och svara på frågor. Frågor som dom borde kunnat svara på direkt här för över en månad sedan..
så det spelar ingen roll vad vi gör för det kommer att bli en krokig MC bana vilket några MC förare i denna tråd även vill ha..

Om mitt inlägg nu gör att motivationen tryter och bygget stannar upp så har jag i alla fall lyckats påverka dom och vi får längre tid på oss att försöka få dom att tänka om.. Och jag förstår att ni som älskar nuvarande knix bana då blir sura men då ni bara tänker på er själva så tänker jag också göra det.

En dröm hade varit om dom designat banan med oss på rejsa så vi hade fått ge förslag och rösta fram olika kurvor och rakor hur dom ska se ut.
Och sen att det hade blivit namn som tex. Magnus Thomé kurvan osv.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 289



safe skrev:
Mats Ahlgren skrev:

Var på Gotland Ring i våras och i mitt tycke är den Sveriges mordernaste och mest varierande bana med fart höjdskillnader kurvor, finns bara en svaghet läget som också gör den till viss del exotisk och perfekt för en weekend men inte billigt då färja och hotell mat dryck ska räknas in upplevelsen.


Vet inte vad du får "modern" ifrån. Det är en rolig bana, en lång Knutstorp, men den är inte modern, snarare old school., vilket inte är dåligt ur ett tackday perspektiv Tyvärr är allt vid sidan om asfalten riktigt dåligt.


Tänker mer att den är en frisk fläkt med utvecklings potential bland alla dessa gamla mossiga banor vi har i Sverige , ja det som är vid sidan av banan är riktigt dåligt men som det lät på Arto? så hade dem för avsikt att lägga pengarna i stället på den nya sydslingan som jag tror skulle läggas 2020 nånting.....om det inte blir ett nytt turbinhaveri på vindkraftverk som spillde olja(dem fick lägga om 5-600m bana)som pajar budgeten....känns i bland som det är mycket snack och liten verkstad på alla dessa banprojekt, samtidigt så är det ett Mount Everest som ska bestigas myndigheter miljö politiker grannar EU osv

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



RallyQuattro skrev:
Om ni läser Johan och Cecilias inlägg så skriver dom att det kommer INTE bli en banracing bana utan en multiarena och dom skriver att dom kommer inte ändra sig bara för att att tillgodogöra bil racing behovet.

Och mötet är bara för att visa hur det kommer att bli och svara på frågor. Frågor som dom borde kunnat svara på direkt här för över en månad sedan..
så det spelar ingen roll vad vi gör för det kommer att bli en krokig MC bana vilket några MC förare i denna tråd även vill ha..

Om mitt inlägg nu gör att motivationen tryter och bygget stannar upp så har jag i alla fall lyckats påverka dom och vi får längre tid på oss att försöka få dom att tänka om.. Och jag förstår att ni som älskar nuvarande knix bana då blir sura men då ni bara tänker på er själva så tänker jag också göra det.

En dröm hade varit om dom designat banan med oss på rejsa så vi hade fått ge förslag och rösta fram olika kurvor och rakor hur dom ska se ut.
Och sen att det hade blivit namn som tex. Magnus Thomé kurvan osv.

Hur arrogant och krävande kan man vara?
Du kräver det, du kräver det andra

Varför inte låta GTR själva avgöra vad som är bäst för dem?
Deras affärsplan är, som jag fått förklarat,primärt INTE tävlingsverksamhet i banracing och om affärsplanen skulle innebära att banan så användes för lådbilar varenda helg och cykling på vardagarna så är det fortfarande upp till dem, inte rejsa eller någon annan.

Liksom på övriga banor behöver man basera verksamheten på annan verksamhet för att få en sund bas i verksamheten. Rimligt är väl då att bananläggningen anpassas så att den tänkta basverksamheten blir bra.
Skulle det innebära att banan får snabba partier så är det ju kul men kan tycka det är over the top att kräva detta som betraktare utan egen investering.
Blir du inte nöjd med bansträckningen så får du väl ha Mantorp och Sviestad som jaktvatten istället, mycket sväng gasa bromsa sväng gasa osv per körmeter.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Mats Ahlgren skrev:
safe skrev:
Mats Ahlgren skrev:

Var på Gotland Ring i våras och i mitt tycke är den Sveriges mordernaste och mest varierande bana med fart höjdskillnader kurvor, finns bara en svaghet läget som också gör den till viss del exotisk och perfekt för en weekend men inte billigt då färja och hotell mat dryck ska räknas in upplevelsen.


Vet inte vad du får "modern" ifrån. Det är en rolig bana, en lång Knutstorp, men den är inte modern, snarare old school., vilket inte är dåligt ur ett tackday perspektiv Tyvärr är allt vid sidan om asfalten riktigt dåligt.


Tänker mer att den är en frisk fläkt med utvecklings potential bland alla dessa gamla mossiga banor vi har i Sverige , ja det som är vid sidan av banan är riktigt dåligt men som det lät på Arto? så hade dem för avsikt att lägga pengarna i stället på den nya sydslingan som jag tror skulle läggas 2020 nånting.....om det inte blir ett nytt turbinhaveri på vindkraftverk som spillde olja(dem fick lägga om 5-600m bana)som pajar budgeten....känns i bland som det är mycket snack och liten verkstad på alla dessa banprojekt, samtidigt så är det ett Mount Everest som ska bestigas myndigheter miljö politiker grannar EU osv

Gotland ring är en överskattad asfaltslinga på norra Gotland, inget mer.
Har en del roliga kurv kombinationer men det är allt. thumbs down
Sorry alla Gotland Ring vurmare..

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Magnus Bengtsson skrev:
RallyQuattro skrev:
Om ni läser Johan och Cecilias inlägg så skriver dom att det kommer INTE bli en banracing bana utan en multiarena och dom skriver att dom kommer inte ändra sig bara för att att tillgodogöra bil racing behovet.

Och mötet är bara för att visa hur det kommer att bli och svara på frågor. Frågor som dom borde kunnat svara på direkt här för över en månad sedan..
så det spelar ingen roll vad vi gör för det kommer att bli en krokig MC bana vilket några MC förare i denna tråd även vill ha..

Om mitt inlägg nu gör att motivationen tryter och bygget stannar upp så har jag i alla fall lyckats påverka dom och vi får längre tid på oss att försöka få dom att tänka om.. Och jag förstår att ni som älskar nuvarande knix bana då blir sura men då ni bara tänker på er själva så tänker jag också göra det.

En dröm hade varit om dom designat banan med oss på rejsa så vi hade fått ge förslag och rösta fram olika kurvor och rakor hur dom ska se ut.
Och sen att det hade blivit namn som tex. Magnus Thomé kurvan osv.

Hur arrogant och krävande kan man vara?
Du kräver det, du kräver det andra

Varför inte låta GTR själva avgöra vad som är bäst för dem?
Deras affärsplan är, som jag fått förklarat,primärt INTE tävlingsverksamhet i banracing och om affärsplanen skulle innebära att banan så användes för lådbilar varenda helg och cykling på vardagarna så är det fortfarande upp till dem, inte rejsa eller någon annan.

Liksom på övriga banor behöver man basera verksamheten på annan verksamhet för att få en sund bas i verksamheten. Rimligt är väl då att bananläggningen anpassas så att den tänkta basverksamheten blir bra.
Skulle det innebära att banan får snabba partier så är det ju kul men kan tycka det är over the top att kräva detta som betraktare utan egen investering.
Blir du inte nöjd med bansträckningen så får du väl ha Mantorp och Sviestad som jaktvatten istället, mycket sväng gasa bromsa sväng gasa osv per körmeter.


Word thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



Ja och mitt lite för långa svar överst var till Mats som älskar Gotland Ring och hoppades på något liknande här så kanske jag skulle nöjt mig med bara första raden av mitt inlägg och inte förklarat varför:

Tyvärr men det är bara att inse, det kommer bli en gokart/Mc bana liknande nuvarande men lite längre

För det är tydligen detta som är deras affärsplan.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 289



Magnus Bengtsson skrev:
Mats Ahlgren skrev:
safe skrev:
Mats Ahlgren skrev:

Var på Gotland Ring i våras och i mitt tycke är den Sveriges mordernaste och mest varierande bana med fart höjdskillnader kurvor, finns bara en svaghet läget som också gör den till viss del exotisk och perfekt för en weekend men inte billigt då färja och hotell mat dryck ska räknas in upplevelsen.


Vet inte vad du får "modern" ifrån. Det är en rolig bana, en lång Knutstorp, men den är inte modern, snarare old school., vilket inte är dåligt ur ett tackday perspektiv Tyvärr är allt vid sidan om asfalten riktigt dåligt.


Tänker mer att den är en frisk fläkt med utvecklings potential bland alla dessa gamla mossiga banor vi har i Sverige , ja det som är vid sidan av banan är riktigt dåligt men som det lät på Arto? så hade dem för avsikt att lägga pengarna i stället på den nya sydslingan som jag tror skulle läggas 2020 nånting.....om det inte blir ett nytt turbinhaveri på vindkraftverk som spillde olja(dem fick lägga om 5-600m bana)som pajar budgeten....känns i bland som det är mycket snack och liten verkstad på alla dessa banprojekt, samtidigt så är det ett Mount Everest som ska bestigas myndigheter miljö politiker grannar EU osv

Gotland ring är en överskattad asfaltslinga på norra Gotland, inget mer.
Har en del roliga kurv kombinationer men det är allt. thumbs down
Sorry alla Gotland Ring vurmare..


Haha kanske var det trevliga sällskapet med klubbens pensionärsliga som hellre pysslar med en stor del fest verksamhet som överglänste Gotland rings eventuella brister, ska vara mer kritiskt granskande nästa vår

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 328



RallyQuattro skrev:
Om mitt inlägg nu gör att motivationen tryter och bygget stannar upp så har jag i alla fall lyckats påverka dom och vi får längre tid på oss att försöka få dom att tänka om.. Och jag förstår att ni som älskar nuvarande knix bana då blir sura men då ni bara tänker på er själva så tänker jag också göra det.


Förlåt att jag var otydlig. Jag menar inte att bygget kommer att stanna pga dig.
Jag menar att motivationen för att ordna ett möte och lyssna på folket här dippar varpå möjligheten till givande diskussion uteblir.

Jag ser ingen som helst anledning att be vare sig Johan eller Cecilia kika in här nästa gång jag stöter på någon av dom då detta bara känns, som tidigare nämnt, ovärdigt rejsa.

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
Allmänt banåkaforum
På Gröndal Eskilstuna (nu:GTR Motorpark) händer det grejer!!
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17   >>
641 besök senaste veckan (72736 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande