Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
På Gröndal Eskilstuna (nu:GTR Motorpark) händer det grejer!!
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15   >>
24 besök senaste veckan (70874 totalt)
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



safe skrev:

Är det en "önskeritning" för en framtida bansträckning från GTR? För det är ju inte den som visas på framsidan av prospektet eller som visats tidigare i tråden (och Facebook?).


Om jag förstod det rätt så rör det sig om det senaste bygglovet och det blev klart ritkigt nära Ba(r)ndagen - så vi hade första tjing på informationen.

Min tolkning är att skissen på första sidan är etapp 1 och den på sista sidan etapp 2. (eller om det är 2 och 3 och detta är etapp 1: https://www.facebook.com/gtrmotorpark/photos/rpp.151388288734158/15138 . . . . )

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2227



dstr skrev:
safe skrev:

Är det en "önskeritning" för en framtida bansträckning från GTR? För det är ju inte den som visas på framsidan av prospektet eller som visats tidigare i tråden (och Facebook?).


Om jag förstod det rätt så rör det sig om det senaste bygglovet och det blev klart ritkigt nära Ba(r)ndagen - så vi hade första tjing på informationen.

Min tolkning är att skissen på första sidan är etapp 1 och den på sista sidan etapp 2. (eller om det är 2 och 3 och detta är etapp 1: https://www.facebook.com/gtrmotorpark/photos/rpp.151388288734158/15138 . . . . )


Etapp två? Är det något som är påbörjat men kommer bli klart lite senare eller är det som en sydslinga på Gotland ring (något som kommer efter fred på jorden).

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



safe skrev:

Etapp två? Är det något som är påbörjat men kommer bli klart lite senare eller är det som en sydslinga på Gotland ring (något som kommer efter fred på jorden).


Om vi håller oss till termerna om 3 etapper så är det idag avverkat och schaktat för 1 och 2.

Någon tidplan för 3 tror jag inte nämndes.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
dstr skrev:
RallyQuattro skrev:


Här är dom....


Nej, det är inte samma ritning. Här är min tolkning av senaste ritningen från garage-prospektet.

edit: mspaint ftw ... eller ngt




Nice!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



Magnus Thomé skrev:

Nice!!!


Ja, jag ser fram emot byggstart av "garaget" - tyvärr så lät det som det var villkorat kring någon etapp - jag hade behövt vinterförvaring av husbil och Ferrari nu.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13152

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

"Daniels gröna bana" ser ju rätt trevlig ut.

Jag åkte förbi Eskilstuna häromdagen och var ju bara tvungen att svänga in och kika.
Det har bökats om i terrängen en hel del (se bilden).

Det vore fint om "intressemötet för rejsare" som det skrivits om tidigare skulle bli av...



_________________

Rice and shine
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8953



Om det stämmer så slipper man 3st 180 graders så en rejäl förbättring om det nu är så här det nu planeras inför nästa år ?



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Den långa svepande vänsterkurvan runt kullen kommer nog att bli intressant tack vare höjdskillnaderna.


Den rödmarkerade sträckan går längs trädlinjen.


Jag skulle dock fortarande vilja se halvknixiga halvsnabba kurvkombinationer och inte att nästan alla kurvor har en helt jämn radie helt igenom. Snabb och utmanande, inte snabb och tråkig. Det ser ju ut på kartan som att terrängen skulle kunna tillåta en "korkskruv" till exempel. Men men, det är inte jag som bestämmer. Jag kan bara önska.

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2897





Har jag förstått det rätt att de ska bygga allt utom slingan tillvänster i bild till Maj 2019?

Hoppas verkligen att banan blir bra, avståndet från Stockholm är ju intressant. Men bara om banan är rolig att köra.

Vändningen uppe på berget på slingan tillvänster kan ju vara intressant men den ligger nog en stund framåt i tiden.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



Andreas Millbro skrev:

Har jag förstått det rätt att de ska bygga allt utom slingan tillvänster i bild till Maj 2019?

Hoppas verkligen att banan blir bra, avståndet från Stockholm är ju intressant. Men bara om banan är rolig att köra.

Vändningen uppe på berget på slingan tillvänster kan ju vara intressant men den ligger nog en stund framåt i tiden.


Jag tror inte det är helt klart i maj - och blå strecket är oklart, men ja - under 2019. Det byggs för fullt, så nu håller vi tummarna för att det blir en vinter utan tjäle.


_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8953



Blå sträcket är ju som du ritade på din karta, var det inte så i senaste ritningen ?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



RallyQuattro skrev:
Blå sträcket är ju som du ritade på din karta, var det inte så i senaste ritningen ?


I senaste ritningen, den med HELA banan (det vi kallar etapp 3), på sista sidan i garage-prospektet så ritade jag ut HELA banan i grönt.

Om "blå kurvan" finns med i etapp 1, 2 eller 3 har jag ingen aning om.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8953



så då blir det alltså troligtvis alla dessa 180 graders nu först ändå?



men att det kanske görs om senare med extra slingan.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



RallyQuattro skrev:
så då blir det alltså troligtvis alla dessa 180 graders nu först ändå?


Har du problem med många kurvor så kanske du hänger på fel forum?

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8953



dstr skrev:
RallyQuattro skrev:
så då blir det alltså troligtvis alla dessa 180 graders nu först ändå?


Har du problem med många kurvor så kanske du hänger på fel forum?


Vad jag vet är detta en bil forum och inte ett gokart forum

Och om du inte hängt med så är det alla dessa tvära små 180 graders kurvor som dom flesta här inne som kör snabb bil på bana inte gillar..

Men vi blev lite gladare när du påstod att dom 3 tväraste skulle ersättas av en stor böj som du ritade i grönt och jag i blått, men förstår nu att detta tydligen inte är så utan kanske bara något du trodde / tolkat fel?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



RallyQuattro skrev:

Men vi blev lite gladare när du påstod att dom 3 tväraste skulle ersättas av en stor böj som du ritade i grönt och jag i blått, men förstår nu att detta tydligen inte är så utan kanske bara något du trodde / tolkat fel?


Tolkat fel? Är det bara jag som ser den på den här ritningen?


_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8953



Ja någonting är ritat där men även 230 graders kurvan från alla andra ritningar är ju där också.

Kanske blir ett alternativ spår om vi har tur..

Du har inte frågat dom när du varit där om detta?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



RallyQuattro skrev:

Du har inte frågat dom när du varit där om detta?


Nej, sista ritningen dök upp på lördagskvällen under galamiddagen. Fokus på antal kurvor var rätt ointressant då. Fokus landade mer på att säkra ett bra garage när frun höjde glaset till idén. Fastigheten som byggs lär bli något liknande https://blokkfast.se/voltmaetargatan-4

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Att den stora "uppvisningskurvan" för drifting kommer byggas ser jag som solklart självklart. Man har ju redan idag väldigt mycket driftingevent på banan och jag uppfattar den kurvan (rätt eller fel) som själva huvudkurvan för driftingen. thumbs up


Kurva 7 alltså.


_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



Magnus Thomé skrev:
Att den stora "uppvisningskurvan" för drifting kommer byggas ser jag som solklart självklart. Man har ju redan idag väldigt mycket driftingevent på banan och jag uppfattar den kurvan (rätt eller fel) som själva huvudkurvan för driftingen. thumbs up

Kurva 7 alltså.


Den kan bli riktigt spännande. Idag är ju höjdskillnaden säkert 5 meter från apex till utgången.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5489



"Mer information så här långt ang. projektet GTR Motorpark Eskilstuna.
Stay tuned mer kommer. Planer ang. Track planer((bild4) Etapp 1: 2.0km Norr (klart 1/5 -19) Etapp 2: 3.0km Syd -20 (Etapp 3: 3.7km Sydost 21/-22) Trevlig Helg ! #multitrack"

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Allmänt banåkaforum
På Gröndal Eskilstuna (nu:GTR Motorpark) händer det grejer!!
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15   >>
24 besök senaste veckan (70874 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande