Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2017-09-10 Lunda flygfält - i egen regi
2515 besök totalt
tarning
Spånga
Här sen Jun 2006
Inlägg: 65


Trådstartare
Stort tack för en mycket trevlig dag till alla som kom!

Jag var lite orolig att vi skulle vara för få, men det visade sig ju vara tokfel. Istället blev det supermycket körning för alla :-)

Dessutom kan man inte klaga särdeles på vädret, kanske lite blöt asfalt och kall vind på morgonen, men eftermiddagen var ju superb.

Det var klart omväxlande att byta bana under eftermiddagen. Det kanske händer flera gånger :-D

Jag hoppas att alla har kommit hem ordentligt, vi hamnade i ett rejält ösregn i Sollentuna.

Återigen, stort tack till alla närvarande!

_________________
Christer Tärning
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241



Riktigt rolig dag, kul att få testa på en ny sträckning på konbana för mig också, även om jag inte var så snabb. Men jag får återkomma nästa år och göra bättre ifrån mig då.

Sedan att jag blev lite för taggad på slutet med den snabbare banan och snurrade 3 gånger i hög fart får man väl ta, det är ju stora fördelen med flygfält att det inte gör jätte mycket att göra bort sig.

Kul med blandningen på bilar och folk, roligt att lära känna lite nya människor. Snacket mellan körningarna är ju som sagt halva grejen med sådana här event.

Tog några bilder men eftersom jag körde mycket blev det inte så många. Men slänger upp några stycken i alla fall.
















_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
tarning
Spånga
Här sen Jun 2006
Inlägg: 65


Trådstartare
Jag har lagt ut en mindre essä, lite data och några bilder på http://www.tarning.se/bilsport/konbana.170910.html.

Håll till godo!

_________________
Christer Tärning
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Kul att ni gillade vår, citat "älgtest i Autobahnhastighet". Ett par riktigt bra tider

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
tarning
Spånga
Här sen Jun 2006
Inlägg: 65


Trådstartare
@davve, tack för det!

Vi får tacka för 'lånet' av älgtestet. Det var inte alldeles lätt som sagt.

_________________
Christer Tärning
Citera
Speedsterspeed
Spånga
Här sen Aug 2006
Inlägg: 184



[quote="AffeAlien"]Riktigt rolig dag, kul att få testa på en ny sträckning på konbana för mig också, även om jag inte var så snabb. Men jag får återkomma nästa år och göra bättre ifrån mig då.

Sedan att jag blev lite för taggad på slutet med den snabbare banan och snurrade 3 gånger i hög fart får man väl ta, det är ju stora fördelen med flygfält att det inte gör jätte mycket att göra bort sig.

Kul med blandningen på bilar och folk, roligt att lära känna lite nya människor. Snacket mellan körningarna är ju som sagt halva grejen med sådana här event.

Tog några bilder men eftersom jag körde mycket blev det inte så många. Men slänger upp några stycken i alla fall.



Kul att träffas å tack för bilderna!!

_________________
Mikael Ankler
Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002
Citera
Eftersnack
2017-09-10 Lunda flygfält - i egen regi
2515 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande