Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2017-09-30 Smålandscupen, SYAB Raceway
2593 besök totalt
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483


Trådstartare
Tidschema enl. följande
08,30 Grindarna öppnas.
09,30 Banvandring
09,45 Förarmöte
10,00 Demovarv
16,00 Vi avslutar dagen och plockar ner allt

Som vanligt så kör vi först tre omgångar som är de som ingår i själva tävlingen, och resten av dagen är det mer fri körning.

Körningen är gratis för de medlemmar som inte har nyttjat sina "gratisevenemang" till något annat, kostar 100:- för vsvk-medlemmar och 200:- för utomstående. Evenemanget är SMA-försäkrat. Engångslicenser finns att köpa på plats och 12-månaders fixar du själv på http://www.svenskamotorsportalliansen.se/

Lämplig hjälm på huvudet, bomullskläder, besiktigad bil alt. vagnsbok (eller så vill vi kanske kasta ett öga på den för att se om den är hel och riktig) gäller.

Vi räknar med ett tak på 35 startande, till att börja med är 10 av de platserna till folk utanför klubbarna (som kommer in med antingen förskottsbetalning till bankgiro 455-7021 eller att vara på plats i tid). Vi har hittills inte behövt neka någon pga att det är fullt men vi vill ha den möjligheten.

Ett krav vi har på oss ifrån SYAB är att de vill ha tillbaka området i samma skick som vi får det, framför allt avseende hur ren asfalten är. Så för att deras halk-körningsvagnar skall överleva och eleverna skall se den utritade banan måste vi säga tack, men nej tack till drifting. Det är okey om du har en överstyrd bil, det är bara underhållande för oss andra om du får en sladd, ja t.o.m. däcksrök kan vara ok. Men den där däcksdödande, slitbanespridande riktiga driftingen får tyvärr hitta en annan arena.

Vi tillåter passagerare, dock måste också de vara försäkrade. Är passageraren under 15 år kommer vi att stänga av klockorna och hoppas på en lugnare framfart.

Vägbeskrivning: E22 till Kalmar, sväng in Södra infarten. I rondellen, sväng ner emot flygplatsen men fortsätt längs Fölehagsvägen tills dess att du är mitt i en 90-graders höger. Mitt i den finns en väg, Elverslösavägen, ta in där. 100m in kommer en skylt om SYAB Trafikcenter, följ dem. Kör sen utmed stängslet tills du kommer ner till flygrakan, där finns vi.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jag vet ju, men en plats kan vara bra att skriva ut...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Violina
Garaget
Här sen Dec 2012
Inlägg: 55



P.P. skrev:
Jag vet ju, men en plats kan vara bra att skriva ut...


Står ju om man läser texten?

_________________
Violetta Persson

www.streetpower.se
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483


Trådstartare
P.P. skrev:
Jag vet ju, men en plats kan vara bra att skriva ut...

Ja, det kan ju vara en fördel att få reda på det utan att behöva läsa hela texten. Har ändrat rubriken nu.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Violina skrev:


Står ju om man läser texten?


Tacka f-n för det, jag har ju skrivit den Jag försöker bara, på mitt eget lilla hårdhänta sätt, lära Jocke, Mathias och de andra vad som behöver göras när jag inte sköter informationsdelen längre.

Så, får vi se en Subaru på plats kanske? De är rätt underrepresenterade på våra körningar.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Violina
Garaget
Här sen Dec 2012
Inlägg: 55



P.P. skrev:
Violina skrev:


Står ju om man läser texten?


Tacka f-n för det, jag har ju skrivit den Jag försöker bara, på mitt eget lilla hårdhänta sätt, lära Jocke, Mathias och de andra vad som behöver göras när jag inte sköter informationsdelen längre.

Så, får vi se en Subaru på plats kanske? De är rätt underrepresenterade på våra körningar.


Tänkte åka till Anderstorp den dagen
Men det låter som en bra plan för 2018!

_________________
Violetta Persson

www.streetpower.se
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483


Trådstartare
En liten uppdatering, då priset på engångslicenser har höjts kommer de att kosta 200 kr istället för 150 kr som tidigare.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Inför träffar
2017-09-30 Smålandscupen, SYAB Raceway
2593 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande