Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1185 besök totalt |
DTM Mustanger
I början av nitti talet så var det några Mustanger som rejsade i DTM. Är det någon som vet någonting om dessa bilar ? Eller var jag kan hitta information om dom. _________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
||||
var inte det Nascar-bilar?
eller har helt fel? har för mej att jag hört nånstans att DTM ändrade reglerna ang. motorstorlek när Nascarbilarna körde från dem med i stort samma reglement, men det kanske bara är en skröna man hört nån gång ... |
||||
Jag minns inte om dom var flera, men en kördes iallafall av Gerd Ruch (Nej, det är ingen äldre kvinna
![]() Åhhh, jag blir så nostalgisk när jag letar efter bilder och alla förarnamn dyker upp... Det var tider det ![]() ![]() Bildtext: "Ein Exot unter den modernen Hightech Autos der DTM ist der Ford Mustang von Gerd Ruch. Trotzdem dieses Auto die höchste PS Leistung besitzt, hat es doch gegen die Rennwagen mit ihren Bremsen und Fahrwerken keinerlei Chance. Die Fans aber belohnen den spektakulären Einsatz und den bärenstarken V8 Sound mit lautem Beifall auf jeder Runde." Kort översättning: Trots att Mustangen hade högst effekt så hade den inte en chans mot dom andra bilarna. Fast publiken gillade den iallafall, med sin björnstarka V8 och jublade varje varv! Jättebra bild: ![]() http://forum.rscnet.org/attachment.p _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Exakt! Har hela säsongen -91 från DTM och det är inte enda året Gerd envisats med att åka jänkare i DTM... Mer än hopplöst efter får man nog kalla det. Men som vi vet, allt handlar inte om effekt. ![]() |
||||
öööh, hur menar du då? ![]() ![]() |
||||
Nu är du faktiskt lite taskig. Av de åtta gånger Ruch tog sig i mål 1991 var han faktiskt inte alltid sist. Bara fyra gånger faktiskt ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Han ledde faktiskt på Avus ett tag, men det är ju ingen avancerad rattvridarbana... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1185 besök totalt |