Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW E36 320 Coupé -94 SÅLD!
2310 besök totalt
uranium
Söderhamn
Här sen Apr 2009
Inlägg: 43


Trådstartare
Dags att sälja min bmw nu. Har ägt bilen i två år och lagt ner lite tid och kärlek på den. Riktigt vettigt exemplar om man vill slippa börja med massa rostlagning. Vore kul om någon entusiast tog över den.

Inom några veckor kommer den ställas av och köras till vinterförvaring. Så det är perfekt läge att köpa denna nu och göra nåt kul vinterprojekt av

Vet att den inte passar in i "sportbilar/banpreppade gatbilar". Men tänkte att eftersom E36 är så vanlig bil att bygga räser av kanske det är ok ändå Den har ju iaf coilovers och semi r-däck

Reg. nr: XPL134

Besiktad och skattad till nästa sommar.

Servicebok är stämplad upp till 18500 mil (Därefter har antagligen tidigare ägare servat själv utan att skriva nåt i boken). Vid 24500 mil bytte jag motorolja+filter, tändstift, samt luftfilter. Häromdagen slog den över till 25000 mil.

Ej vinterkörd i min ägo. Den har klarat sig mycket bra från rost. Finns några små prickar på ställen där det blivit stenskott, t ex. framkant på motorhuv. Dörrar och skärmar är väldigt fina. Fin på undersidan också.

Under motorn är det ovanligt torrt och fint för att vara en gammal bil. Går väldigt bra maskinellt. Fina avgasvärden på besiktningen.

Sitter coilovers på som är ställda rätt lågt. Så det kan skrapa i lite vid gupp eller om det sitter flera i baksätet. Går såklart att höja om man vill det.

Inredningen är i grå tyg. All klädsel är helt fri från sprickor. Dock lite solblekt. Jag har haft ur hela inredningen och tvättat golvmattan samt all plast för att få det riktigt fräscht. Stoppade samtidigt in ett original svart innertak i bra skick. Hatthyllan klädd i mörk fuskmocka. Dörrsidorna är proffsigt ombyggda för att rymma dubbla 6,5" högtalare. Sitter inget ljudsystem i nu. Skickar med ett par original dörrsidor i bra skick också ifall man vill byta.

Verktygsfacket i bakluckan är helt komplett.

Fälgarna är BBS Mahle 15x7" med ET11. Riktade, svarvade, blästrade, och pulverlackerade. Högglanspolerade centrumkåpor med bmw-logo. Skodda med Nankang NS2R 195x50x15.

Spakstället har jag renoverat med nya bussningar och clips. Blev väldigt fin och tajt känsla i spaken. Andra slitdelar som är nytt är bla hardyskivan och topplagringarna bak.

Sista ljuddämparen är utbytt till en mindre variant med 5" dieselkrök. Den är tajt inpassad och ordentligt svetsad (inga fula avgasklammers). Gillar man inte när det låter lite högt så kan jag skicka med en större simons dämpare.

Utrustning:
- M50B20 Vanos
- Manuell Getraglåda
- Dragkrok
- Taklucka
- TA technix coilovers
- Vita blinkers runtom

Negativt:
- Spricka i framrutan på passagerarsidan.
- Centrallås funkar ej. Sluta plötsligt att funka. Man får låsa varje dörr separat.
- Auto-läget uppåt på elhissarna funkar ibland. Har inte felsökt något men det känns som att någon lägesgivare spökar. Alternativt att det ska kalibreras. Manuellt går det alltid att köra rutorna kan tilläggas.
- Slitagevarningen för bromsbelägg lyser.
- Finns ett litet klarlacksläpp på ovansidan förardörren. (Syns på bilderna)

Följer med en pärm med dokumentation.

Tror jag fick med det mesta. Men har du någon fundering går det bra att ta kontakt via telefon eller mail.

Pris: 28 000:- (är inte omöjlig på prislappen vid snabb och smidig affär)

0736776503
niklas_holm3@hotmail.com

Mvh Niklas Holm





_________________
///Niklas Holm
Kör: Mitsu evo 3 430whp 530nm
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW E36 320 Coupé -94 SÅLD!
2310 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande