Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Carrera GTR - it's alive
1, 2, 3 ... 24, 25, 26   >>
8 besök senaste veckan (102255 totalt)
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Status 2019



Status efter säsongen 2018



Men så här började det i slutet på 2017

Köpt på oss vinterprojekt. Långloppa känd från MSLS och SLC

2.3l saab turbomotor med mitsubish Evo 9 turbo och MBE styrsystem
BMW M3 E36 växellåda
BMW M3 E46 slutväxel med modifierad ramplamelldiff.
BMW 540 E39 bakvagn
BMW 328 E36 framvagn
Öhlinsdämpare
Sellholm kniv krängare
Porsche GT3 frambromsok med BMW M3 E46 skivor fram.
BMW M3 E36 frambromsar bak
Glasfiberkaross

Har gjort bra varvtider men smälldes i våras...






[img][/img]

_________________
Tord Ringenha11
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693



Trevlig !!!!!! thumbs up Mera bilder på fram & bakvagn

_________________
Magnus Helin
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Snajsigt, kommer gärna över och tittar lite vid tillfälle thumbs up

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Bakvagn:





_________________
Tord Ringenha11
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Ojoj, det var lite att göra på den Lycka till med projektet thumbs up thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Insåg att en av få sparade leksaker från min uppväxt är snarlik:


Så det kanske blir nytt startnummer och andra breddare...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Hoppas det inte gör något att jag svarar Tord.
Fram vagnen är en standard e36 framvagn.
Allt orginal förutom stötdämparna.
Bakre bärarms infästningen är en uniball monterad med gängan horisontellt tvärs bilen för casterjustering.
Sen gjorde vi bara en ny plåt som infästning för balken. Skruvade dom på balken och skar upp i rambenet tills rätt höjd var åstadkommer och sen svetsades plåtarna fast.

Bakvagnen är en e39 som är avsmalnad för att passa på en smal 924.
Vill minnas att balken svalnade av ca 120mm på mitten.
Drivaxlarna från en 635:a och en m3 diff så blev det bra.
Övre reaktionsstagen är uniballs stag för camber och toe justering .

Mvh Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Ericl skrev:
Bakvagnen är en e39 som är avsmalnad för att passa på en smal 924.
Vill minnas att balken svalnade av ca 120mm på mitten.


Jag var lite nyfiken på infästningen av bakaxeln i karossen, det ser ut som att det är helt nybyggt med egna fästen.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Hej
Efter att bakvagnen var smal nog för en Porsche så gjorde vi som i fram.
Tillverkade plåtar som passade i bakvagnens orginalbussningar och sedan svetsade vi fast dom i golvet på bilen där det passade.
Efter ett år så försvann även rambenen bak och ersattes med runda rör som fästes under burplattan i bak på bilen.
Så bakvagnens bakre fästen sitter i dom rören. Dom främre sitter kvar i golvet.

Mvh Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Tord, har du något sorts minimum på antal bilar du ska vara inblandad i samtidigt?


Drivlinan är ju ett bra val som bör vara hyffsat problemfritt? Men det fattas något på bilen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men någonting verkar fattas





_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Hur menar du Magnus, det är väl inte så många? 1 aktivt projekt, 1 utfasningsprojekt, 3 vilande och en skojig bruks.

Golfen börjar ju säljas i delar så den är under utfasning, och projekten med Bisting ligger ju på is då han blev raggare så cortinan och speedstern händer inget med, så det är ju egentligen bara Anglian och Porschen då jag sålde den gamla e24:an... så Anglian får vila ett år till dvs fullt fokus på Porschen nu...

ska man inse sina begränsningar? Det måste vara nåt för andra

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Klart man skall ha många projekt Tord.
Det är helt normalt!

Hör av dig när du har fått in bilen i stan, jag är nyfiken på hur det ser ut med skadorna.

MVH
Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Ericl skrev:
Klart man skall ha många projekt Tord.
Det är helt normalt!

Hör av dig när du har fått in bilen i stan, jag är nyfiken på hur det ser ut med skadorna.

MVH
Eric


Lutar åt till helgen, vi plockar ner golfen och säljer av delar från den och det drog ut lite på tiden...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



Magnus Thomé skrev:


Drivlinan är ju ett bra val som bör vara hyffsat problemfritt? Men det fattas något på bilen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men någonting verkar fattas



Ja, den har ju inget rejsa-klistermärke!

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
David E skrev:
Magnus Thomé skrev:


Drivlinan är ju ett bra val som bör vara hyffsat problemfritt? Men det fattas något på bilen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men någonting verkar fattas



Ja, den har ju inget rejsa-klistermärke!


vi saknar den delen där klibban ska sitta, så snart den är där så kommer klibban. jag lovar!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Lasta av bil utan bakvagn är intressant...



_________________
Tord Ringenha11
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Roligt bygge!

Behöver du delar till bakvagnen har jag grejjer som ligger. Om det inte är M5, för den skiljer och jag har vanliga 528 grejjer.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Tackar! Men har prylar till den.

Fick med en m5 bakvagn, lutar åt att vi kör den i originalbredd nu istället för avsmalnad. Kommer bredda nästan 130 mm mot tidigare utförande.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Bakvagnar:


Breddar totalt 80 (40 per sida). Ska börja banka lite och kryssmäta och se hur snett det är. Verkar vara upp mot 1 cm somhögra främre fästpunkten till bryggan flyttat sig framåt. Nu behöver vi ändå flytta den 2,5-3cm utåt pga original m5 e39 bakvagnen som det blir.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



Tord.
Fundera på att flytta fästena i bryggan istället. Mycket lättare än att flytta fästena i karossen.
Framför allt dom bakre .

Mvh Eric

_________________
Eric Lycke
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Ska fundera på det Eric. Tacksam för din input genom resan...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Carrera GTR - it's alive
1, 2, 3 ... 24, 25, 26   >>
8 besök senaste veckan (102255 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande