Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 Carrera GTR - it's alive | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26 >> 9 besök senaste veckan (102256 totalt) |
Det där blir otroligt coolt!
Och fort går det, både på banan och i garaget (Gurra annonserade ut skärmarna för ett par dagar sedan). Kul projektbil och roligt att följa när det hela tiden händer nya saker! Mvh /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||||
Fort vete tusan om det går. Men med tape kan man ju i alla fall lyfta dit dem för att kolla resultatet. _________________ Olle Danielsson #88 Stötdämparexperten |
||||||
Flyttade ned den i garaget och tejpade på båda breddarna, samt döpte om bilen till Porsche 924 Carrera GTR
https://www.ultimatecarpage.com/img/ _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Kul att den kom ut såpass snabbt på banan igen och att ni börjat få upp farten!
924 GTP är nog mer korrekt egentligen, karossformen dök upp 1980 på Le Mans då dom fick köra prototypklassen GTP pga homologeringen inte var klar, det var innan GTR modellen ens existerade. Sorry för nörderiet _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
_________________ Olle Danielsson #88 Stötdämparexperten |
||||||
Tänker mig att den blir mest lik gtr i länken jag hade, men vi kan väl kalla den gtp då det blir mer exklusivt! _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Den i länken ser ut som 924-005 och 006, som körde i GTP LM 1982. Det är ju lite förvirrande när GTR som är kundbilen kördes med GTP breddare i le mans ibland. Dom flesta såg som ut bilden nedan, som också är från le mans, spirit of Australia, riktigt cool färgsättning. Over and out från nördfabriken _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Cedric, utifrån sett så är vi alla här härligt nördiga så det är bara att omfamna det!
Jag har en boss kostym idag så jag tänkte att det passade temat: Vi har ju tanken lite högre upp så vi skulle kunna få dit en schysst diffusor med, där kan vi hämta inspiration från Gustafs bil.. Vi behöver lösa framskärmarna och troligtvis fronten. Finns det nån som har 944 skärmar och front liggande i glasfiber så kan vi vara intresserade. Vi behöver även en zf-låda då vi bestämt oss att fortsätta det spåret även om det finns andra lockande alternativ. Räknar med att det inte räknas som breddning för MSLS om vi utgår från bredden som en gtr eller gtp hade _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Jag kör med en 5-petad 01e-låda i min 944 med B204 i, kanske är för stor låda för eran smak? tål effekt gör den i alla fall _________________ Ludwig Json |
||||||
zf ska räcka med vår effekt, dock är den nuvarande lite trött på 2:an... vi har en till med okänt skick och tänkte fixa en ny som reserv _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Honda K24 är ju inte så fel. Men en 3,2L rödmotor fungerar ju det med (om plånkan och tålamodet är tillräckligt) Sen kan jag inte komma ifrån att en LS3 med 4.8 vev kan ge trevlig dynamik. Men det är ju som vanligt regelboken som ger vad som är lämpligt. |
||||||
Vad an detta? om ut i så fall, BMW S65 _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||||
Olle brukar ju snacka om nån herrejösses volvomotor han har liggande, så det är väl risk för att han drar upp den igen... annars dyker ju olika varianter med LS upp som alternativ... det blir dock en kraftig prisökning mot nuvarande drivlina som knappt når 5 siffrigt i inköp och har nånstans runt 350hk _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
2,3 liter 300 moderat trimmad 2,5 liter 400 lite mer påkostad bara att välja. _________________ Olle Danielsson #88 Stötdämparexperten |
||||||
(Disclaimer: jag gillar SAAB-motorer)
SAAB B206L med 2.3L vev, större borr och portad topp bör kunna prestera lika bra som en motsvarande Volvomotor och passar rakt av? (B204/234 funkar också, väger lite mer pga balansaxlar). Åtminstone 300hk bör vara möjligt. Betydligt dyrare per hk än turbo dock,,, _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
Började göra i ordning en Volvo motor. Verdi stakar, vösser kolvar, Enem slipade kammar, portat 16V topp etc. Egentligen allt utom insugningsrör och grenrör. Grejorna blev liggande då andra projekt tog över. Så ska vi bygga sugmotor kan det vara något att bygga på. _________________ Olle Danielsson #88 Stötdämparexperten |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 Carrera GTR - it's alive | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26 >> 9 besök senaste veckan (102256 totalt) |