Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Carrera GTR - it's alive
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26   >>
9 besök senaste veckan (102256 totalt)
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



Nya breddare på gång.




_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Blir bra det här!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Det där blir otroligt coolt!
Och fort går det, både på banan och i garaget (Gurra annonserade ut skärmarna för ett par dagar sedan). Kul projektbil och roligt att följa när det hela tiden händer nya saker!
Mvh /Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



claes t skrev:
Det där blir otroligt coolt!
Och fort går det, både på banan och i garaget (Gurra annonserade ut skärmarna för ett par dagar sedan). Kul projektbil och roligt att följa när det hela tiden händer nya saker!
Mvh /Claes


Fort vete tusan om det går. Men med tape kan man ju i alla fall lyfta dit dem för att kolla resultatet.

_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Flyttade ned den i garaget och tejpade på båda breddarna, samt döpte om bilen till Porsche 924 Carrera GTR





https://www.ultimatecarpage.com/img/Porsche-924-Carrera-GTR-64416.html . . . .

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Kul att den kom ut såpass snabbt på banan igen och att ni börjat få upp farten!

924 GTP är nog mer korrekt egentligen, karossformen dök upp 1980 på Le Mans då dom fick köra prototypklassen GTP pga homologeringen inte var klar, det var innan GTR modellen ens existerade. Sorry för nörderiet

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164




_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Cédric skrev:
Kul att den kom ut såpass snabbt på banan igen och att ni börjat få upp farten!

924 GTP är nog mer korrekt egentligen, karossformen dök upp 1980 på Le Mans då dom fick köra prototypklassen GTP pga homologeringen inte var klar, det var innan GTR modellen ens existerade. Sorry för nörderiet


Tänker mig att den blir mest lik gtr i länken jag hade, men vi kan väl kalla den gtp då det blir mer exklusivt!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Tord skrev:
Cédric skrev:
Kul att den kom ut såpass snabbt på banan igen och att ni börjat få upp farten!

924 GTP är nog mer korrekt egentligen, karossformen dök upp 1980 på Le Mans då dom fick köra prototypklassen GTP pga homologeringen inte var klar, det var innan GTR modellen ens existerade. Sorry för nörderiet


Tänker mig att den blir mest lik gtr i länken jag hade, men vi kan väl kalla den gtp då det blir mer exklusivt!


Den i länken ser ut som 924-005 och 006, som körde i GTP LM 1982. Det är ju lite förvirrande när GTR som är kundbilen kördes med GTP breddare i le mans ibland. Dom flesta såg som ut bilden nedan, som också är från le mans, spirit of Australia, riktigt cool färgsättning. Over and out från nördfabriken



_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Cedric, utifrån sett så är vi alla här härligt nördiga så det är bara att omfamna det!

Jag har en boss kostym idag så jag tänkte att det passade temat:


Vi har ju tanken lite högre upp så vi skulle kunna få dit en schysst diffusor med, där kan vi hämta inspiration från Gustafs bil..

Vi behöver lösa framskärmarna och troligtvis fronten. Finns det nån som har 944 skärmar och front liggande i glasfiber så kan vi vara intresserade. Vi behöver även en zf-låda då vi bestämt oss att fortsätta det spåret även om det finns andra lockande alternativ.

Räknar med att det inte räknas som breddning för MSLS om vi utgår från bredden som en gtr eller gtp hade

_________________
Tord Ringenha11
Citera
MeanMouseMotorsport
Örnsköldsvik
Här sen Jun 2007
Inlägg: 60



Tord skrev:

Vi behöver även en zf-låda då vi bestämt oss att fortsätta det spåret även om det finns andra lockande alternativ.




Jag kör med en 5-petad 01e-låda i min 944 med B204 i, kanske är för stor låda för eran smak? tål effekt gör den i alla fall

_________________
Ludwig Json
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
LuddeMus skrev:
Tord skrev:

Vi behöver även en zf-låda då vi bestämt oss att fortsätta det spåret även om det finns andra lockande alternativ.




Jag kör med en 5-petad 01e-låda i min 944 med B204 i, kanske är för stor låda för eran smak? tål effekt gör den i alla fall


zf ska räcka med vår effekt, dock är den nuvarande lite trött på 2:an... vi har en till med okänt skick och tänkte fixa en ny som reserv

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Det dök upp anledningar till att köra sugmotor nästa säsong, vilken väg ska man vandra då? 300 hk är nån slags undre gräns...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Cheva ls motor.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Tord skrev:
Det dök upp anledningar till att köra sugmotor nästa säsong, vilken väg ska man vandra då? 300 hk är nån slags undre gräns...
Hur BMEP-effektivt ska det vara (lönar det sig att varva till månen)?

Honda K24 är ju inte så fel.

Men en 3,2L rödmotor fungerar ju det med (om plånkan och tålamodet är tillräckligt)

Sen kan jag inte komma ifrån att en LS3 med 4.8 vev kan ge trevlig dynamik.

Men det är ju som vanligt regelboken som ger vad som är lämpligt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Tord skrev:
Det dök upp anledningar till att köra sugmotor nästa säsong, vilken väg ska man vandra då? 300 hk är nån slags undre gräns...


Vad an detta?

om ut i så fall, BMW S65
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Tord skrev:
Det dök upp anledningar till att köra sugmotor nästa säsong, vilken väg ska man vandra då? 300 hk är nån slags undre gräns...
Hur BMEP-effektivt ska det vara (lönar det sig att varva till månen)?

Honda K24 är ju inte så fel.

Men en 3,2L rödmotor fungerar ju det med (om plånkan och tålamodet är tillräckligt)

Sen kan jag inte komma ifrån att en LS3 med 4.8 vev kan ge trevlig dynamik.

Men det är ju som vanligt regelboken som ger vad som är lämpligt.


Olle brukar ju snacka om nån herrejösses volvomotor han har liggande, så det är väl risk för att han drar upp den igen... annars dyker ju olika varianter med LS upp som alternativ...

det blir dock en kraftig prisökning mot nuvarande drivlina som knappt når 5 siffrigt i inköp och har nånstans runt 350hk

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



Tord skrev:
Niklas Falk skrev:
Tord skrev:
Det dök upp anledningar till att köra sugmotor nästa säsong, vilken väg ska man vandra då? 300 hk är nån slags undre gräns...
Hur BMEP-effektivt ska det vara (lönar det sig att varva till månen)?

Honda K24 är ju inte så fel.

Men en 3,2L rödmotor fungerar ju det med (om plånkan och tålamodet är tillräckligt)

Sen kan jag inte komma ifrån att en LS3 med 4.8 vev kan ge trevlig dynamik.

Men det är ju som vanligt regelboken som ger vad som är lämpligt.


Olle brukar ju snacka om nån herrejösses volvomotor han har liggande, så det är väl risk för att han drar upp den igen... annars dyker ju olika varianter med LS upp som alternativ...

det blir dock en kraftig prisökning mot nuvarande drivlina som knappt når 5 siffrigt i inköp och har nånstans runt 350hk


2,3 liter 300 moderat trimmad 2,5 liter 400 lite mer påkostad bara att välja.

_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Sparar de här för framtiden




_________________
Tord Ringenha11
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3444



(Disclaimer: jag gillar SAAB-motorer)
SAAB B206L med 2.3L vev, större borr och portad topp bör kunna prestera lika bra som en motsvarande Volvomotor och passar rakt av? (B204/234 funkar också, väger lite mer pga balansaxlar).

Åtminstone 300hk bör vara möjligt. Betydligt dyrare per hk än turbo dock,,,

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



beepbeep skrev:
(Disclaimer: jag gillar SAAB-motorer)
SAAB B206L med 2.3L vev, större borr och portad topp bör kunna prestera lika bra som en motsvarande Volvomotor och passar rakt av? (B204/234 funkar också, väger lite mer pga balansaxlar).

Åtminstone 300hk bör vara möjligt. Betydligt dyrare per hk än turbo dock,,,


Började göra i ordning en Volvo motor. Verdi stakar, vösser kolvar, Enem slipade kammar, portat 16V topp etc.
Egentligen allt utom insugningsrör och grenrör. Grejorna blev liggande då andra projekt tog över. Så ska vi bygga sugmotor kan det vara något att bygga på.

_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Carrera GTR - it's alive
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26   >>
9 besök senaste veckan (102256 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande