Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 Carrera GTR - it's alive | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26 >> 9 besök senaste veckan (102255 totalt) |
Vi tror att vi har nog med Saab motorer för att kunna få ihop en fungerande, men det blir det gamla blocket, som borras, och då tar vi kolvar och stakar från den nya motorn då den hade smidda överdimensions kolvar.
Det är ekonomiskt att köpa hela motorer och ta bara vissa delar istället för att att bara köpa de delar man behöver. om det är någon som villhöver en 9-5 topp så har vi en extra nu iaf. Vi byter dock alla lager och packningar så det ska bli som en ny och fräsch maskin.. Jag slog till på en reservturbo för ett tag sen, men konstaterade att det var en evo8 och det hade ju varit smart med evo9 då det är det vi har sen tidigare, men som tur är verkar det vara samma turbin, så man kan köpa hela turbos och ta delar ur med. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Villhöver du en spridarbrygga till Saab-motor? AN-anslutning och en 3 bars BTR som kan flöda bättre om man ska använda biffigare bränslepump (vill minnas att den kan vara samma som till Sierra Cosworth). Den blev över när jag sålde av mina Saab-delar för några år sedan. Är gjord för att sitta på insug till ng900/og9-3 och borde därmed passa även 9-5 - krävs nog ingen doktorshatt för att anpassa den för insug från 9000 heller...
https://photos.app.goo.gl/yRaqoDwkrb Är du intresserad så skicka din adress så kommer den någon gång _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||
Gärna! Har bra med bra och ha grejjer efter felköp av några motorer, men det där känns som något vettigt! _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Och dom flödade hur mycket vid vilket tryck? _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Tror det var dessa: https://www.speeding.nu/p/branslesys _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Vi tänker köra vidare på macksoppa 98, då vi kan tanka bruxisar med all soppa som blir över när vi bryter. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Byta till gröna kanske...
https://www.speeding.nu/p/branslesys _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Oavsett vilka du köper så är mitt tips att köpa av den ENDA Bosch auktoriserade ÅF i norden nämligen Finjector.
Då kan du även maila innan och höra om dom har några som är 100% flödes matchade samt du får med papper på flödena och behöver inte betala extra för detta. Och kan lova att du får mycket bättre matchade spridare därifrån än från någon annan och ändå till lågt pris. Är det dom gröna ovan ni vill ha så har du samma i denna länk: https://www.finjector.com/eng/ev6_bo _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Status nu är att gamla blocket är borrat och motorn ihopsatt, med smidda kolvar från den nyköpta motorn. Kabelhärvan är pågång till Maxxecu Street.
Samtidigt flyttar vi från stan ut på Ekerö och det finns ju en del sparade bra att ha grejjer. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Det är nog fel, det är nog impreza spridare av nåt slag som suttit där. hur mkt ska det flöda för upp till 400hk i en 4 cylindrig Saab b234? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
För en turbo motor som går på bensin och ska ge 400hk på 3bars grund bränsletryck så behövs 700-800cc
Så jag skulle sikta på 8-900cc, dock om ni vill trimma mer eller prova E85 så behövs ännu större. 500hk på E85 runt 1200cc Så köp inte för små för då åker ni på att byta ut dom i framtiden. https://bjprace.se/info/utrakningar/ _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Tackar! Nuvarande flödar 565cc vid 3 bar. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
|
||||||
Japp, när garagehyran är den största utgiften i ett långloppsteam så valde vi att göra på ett annat sätt. Vi tar garagepengarna och stoppar i motorn... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 Carrera GTR - it's alive | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26 >> 9 besök senaste veckan (102255 totalt) |