Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 Carrera GTR - it's alive | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24, 25, 26 >> 18 besök senaste veckan (102309 totalt) |
Visst är Olles skärmar tunna, men mina är tunnare _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||||
Shakedown på Gelleråsen i regnet väckte en del funderingar, frågor jag ställt till Eric per mail men det kanske finns andra med input:
1:Hjulvinklar, vad ska man ha på en sån här? 2:Hur bred ska man göra den fram när den har blivit rätt så mkt bredare bak? Den är ca 14 cm bredare bak numer... 3:Diffklumpen, vi har inte monterat pump och kylare än då vi missade att fixa en tredje anslutning. Tror ni att vi kan koppla luftning med sätta t på slangen från pumpen till diffen och dra en slang med mindre diameter upp till catchtanken? Catchtanken sitter med botten strax över toppen på diffen. 4: Extra kontakter bak, ser ut som det gått till vardera sida, vad kan det vara? Har den haft ABS eller nåt sånt tidigare? 5: Det fanns med extra stag liknande de som är till splittern, är det bara extra eller har vi missat nåt? Tack för input! Första gången i en ny räserbil på en bana med gamla r-däck med tveksam förvaring och inte mer än grovt kollade hjulvinklar gav lite gräsklippning _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
Så då är hjulvinklar fram justerade till 4 grader camber och 2 mm toe-out. Vår grovjustering innan gelleråsen var helt åt skogen så det var inte så konstigt att den var lite lynnig i regnet.
Vi söker skruvbara 50 mm spacers då vi kommit fram till att det blir lagom att bredda den så fram. Nån som har eller kan fixa så är vi intresserade Jag passade på att ta ut licensen och har anmält oss till MSLS till helgen på Mantorp, vi tar racet som utbildning inför nästa säsong... Fråga: Vi missade när vi fixade diffen att lägga till en riktig anslutning för luftning. Vi tänkte köra kylning via påfyllning och avtappningsskruvarna med banjo där. Vad är era åsikter om att köra kylning men med original avluftning på m5 e39 diffen? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
Har kört med kylning och original avluftning, visserligen så har vi E60 m5 diff i corvetten, men det funkade.
Kul att se vinnar possen på banan igen. |
||||||||
Hur ser avluftningen ut ? En tunn avluftning är i sej inget problem.... om du förlänger den med en grövre slang, som går högt upp. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
När är racet ?
Jag är i Stockholm på lördag. Ska åka båt till Åland _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Tack för input!
Race på lördag, åker ner på fredag så missar dig Håkan. Var försiktigt på båten, har själv upplevt finlandsfärjorna och sjögången kan sätta sig kraftigt på balansen och det är rätt vanligt att skeletttjuven är i farten! Pelle har fått tag på spacers! Borde ha dem idag så då kan vi sätta fin breddarna fram med! Ska nog testa med att köra kylaren utan annat än original avluftning _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
På 57 hade vi hål i en slang till laddtrycksstyrningen så vi gav upp och lastade efter varv 60, när bilen var lastad så tittade Eric Lycke ner under huven och såg direkt var läckan var... vi trodde det var nåt annat fel... så då lagade vi och lastade av och körde lite till... fick okey fart då
_________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
http://www.formula1-dictionary.net/f _________________ Olle Danielsson #88 Stötdämparexperten |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 Carrera GTR - it's alive | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24, 25, 26 >> 18 besök senaste veckan (102309 totalt) |