Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Renovering av lamelldiff?
1456 besök totalt
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 458


Trådstartare
Vet inte om tråden hamnade rätt men är det någon här som pysslar med diffar? har en bmw 210 e28 lamelldiff jag skulle behöva hjälp med

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13256



jorgen skrev:
Vet inte om tråden hamnade rätt men är det någon här som pysslar med diffar? har en bmw 210 e28 lamelldiff jag skulle behöva hjälp med


Pelle i mitt race team snackar ofta varmt om Mobimech när det gäller diffar, jag har inte förstahands kunskap... men de har mixtrat med en bmw diff som sitter i den bakhjulsdrivna golfen jag rejsat med.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441



Stämmer, jag har själv lämnat in min bromsade differential (BMW 188) till Mobimech just för vetskapen om att det blir korrekt (jag själv hade inte då inte några särskilt bra kunskaper om bromsade differentialer utan tänkte det var lika bra att någon kunnig gjorde detta).

Funderar så här i efterhand varför jag inte samtidigt drog upp spärrverkan från original 25% när jag ändåså hade den där uppe för renovering

Om jag minns rätt så kör Peder inte på heltid längre, men har fullt upp. Men hör isåfall med Peder direkt - för det blir nog bättre än att jag sitter här och gissar


Det finns självklart flera andra duktiga diff-mekare här ute, men eftersom jag kände till Mobimech och skulle ändåså fara till Göteborg lite då och då så föll valet på Mobimech.

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Skruva banåkabil
Renovering av lamelldiff?
1456 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande