Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Vissa bilder har blivit svarta med bilduppladdning - löst!
1703 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det har varit problem med att bilduppladdningen inte har klarat av vissa specialvarianter av jpg-bilder. Tyvärr finns det en del avarter i filformat när det gäller jpg och till skillnad mot de flesta andra mer förlåtande program som gladeligen visar upp alla de här sortens bilder så har bildhanteringen (gd2 i php) på Rejsas bilduppladdning varit strikt och fullständigt oflexibelt oförlåtande för sådana vidlyftigheter.

Men nu är det till slut löst. När bilduppladdningen stöter på en sån här bildfil så skickas filen till ett mer förlåtande program som helt enkelt öppnar filen snällt och sen direkt bara sparar ner den igen, nu i 100% korrekt filformat. Och sen kan bilduppladdningen göra klart det hela utan problem.


Jag har inte lagt in fixen i mobiluppladdningn än, det gör jag inom någon dag eller två thumbs up


Om jag lyckats paja något annat när jag fixat med detta så tjoa till här i tråden om ni snubblar över något!



Såhär ser det ut när bild ett är skum:


_________________
Magnus Thomé
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1749



thumbs up

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Blir lite extra pill med mobilappen innan den funkar som den ska Installerar Android Studio just nu...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu är Rejsas bilduppladdningsapp uppdaterad till v0.14. Så nu funkar det med både https och slut på svarta bilder.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Foruminfo/frågor
Vissa bilder har blivit svarta med bilduppladdning - löst!
1703 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande