Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Datsun 240Z -71 är överallt och grejar | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18 >> 5 besök senaste veckan (85355 totalt) |
_________________ Niklas Ellström "ELLracing" Mustang Gt S300SX-E372 |
||||
fajs 8100kr
weber 16200kr och har hört att dessa nytillverkade weber inte heller är felfria. så kanske är bäst köpa fajs och fylla med weber innehåll? _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
För 8100 kr får du en jäkla massa munstycken och delar. Så ja köp Fajs. |
||||
Ett par jeans Du köper för $1 är jeans- men inga Levis
En BKC box är röd på utsidan- men ingen MSD Jag har bara Webrar på mina bilar å är bara nöjd OPS nu ljög jag. Min Mustang med 514 har 4 st Gene Berg 62:or- men dom är dubbel så dyra som Webrarna Oavsett, så tror jag Du vet att kvalitet kostar Tillägg i en helt annan fråga: Alla som tagit ur sätet i toppar åt mig har jobbat med TIG:en Gör så istället för MIG - Just a tip from the coach _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
ja det var just därför jag tänkt köpa webrar men efter som dom ny tillverkade webrarna verkar hålla rätt dålig kvalite även dom kanske det är sak samma i slut ändan och flera har haft problem med just värmen och dessa. Mikuni funkar tydligen mycket bättre i det avsendet men börjar bli svåra att få tag i. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Är det någon speciell anledning till att du ska ha förgasare ?
Det finns ju fina insprutnings-spjällhus till Weberinsug . _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Har kollat lite närmare på den "extra" motor jag köpte.
och hittade att det är konstiga skador på däck-ytan i förbräningsrummet på några cylindrar och sprickor mellan ventilsätena på alla cylindrarna fan jag som tänkte att bygget skulle gå lite fortare nu när jag inte tänkt svetsa förbränningsrummet längre. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Ja de kan man säga Jag har arbetar med stand-alone insprutning och turbo hela mitt liv så vill skaffa mig mer erfarenheter kring just förgasare _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Hehe ja en sån vore nice Killen med den fina orangea på första sidan hade köpt en till en av sina bilar. Har sett nånstans att nån satt i så stora säten så dom tar i varandra Det skulle ju betyda att sprickan mellan sätena automatiskt försvann _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Om du nu vill ha "bästa kvalité" så köp inte nya "weber" då i så fall utan leta rätt på tre begagnade italienska. Kan ju ta ett litet tag (i och med att du vill ha 48or och inte 45) och man får ha koll på både att de har samma typnummer och inte är misshandlade men det är inte omöjligt. Dessutom säkert billigare än nytillverkade.
Du kan ju titta efter Dellorto 48or också. Till skillnad mot weber har de utbytbara E-rör även till lågfartsregistret så det går att få bättre egenskaper på låg/dellast än med Weber. Men, det blir ytterligare en parameter att arbeta med och förvirras av!! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Nått tips på bra ställe att hitta gammla Weber 48DCO Fick tips att om jag vill få ut 300hk och 8000varv bör jag använda 48DCO Och inte 45DCOE _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Har detonerat finfint. Och sprickor mellan sätena är väl inget större problem att svetsa igen på en gång du svetsar igen hela förbränningsrummet? _________________ Roland Johansson |
||||
Jag har sett liknande på kolvar när de spikat men aldrig sådär i toppen Jag som precis beslutat att åka på bf98 och inte behöver svetsa förbränningsrumen längre _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Vad jag har läst och hört så är de Spanska Webrarna ungefär lika bra som de italienska, men med den skillnaden att de Spanska förgasarna ofta har aluminiumspån och gjutskägg inuti som kan täppa till kanaler och munstycken om de inte tas bort innan bruk.
Här hittar du Mikuni: http://www.v-performance.com/product _________________ Kai Anttila |
||||
Finns ju Weber 50 DCO också. Kan kanske vara lättare att hitta begagnade än 48 DCOE tror jag, 48orna ser man inte lika ofta tycker jag. DCO saknar choke men det är ju inget större problem.
Var man ska leta, tja allehanda annonssidor, rejsa, savarturbo, blocket, tradera, ebay, resultatservice, turbosport.co.uk, facebook-grupper. Med fördel inriktade mot rally och rallycross. Du kan ju kolla med t ex rallydelar i Vretstorp om de har några liggande för tillfället. Men det är ju som vanligt lite lotteri om något dyker upp just när man själv är intresserad. Kan gå snabbt eller ta lång tid. Köpesannons är ju inte fel det heller... De Dellorto och Weber som jag personligen köpt de senare åren har kommit via rejsa, ebay och resultatservice. Jag hade letat efter Dellorto också men det är ju en del som är lite rädda för dem. Påstås ibland att det skulle vara svårt med delar men det har inte stämt när jag har behövt något i alla fall. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
_________________ Patrick Wetterskog |
||||
EN (1) Weber 48 med 42 mm Venturi flödar 581 CFM.
Så den börjar strypa vid runt 850Hk. Det blir ju lite kontraproduktivt att köpa stor förgasare för att sedan montera en liten venturi för att kunna få någon typ av körbarhet. Det finns beräkningar på detta. Å andra sidan så är det lika bra och köpa stort om priset är samma, förutsatt att venturi finns. Du behöver inte så mycket förgasare som många tror. En bekant plockar ut 93 Hk ur sin hoj med en Lectron 48mm. (Ett hål) Nackdelen med "MC" gasare är att du får designa en axel så du kan styra alla och det kommer gå åt rätt mycket munstycken vilket blir rätt kostsamt. Hur mycket kommer du varva? |
||||
På ett sätt kan det stämma men det många inte tänker på då man säger så är hur insuget är utformat. Har Du någon typ av plenum under/innanför förgasaren/sprutet har Du helt rätt- men kör man individual runner är det en helt annan sak. Ytterst få har insett fördelen med den typen av insug,. Det är så man ska köra en uppsättning webrar. Det är då de kommer till sin rätt. Luftbehovet bli helt annorlunda med IR-insug. Min ena gatbil har 8 st 75 mm spjäll och har gassvar som en motorcykel. Den klarar inte att föda mer än lite drygt 1.000 h (sugis) En del av detta berörs i den här filmen: https://www.youtube.com/watch?v=gUKp _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Våra race- och banåkarbilar Datsun 240Z -71 är överallt och grejar | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18 >> 5 besök senaste veckan (85355 totalt) |