Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT-RS 2010 - Såld, ny bil inköpt!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
17 besök senaste veckan (36911 totalt)
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
Babbe skrev:
Håller med att det är riktigt trångt att få plats med kylning jag klämde in slangen mellan oket och spindeln stripsad på en bit alu som är skruvad i spindeln

sen är ett tips att fylla växel förar bussningarna med epoxi. då blir dom stumma och fina.

Tråkigt om det är en vajer som kärvar dom är inte roliga att ta ner


Grymma bromsar! Har du nån bild på hur det ser ut på insidan där slangen ansluter? Har du lyckats få in luften mot centrum på skivan, eller blåser den på insidan av skivans svepyta? Nej, jag hoppas verkligen att jag slipper byta vajrarna, då måste man nog ta ned både downpipe och kardan.

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751



Nä den blåser bara på svepytan måste till ganska komplicerad tratt för att få ner den till centrum tyvärr.
Upplever själv inga problem så det får vara såhär.

stripsar bara fast slangen på undersidan av alu profilen och klämmer in den mellan oket och spindeln sedan går slangen till oket över luft slangen.
tryckt till han lite så den är oval för att passa, har tyvärr ingen bättre bild.




hade gärna haft dina ok och skivor också. det är bara 330 skivor med 4 kolvs ok, men det räcker till för min bil, har inte lika mycket effekt som de flesta och några kilo lättare bil.

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Grym saxlyft! Såg en som hade med sig en sån här på en tävling när jag var i USA i höstas. Såg riktigt smidigt ut! Vart köper man dessa i Sverige?

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 832



N Wiberg skrev:
Grym saxlyft! Såg en som hade med sig en sån här på en tävling när jag var i USA i höstas. Såg riktigt smidigt ut! Vart köper man dessa i Sverige?


Denna dök upp i mitt instagram flöde häromdagen.
http://quickjack.se/

_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Intressant! Hörde av mig till dom. Blir ganska dyra i Sverige verkar det som...får undersöka vidare!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
Babbe skrev:
Nä den blåser bara på svepytan måste till ganska komplicerad tratt för att få ner den till centrum tyvärr.
Upplever själv inga problem så det får vara såhär.

stripsar bara fast slangen på undersidan av alu profilen och klämmer in den mellan oket och spindeln sedan går slangen till oket över luft slangen.
tryckt till han lite så den är oval för att passa, har tyvärr ingen bättre bild.



OK, tack för info! Jag får fundera vidare hur jag kan lösa detta på bästa sätt.

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Intressant! Hörde av mig till dom. Blir ganska dyra i Sverige verkar det som...får undersöka vidare!


Jag köpte min via deras importör BPK Europe. Den kostar nästan 20K så inte speciellt bra pris, men jag vill bara använda lyften på vintern och sedan få bort den på sommaren, så jag kan använda garaget som vanligt och då blir detta nästan enda alternativet.

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1673



N Wiberg skrev:
Intressant! Hörde av mig till dom. Blir ganska dyra i Sverige verkar det som...får undersöka vidare!


Ursäkta trådstöld, men den är ju redan inledd

Kolla med Gustaf Uhlander. Tror han håller på med ett ev gruppköp. Tror jag såg det på Facebook. Riktigt smidig lyft förövrigt!

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742



Gustav_H78 skrev:
N Wiberg skrev:
Intressant! Hörde av mig till dom. Blir ganska dyra i Sverige verkar det som...får undersöka vidare!


Ursäkta trådstöld, men den är ju redan inledd

Kolla med Gustaf Uhlander. Tror han håller på med ett ev gruppköp. Tror jag såg det på Facebook. Riktigt smidig lyft förövrigt!


Det stämmer, jag lägger in en liten blänkare om det i tråden som handlar om Quickjack.

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
Idag har TT:n fått nya stålomspunna slangar bak, bakre bromsskölden har kapats ned för att RS6 skivorna ska få plats. Fram har det monterats 370x32mm Girodisc flytande skivor med PFC331 bromsbelägg. 331 är efterföljaren på PFC08 och det ska bli spännande och prova hur dom funkar!


Den första bromskylningsmodden är också klar. Ett par aluminiumbitar har bockats till för att styra in mer luft i NACA inloppet som original förser utrymmet runt bromsarna med kylluft. En till modd är också planerad med en 3D printad specialtratt under bilen som sedan med 2" slang förser centrum på skivan med kylluft ovanifrån.


Jag har funderat lite också på att kanske köpa en större intercooler och eventuellt också ett CAI - öppet luftfilter. Intercoolern lär ju göra temperaturerna mer stabila på bana, men vad tror ni om ett insug, märker man nån skillnad eller får jag bara problem med besiktningen? Den ökade effekt man eventuellt får kostar ju egentligen väldigt mycket så jag är bara lite tveksam om jag ska göra dessa uppgraderingar.

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Grattis till en bil som går att göra riktigt snabb. "Min" TT har ju vunnit TA.NU serien två gånger nu, en gång med mig som förare och en gång med nya ägaren, så det är väl bevis nog. Är det så vill du ha tips eller undrar något är det bara att skicka ett PM.

Lycka till med bygget

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



iqbad skrev:
PFC 331

Cool! 331 är ingen compound jag känner till. Trodde 08 var relativt ny? Ska bli intressant att se vad du tycker om den.

Hittade ingen info på deras hemsida om 331.

_________________
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 678



Hur ser original luftburk/inlopp ut på TTRS?
Jag har en variant på min bil som, i min bok, BORDE vara ganska vettigt (Då är jag ju dock väldigt grön på detta..).
Ska se om det går att ta sig genom snömassorna och ut i garaget imorgon, så kan jag fixa en bild på vad det är för prylar som sitter på min bil.

_________________
Emil W
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
miarpe skrev:
Grattis till en bil som går att göra riktigt snabb. "Min" TT har ju vunnit TA.NU serien två gånger nu, en gång med mig som förare och en gång med nya ägaren, så det är väl bevis nog. Är det så vill du ha tips eller undrar något är det bara att skicka ett PM.

Lycka till med bygget


PM skickat! =)

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
NiklasFalk skrev:
iqbad skrev:
PFC 331

Cool! 331 är ingen compound jag känner till. Trodde 08 var relativt ny? Ska bli intressant att se vad du tycker om den.

Hittade ingen info på deras hemsida om 331.


Nej, verkar inte finnas nån info ute på nätet, jag fick bara höra från PEAN att de hade denna nu så jag tänkte jag kunde prova! Var egentligen sugen på PFC11 men det verkade inte finnas till TT-RS.

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
Nu har jag monterar camberplattor från Integrated engineering. Dom var lätta att montera och verkar vara bra byggda.




Det borde gå att få runt 3 grader nu med dessa!

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
Snömannen skrev:
Hur ser original luftburk/inlopp ut på TTRS?
Jag har en variant på min bil som, i min bok, BORDE vara ganska vettigt (Då är jag ju dock väldigt grön på detta..).
Ska se om det går att ta sig genom snömassorna och ut i garaget imorgon, så kan jag fixa en bild på vad det är för prylar som sitter på min bil.


Jag ska knäppa nån bild sen när jag monterat ihop allt, väntar bara på några till bussningar för växellådan!

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Trevliga plattor. Söker nått liknade till min 991a håller på med ett special projekt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 603


Trådstartare
Supramannen skrev:
Trevliga plattor. Söker nått liknade till min 991a håller på med ett special projekt


Jag som trodde Porsche hade tänkt på det där redan så att man kunde ställa lämpliga hjulvinklar för bana redan original! Måste man ha camberplattor också på en 997:a?

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Cayenne Turbo 2019
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 678



iqbad skrev:
Snömannen skrev:
Hur ser original luftburk/inlopp ut på TTRS?
Jag har en variant på min bil som, i min bok, BORDE vara ganska vettigt (Då är jag ju dock väldigt grön på detta..).
Ska se om det går att ta sig genom snömassorna och ut i garaget imorgon, så kan jag fixa en bild på vad det är för prylar som sitter på min bil.


Jag ska knäppa nån bild sen när jag monterat ihop allt, väntar bara på några till bussningar för växellådan!

Aha trevligt, vad är det du beställt och ska montera för bussningar?

_________________
Emil W
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



iqbad skrev:
Supramannen skrev:
Trevliga plattor. Söker nått liknade till min 991a håller på med ett special projekt


Jag som trodde Porsche hade tänkt på det där redan så att man kunde ställa lämpliga hjulvinklar för bana redan original! Måste man ha camberplattor också på en 997:a?


Det behövs varken på 997 eller 991 men ja håller på med ett special projekt så därför behöver ja nått liknade

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT-RS 2010 - Såld, ny bil inköpt!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
17 besök senaste veckan (36911 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande