Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Jösses, har det gått tjugo år sen jag började!
2191 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Chattade precis med Särås (som bl.a. drev Lazzat). Och kom på att jösses, min första säsong med den här härliga hobbyn och alla trevliga människor var med GTI klubben 1998.

Jag hade kört Peugeot 205 GTI i nästan tio år och hade länge letat efter något lite större som ändå skulle vara lite skoj och rappt att köra. Det blev till slut en Golf VR6 syncro -98. När man köpte den så fick man på köpet ett års medlemskap i en bilklubb som hette just GTI klubben. Som arrangerade någon sorts träffar på svenska tävlingsbanor? Vad tusan var detta!!??!!? Måste kollas upp! Och på den vägen var det liksom Så ett stort tack till Rune Syvén i GTI klubben som var central till att få till att Volkswagen gav bort GTIklubbsmedlemskap till alla nybilsköpare! Utan det så hade det nog aldrig blitt såhär.

Och vad mycket trevliga människor man lärt känna under alla de här åren! Att tänka tanken hur det varit utan den här fantastiska hobbyn i alla år, hhuuuuuaaaa, blir mörkrädd nästan

_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



Det blir snabbt ruskigt om man börjar räkna. Minns min första tråd på rejsa typ 2003 som handlade om tips för att laga mitt sprickna topplock. Det urartade i en många sidor lång tråd huruvida man skulle diskutera meka eller inte på rejsa, ja sidan vann och skruva banåkarbilar öppnades. Chockartad start

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Magnus Thomé skrev:
Chattade precis med Särås (som bl.a. drev Lazzat). Och kom på att jösses, min första säsong med den här härliga hobbyn och alla trevliga människor var med GTI klubben 1998.

Jag hade kört Peugeot 205 GTI i nästan tio år och hade länge letat efter något lite större som ändå skulle vara lite skoj och rappt att köra. Det blev till slut en Golf VR6 syncro -98. När man köpte den så fick man på köpet ett års medlemskap i en bilklubb som hette just GTI klubben. Som arrangerade någon sorts träffar på svenska tävlingsbanor? Vad tusan var detta!!??!!? Måste kollas upp! Och på den vägen var det liksom Så ett stort tack till Rune Syvén i GTI klubben som var central till att få till att Volkswagen gav bort GTIklubbsmedlemskap till alla nybilsköpare! Utan det så hade det nog aldrig blitt såhär.

Och vad mycket trevliga människor man lärt känna under alla de här åren! Att tänka tanken hur det varit utan den här fantastiska hobbyn i alla år, hhuuuuuaaaa, blir mörkrädd nästan


Haha började nog i samma veva med intresset då i GTI klubben, så kanske vi såg då..

Nu 20 år senare är man tillbaka till Gti klubben...

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984



Jag började också med GTI klubben minns dock ej om det var 98 eller 99

Men banlicens tog jag först 2007 på Sviestad för att Audi klubben som jag började köra med då krävde SBF licens.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag minns när du kom till kullen den gången Magnus, du hade hittat en annan Golf på vägen som du parkörde med i olagligt högt tempo (ursäkta, nu tog jag av dig din gloria gällande att aldrig rejsa på vägen Magnus).
Det visade sig ju vara Rune, som du lärde känna på det sättet.

I GTI klubben (därefter VW GTI Klubben och numera VW Club Sweden) har jag förresten varit medlem i snart 30 år. Där kan man snacka om Huuuaaaa, blir mörkrädd...
Jag borde ha träffat både dig Mange och RallyQuattro på den tiden, men minnet är lite ruttet...

Tyvärr har jag väl tappat lite intresse kring svängaåkning på senare år och gått in för lite mer glassätning med familjen. Fast det är rätt skoj det också.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nisse Classon skrev:
gloria









_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Nisse Classon skrev:
I GTI klubben (därefter VW GTI Klubben och numera VW Club Sweden) har jag förresten varit medlem i snart 30 år. Där kan man snacka om Huuuaaaa, blir mörkrädd...
Jag borde ha träffat både dig Mange och RallyQuattro på den tiden, men minnet är lite ruttet...


30år... där ligger man i lä. Jag som tyckte det kändes lite speciellt när man vart hedersmedlem(10år) i GTI-klubben för något år sedan.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Magnus Thomé skrev:
Nisse Classon skrev:
gloria










thumbs up

_________________
Stefan Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Minns när jag terroriserade dig på telefon en massa om M3 Stefan

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Jösses, har det gått tjugo år sen jag började!
2191 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande