Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Subaru Brumby/Brat/Pickup med kompressor.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (34930 totalt)
Jimmie
Kastrup
Här sen Sep 2005
Inlägg: 21



Dum fråga kanske men jag har ingen erfarenhet med 3d-skrivare, kan en utskrift sättas på paus? T.ex. som du skriver, om materialet tar slut.

Samt lite off topic, vad är det för hoj på profilbilden? Finns det fler bilder på den?

_________________
Häls. Jimmie Johansson
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Jimmie skrev:
Dum fråga kanske men jag har ingen erfarenhet med 3d-skrivare, kan en utskrift sättas på paus? T.ex. som du skriver, om materialet tar slut.

Samt lite off topic, vad är det för hoj på profilbilden? Finns det fler bilder på den?
.
Tjena.

Javisst. Min är bara utrustad med manuell paus.
Men köper man tex en ny Prusa I3 Idag så har den failsafe, överbelastnings sensorer, filament varnare osv.
Den kan du dra ur sladden på, stoppa i igen och så fortsätter den.
Mer eller mindre bergsäker.

Det är min gamla Husqvarna Cr500 Supermotard.


_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Materialet räckte..
Får plana till anslutningsytan bara för den slog sig endel.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Ja det blev nästan start idag.

Satte på allt och kopplade på soppa.
Fontän.

Jag har haft i baktanke hela tiden att bränsletrycket är för högt för Mikuni förgasarna men har inte varit driven nog att gå ut att prova.

Jag tänkte iaf snurra runt utan inkopplad soppa och visst tände den till innan batteriet blev lite trött och klockan blev för mycket.
Fick lämna allt och gå in och ta över Lilleman så Isabell kunde åka till jobbet.

Lite frustrerande

Beställde hem en Malpassi BTR förut och laddning står på.
Får prova imorgon efter jobbet igen.

Det är däremot lite att justera på positionen på kompressorn och lite annat smått o gott.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Nikel skrev:
Ja det blev nästan start idag.

Satte på allt och kopplade på soppa.
Fontän.

Jag har haft i baktanke hela tiden att bränsletrycket är för högt för Mikuni förgasarna men har inte varit driven nog att gå ut att prova.

Jag tänkte iaf snurra runt utan inkopplad soppa och visst tände den till innan batteriet blev lite trött och klockan blev för mycket.
Fick lämna allt och gå in och ta över Lilleman så Isabell kunde åka till jobbet.

Lite frustrerande

Beställde hem en Malpassi BTR förut och laddning står på.
Får prova imorgon efter jobbet igen.

Det är däremot lite att justera på positionen på kompressorn och lite annat smått o gott.


När jag hade Mikuniförgasare fock jag köpa en extra svag fjäder till min Malpassi Filter King, tror förresten den ligger i garaget nånstans.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Svante skrev:
Nikel skrev:
Ja det blev nästan start idag.

Satte på allt och kopplade på soppa.
Fontän.

Jag har haft i baktanke hela tiden att bränsletrycket är för högt för Mikuni förgasarna men har inte varit driven nog att gå ut att prova.

Jag tänkte iaf snurra runt utan inkopplad soppa och visst tände den till innan batteriet blev lite trött och klockan blev för mycket.
Fick lämna allt och gå in och ta över Lilleman så Isabell kunde åka till jobbet.

Lite frustrerande

Beställde hem en Malpassi BTR förut och laddning står på.
Får prova imorgon efter jobbet igen.

Det är däremot lite att justera på positionen på kompressorn och lite annat smått o gott.


När jag hade Mikuniförgasare fock jag köpa en extra svag fjäder till min Malpassi Filter King, tror förresten den ligger i garaget nånstans.


Det beror nog på vilken nålventil förgasaren har.
Snöskoter modellen har soppapump standard så nålventilen är 1.9 mm medans självfall modellen har oftast 2.5.

Ska ju gå att justera ner trycket till 0.05Bar och det borde vara lågt nog.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Jag har för mig att riktvärdet som jag behövde var 0,08 eller 0,18bar

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Svante skrev:
Jag har för mig att riktvärdet som jag behövde var 0,08 eller 0,18bar


Justera tills det läcker, sen strama åt lite.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Startad.
Viner rätt ordentligt =D

Måste ha ordentligt med choke för att den ska gå, och då varvar den rätt bra, minskar man choken så stendör den.

Dags att beställa munstycken i alla storlekar

Försökte även gasa för hand men oj vad trottlarna sögs fast.
Iofs inte så konstigt om motorn varvar 2000 varv med stängda trottlar.

Får pilla mer imorgon igen när det finns ljus och lilleman inte sover.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
seb280z
klippan
Här sen Mar 2009
Inlägg: 159



grymt med uppstart! Bilder??

_________________
Sebastian Ekelund

1977 Datsun 280Z (SCCA widebody)
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
seb280z skrev:
grymt med uppstart! Bilder??


Tack.

Fick min regulator idag.
Wohoo tänkte jag.

Fontän.
Höll inte tätt ens när jag skruvade ner regulator till lägsta tryck dvs typ 0.

Har hållit på att mäta flottörventiltryck halva kvällen och det verkar som om fjädrarna i Flottörventilern är helt slut.

Märkligt att jag bara haft detta bekymmer på Mikuni.
Totalt 8 förgasare.
Aldrig på Keihin.

Mätte original förgasaren och den öppnar vid strax över 1 bar.
Mikunisarna öppnar vid strax under 0.5 bar.

Det sista jag testade var att superlimma fjädern på Ventilerna och då öppnade förgasarna vid nästan 1.5 bar.

Får shoppa lite mer.
Men tar nog och löder fast fjädern först o provar på bilden.



Getto förgasar testare.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Munstycken hemma.


Nålventiler beställdes nu.
Har fått maila runt lite för att hitta rätt typ för rätt pris.

Sledstore säljer endast nålventil och säte (Special till skotermodellen) för 599 kr styck.
Glöm det.

BraiGasen kollar runt just nu, men säljer endast säte och ventil ihop.

Twostroke.se hade ventil I rätt storlek för 79 kr styck.
Har beställt 2.


Har fått hem lågfartsmunstucken med.
Monterat storlek 55 i ena förgasaren. Sitter 17.5 in den andra.

Behöver bara justera på en av dom

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Jimmie
Kastrup
Här sen Sep 2005
Inlägg: 21



Nikel skrev:
Jimmie skrev:
Dum fråga kanske men jag har ingen erfarenhet med 3d-skrivare, kan en utskrift sättas på paus? T.ex. som du skriver, om materialet tar slut.

Samt lite off topic, vad är det för hoj på profilbilden? Finns det fler bilder på den?
.
Tjena.

Javisst. Min är bara utrustad med manuell paus.
Men köper man tex en ny Prusa I3 Idag så har den failsafe, överbelastnings sensorer, filament varnare osv.
Den kan du dra ur sladden på, stoppa i igen och så fortsätter den.
Mer eller mindre bergsäker.

Det är min gamla Husqvarna Cr500 Supermotard.


Tack för informativt svar, det är intressant med 3d-skrivare.

Häftigt med stor tvåtakt, ser skoj ut.

_________________
Häls. Jimmie Johansson
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Jimmie skrev:
Nikel skrev:
Jimmie skrev:
Dum fråga kanske men jag har ingen erfarenhet med 3d-skrivare, kan en utskrift sättas på paus? T.ex. som du skriver, om materialet tar slut.

Samt lite off topic, vad är det för hoj på profilbilden? Finns det fler bilder på den?
.
Tjena.

Javisst. Min är bara utrustad med manuell paus.
Men köper man tex en ny Prusa I3 Idag så har den failsafe, överbelastnings sensorer, filament varnare osv.
Den kan du dra ur sladden på, stoppa i igen och så fortsätter den.
Mer eller mindre bergsäker.

Det är min gamla Husqvarna Cr500 Supermotard.


Tack för informativt svar, det är intressant med 3d-skrivare.

Häftigt med stor tvåtakt, ser skoj ut.


Ja det är skitkul med stor tvåtakt.
Forutom när den inte vill starta

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Förgasarna täta.



Startat idag igen.
Verkar ha en läcka någonstans.
Tomgång på 2000 varv.

Får felsöka imorgon när jag är ledig.


----

Fick även en arbetskamrat att åka förbib iltema och köpa ett sortiment med fjädrar.
Throtteln sugs fast

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
Har fått tag i en extra EA82 motor för 1500 kr.
Kan vara bra att ha liggandes.

Annars går det lite trögt.
Håller på att skruva med min pendlarbil och har börjat jobba igen.
Men satsar på att beställa hem tändsystemet på Torsdag.

Får lite mer Nylon idag så ska börja printa ett Insug till.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
baumgardt
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 203



Hur går det?

_________________


BMW e30 v8
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
baumgardt skrev:
Hur går det?


Tjo.

Egentligen är projektet 90% klart.
Bilen är uppstartad med kompressorn på men hade lite läckage i inusget så tomgången gick inte ner.
Jag har däremot pausat det lite då min arbetssitutaion är minst sagt osäker just nu så jag lägger pengarna på hög en stund.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
p. johansson
vårgårda
Här sen Jan 2005
Inlägg: 526



Tack vare dej var jag bara tvungen å kolla länkarna👍
såg din bil ett par gånger på 2017 event, helt klart ett
jädrans gött drag med många goa bilar å nissar.
Satt på jobbet och kollade 2timmar🙄

_________________
peter johansson
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488


Trådstartare
p. johansson skrev:
Tack vare dej var jag bara tvungen å kolla länkarna👍
såg din bil ett par gånger på 2017 event, helt klart ett
jädrans gött drag med många goa bilar å nissar.
Satt på jobbet och kollade 2timmar🙄



Vad härligt

Vi åker snart igen.
Igår fick jag monterat hijackers bak så vi slipper köra med noll fjädring som förra året.

Med 30 psi bak och torisionen utskruvad(lägsta höjd) så är den högre än den var på högsta läget innan.

Det finns ju inga hijackers till denna modell så dom är till Ford Aerostar.
Behövde bara flytta över axelbussningfäste från original och sätta 3 brickor nere och 4 mellan övre fäste för att få frigång.




_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



De är allt lite småtuffa Subaru Brat...med kompressor slår den tuffhetsrekord!

Spännande bygge med klart ovanligt utgångsmaterial och kluriga lösningar. Gillas thumbs up

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Andra projekttrådar
Subaru Brumby/Brat/Pickup med kompressor.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (34930 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande