Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Subaru Brumby/Brat/Pickup med kompressor. | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 6 besök senaste veckan (34930 totalt) |
Dum fråga kanske men jag har ingen erfarenhet med 3d-skrivare, kan en utskrift sättas på paus? T.ex. som du skriver, om materialet tar slut.
Samt lite off topic, vad är det för hoj på profilbilden? Finns det fler bilder på den? _________________ Häls. Jimmie Johansson |
||||||
Tjena. Javisst. Min är bara utrustad med manuell paus. Men köper man tex en ny Prusa I3 Idag så har den failsafe, överbelastnings sensorer, filament varnare osv. Den kan du dra ur sladden på, stoppa i igen och så fortsätter den. Mer eller mindre bergsäker. Det är min gamla Husqvarna Cr500 Supermotard. |
||||||
|
||||||
Ja det blev nästan start idag.
Satte på allt och kopplade på soppa. Fontän. Jag har haft i baktanke hela tiden att bränsletrycket är för högt för Mikuni förgasarna men har inte varit driven nog att gå ut att prova. Jag tänkte iaf snurra runt utan inkopplad soppa och visst tände den till innan batteriet blev lite trött och klockan blev för mycket. Fick lämna allt och gå in och ta över Lilleman så Isabell kunde åka till jobbet. Lite frustrerande Beställde hem en Malpassi BTR förut och laddning står på. Får prova imorgon efter jobbet igen. Det är däremot lite att justera på positionen på kompressorn och lite annat smått o gott. |
||||||
När jag hade Mikuniförgasare fock jag köpa en extra svag fjäder till min Malpassi Filter King, tror förresten den ligger i garaget nånstans. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||
Det beror nog på vilken nålventil förgasaren har. Snöskoter modellen har soppapump standard så nålventilen är 1.9 mm medans självfall modellen har oftast 2.5. Ska ju gå att justera ner trycket till 0.05Bar och det borde vara lågt nog. |
||||||
Justera tills det läcker, sen strama åt lite. |
||||||
Startad.
Viner rätt ordentligt =D Måste ha ordentligt med choke för att den ska gå, och då varvar den rätt bra, minskar man choken så stendör den. Dags att beställa munstycken i alla storlekar Försökte även gasa för hand men oj vad trottlarna sögs fast. Iofs inte så konstigt om motorn varvar 2000 varv med stängda trottlar. Får pilla mer imorgon igen när det finns ljus och lilleman inte sover. |
||||||
Tack. Fick min regulator idag. Wohoo tänkte jag. Fontän. Höll inte tätt ens när jag skruvade ner regulator till lägsta tryck dvs typ 0. Har hållit på att mäta flottörventiltryck halva kvällen och det verkar som om fjädrarna i Flottörventilern är helt slut. Märkligt att jag bara haft detta bekymmer på Mikuni. Totalt 8 förgasare. Aldrig på Keihin. Mätte original förgasaren och den öppnar vid strax över 1 bar. Mikunisarna öppnar vid strax under 0.5 bar. Det sista jag testade var att superlimma fjädern på Ventilerna och då öppnade förgasarna vid nästan 1.5 bar. Får shoppa lite mer. Men tar nog och löder fast fjädern först o provar på bilden. Getto förgasar testare. |
||||||
Munstycken hemma.
Nålventiler beställdes nu. Har fått maila runt lite för att hitta rätt typ för rätt pris. Sledstore säljer endast nålventil och säte (Special till skotermodellen) för 599 kr styck. Glöm det. BraiGasen kollar runt just nu, men säljer endast säte och ventil ihop. Twostroke.se hade ventil I rätt storlek för 79 kr styck. Har beställt 2. Har fått hem lågfartsmunstucken med. Monterat storlek 55 i ena förgasaren. Sitter 17.5 in den andra. Behöver bara justera på en av dom |
||||||
Tack för informativt svar, det är intressant med 3d-skrivare. Häftigt med stor tvåtakt, ser skoj ut. _________________ Häls. Jimmie Johansson |
||||||
Ja det är skitkul med stor tvåtakt. Forutom när den inte vill starta |
||||||
Förgasarna täta.
Startat idag igen. Verkar ha en läcka någonstans. Tomgång på 2000 varv. Får felsöka imorgon när jag är ledig. ---- Fick även en arbetskamrat att åka förbib iltema och köpa ett sortiment med fjädrar. Throtteln sugs fast |
||||||
Har fått tag i en extra EA82 motor för 1500 kr.
Kan vara bra att ha liggandes. Annars går det lite trögt. Håller på att skruva med min pendlarbil och har börjat jobba igen. Men satsar på att beställa hem tändsystemet på Torsdag. Får lite mer Nylon idag så ska börja printa ett Insug till. |
||||||
Tjo. Egentligen är projektet 90% klart. Bilen är uppstartad med kompressorn på men hade lite läckage i inusget så tomgången gick inte ner. Jag har däremot pausat det lite då min arbetssitutaion är minst sagt osäker just nu så jag lägger pengarna på hög en stund. |
||||||
Vad härligt Vi åker snart igen. Igår fick jag monterat hijackers bak så vi slipper köra med noll fjädring som förra året. Med 30 psi bak och torisionen utskruvad(lägsta höjd) så är den högre än den var på högsta läget innan. Det finns ju inga hijackers till denna modell så dom är till Ford Aerostar. Behövde bara flytta över axelbussningfäste från original och sätta 3 brickor nere och 4 mellan övre fäste för att få frigång. |
||||||
Andra projekttrådar Subaru Brumby/Brat/Pickup med kompressor. | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 6 besök senaste veckan (34930 totalt) |