Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Lättaste bränslesystemet, vilket setup?
995 besök totalt
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 757


Trådstartare
Kollar lite på nytt bränslesystem till min Nissan S15.

Ska vara till 600hk E85 (bra att ha lite extra ifall att) och 20L tank.

Min första tanke var:
30L ATL och Radium Surge tank dvs den med 2st pumpar och catchtank.
30L tanken är pga att 20L tanken har en annan platta och passar inte.

Annat förslag är 20L tanken och Nuke Performance catchtank 3L med pumpar.

Fördelen med det är att jag kan köpa Nuke P Catchtanken nu och ha till originalktanken i år
för sedan byta chassi bak, ta bort bakaxeln och original bränsletank nästa år.

För och nackdelar med dom två eller något annat förslag jag missat?

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



Nuke e ju svintung.

Dessutom, varför så liten tank? Med catch tank kan du ju ha 50liter vid träning, 25 vid race.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



Som sagt...Nuke är snygga grejer,men känns tunga å dimensionerade för direktträff av ett godståg

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 757


Trådstartare
erikjakan skrev:
Nuke e ju svintung.

Dessutom, varför så liten tank? Med catch tank kan du ju ha 50liter vid träning, 25 vid race.


Vill ha så lite vikt som möjligt och köra 10L i en 55L tank i slutet känns inte safe.

Har som målvikt 999kg Torrt eller med soppa för ett Superlap (ett steg i taget)
Så måste dra ner på varje sak och bättre göra rätt på en gång.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989



Med så liten tank så skulle jag skippa catchtank och extra pumpar.

1st pump + HydraMat i en smal 20 liters tank blir det lättaste du kan bygga.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 757


Trådstartare
Deras catchtank väger 3.1kg + extrapump så säg 4.5-5kg!

Kan jag använda 5liter mindre bränsle pga den och mindre risk
för fuelcut så är det ju värt det.
Samma vikt lite säkrare.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 757


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Med så liten tank så skulle jag skippa catchtank och extra pumpar.

1st pump + HydraMat i en smal 20 liters tank blir det lättaste du kan bygga.



Du tänker liknande denna?

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989



Tillkommer även slangar/rör, nipplar, kablar, fästen osv.
Så skulle säga 5-10kg extra med en Nuke.

Den ATL på din bild är väll bara typ 5liter?
Men något liknande sådant eller bygga själv.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 757


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Tillkommer även slangar/rör, nipplar, kablar, fästen osv.
Så skulle säga 5-10kg extra med en Nuke.

Den ATL på din bild är väll bara typ 5liter?
Men något liknande sådant eller bygga själv.


Den finns i både 10L eller 20L.


Ska se vad radiumplattan väger.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731



En sån tank med 2 utvändiga pumpar funkar fint utan catchtank tror jag.

Men shit vad det ska suga att tanka hela tiden.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1365



Jag skulle bygga en tank som har en intank walbro 450, då behöver du bara en pump. Jag har kört 505Whp i en cosworth 4a vid 1.7 bar. Senare körde jag 2.5-2.7 bar o pumpen orka det utan problem.

Sedan skulle jag bygga den precis som den plast nån skicka på, då har du inget behov av catchtank, med intankpump slipper du en flera slangkopplingar.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
Skruva banåkabil
Lättaste bränslesystemet, vilket setup?
995 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande