Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Volvo C30/V40/V50 T5 2012- som trackdaybil
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (4544 totalt)
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2743



overclocked skrev:
Ja låter som ett trevligt upplägg. Nån som har lite tider på Gelleråsen för bilarna?


Nu är mitt minne lite si å så.. kommer ihåg bättre att jag vann dagens "tävling" och fick en pokal än vilka tider vi körde

Men runt 1.30 +/- 5sek känns bekant av någon anledning. Låter de troligt?

Edit: Det var ju överlag amatörer, ingen som direkt brukar vara på bankörningar. Bilarna hade nog potential till betydligt mer

T5an hade dom som "taxi" och kördes av en Legend förare när jag var där, den var 15sek snabbare än oss andra i alla fall

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
overclocked
Gävle
Här sen Jun 2015
Inlägg: 94


Trådstartare
OK tack! Jo det låter nog rätt troligt.
Med min Clio helt felställd/felbyggd så blev det 1.26. Clio cup ligger/låg väl kring 1.13-1.15 tider innan de byggde om den tror jag.. Så det låter som jag hoppats på, att bilen (C30-T5 rätt byggd utan överdrifter) har en potiential för 1.15-tider.. Dock är det nog den bakom ratten som är begränsningen nåt år till.. Ja då var det bara att hitta en spargris att slå sönder då.. suck!

Cassius skrev:
overclocked skrev:
Ja låter som ett trevligt upplägg. Nån som har lite tider på Gelleråsen för bilarna?


Nu är mitt minne lite si å så.. kommer ihåg bättre att jag vann dagens "tävling" och fick en pokal än vilka tider vi körde

Men runt 1.30 +/- 5sek känns bekant av någon anledning. Låter de troligt?

Edit: Det var ju överlag amatörer, ingen som direkt brukar vara på bankörningar. Bilarna hade nog potential till betydligt mer

T5an hade dom som "taxi" och kördes av en Legend förare när jag var där, den var 15sek snabbare än oss andra i alla fall

_________________
Magnus Wedmark
Citera
Skruva banåkabil
Volvo C30/V40/V50 T5 2012- som trackdaybil
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (4544 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande